Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز گفت: کارگاه آموزشی مربیگری ۲۳ مهارت پیشگیری‌های رشد مدار ویژه مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش البرز برگزار شد.

مهدی جوهری معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از برگزاری کارگاه آموزشی مربیگری خبر داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درخصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربیگری ۲۳ مهارت پیشگیری رشد مدار ویژه مدرسان آموزش خانواده، تعداد ۸ کارگاه آموزشی برای ۱۱۰ نفر از مربیان مذکور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در نواحی ۱، ۳ و ۴ آموزش و پرورش شهرستان کرج هر کدام ۲ کارگاه مربیگری با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر برگزار شد و در ناحیه ۲ و همچنین آموزش و پرورش شهرستان‌های طالقان، اشتهارد، هشتگرد و نظرآباد ۱ کارگاه آموزشی برگزار شد.

این مقام قضایی بیان کرد: در این کارگاه‌ها مربیان منتخب بیست و سه مهارت پیشگیری رشد مدار نحوه چگونگی ارائه و تدریس این مباحث به والدین دانش آموزان را فرا گرفتند.

جوهری با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها گفت: برگزاری این کارگاه‌ها برای والدین با هدف تقویت عوامل محافظتی و خنثی کردن عوامل خطر در رشد کودک، منجر به رشد اجتماعی مطلوب، خود کنترلی، رشد هیجانی و رشد تحصیلی کودکان می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز به مباحث مطرح شده در این جلسات هم اشاره کرد و گفت: چگونگی افزایش آگاهی‌های والدین در زمینه مهارت‌های مربوط به بهبود روابط خانوادگی، تاثیر فن آوری‌های نوین و رسانه بر کودکان، عوامل رشد کودک و ... از مباحث مطرح شده در این کارگاه‌ها بود.

این مقام قضایی ادامه داد: آنچه در این کارگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت مواردی همچون آشنایی والدین با خصوصیات و مشکلات رشدی کودک و علل آن ها، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود بهزیستی خود، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود روابط خانوادگی، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود رشد کودک و مهارت‌های خیرگزینی بود.

وی در پایان گفت: ۱۱۰ نفر از مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش استان البرز با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی در این کارگاه شرکت کردند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری رشدمدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد