Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که پیامک‌های تبلیغاتی و ارسال این پیامک‌ها با شماره‌های شخصی اخیرا افزایش یافته اما مسوولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی معتقدند قانونی وجود ندارد که طبق آن، ارسال‌کنندگان پیامکی تبلیغاتی که سیم‌کارتشان به‌دلیل ارسال زیاد پیامک مسدود شده، دوباره نتوانند سیم‌کارت بگیرند یا پیامک بیش از حد نفرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادامه‌دار شدن روند نارضایتی افراد از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه‌اندازی سامانه ۱۹۵، امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر را فراهم کرد تا امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها ایجاد شود.

با وجود این، ارسال پیامک برای کسب‌وکارهای مختلف، یکی از راه‌های بعضا آسان و ارزان تبلیغات است و این موضوع باعث شده کسب‌وکارها حتی به خرید چندباره‌ سیم‌کارت‌ روی بیاورند و با شماره‌های شخصی به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کنند. این کار موجب می‌شود شرایط مسدود کردن شماره‌های شخصی فرآیندی سخت و زمان‌گیر شود و حتی اگر بتوان سرشماره‌های تبلیغاتی را مسدود کرد، این بار شماره‌های شخصی هستند که هر بار پیامکی را ارسال می‌کنند.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - پیش از این اظهار کرده بود: با توجه به این‌که پس از شناسایی سرشماره‌های تبلیغاتی، صاحبان کسب‌وکارها به تبلیغ آن‌ها از طریق شماره‌های شخصی روی آورده‌اند؛ یکی از راه‌های جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته که حتی بدون شکایت افراد هم صورت‌ می‌گیرد، مسدود کردن شماره‌هایی است که تعداد زیادی پیامک ارسال می‌کنند. زمانی که افراد با این هدف سیم‌کارت می‌گیرند، رگولاتوری آن‌ها را شناسایی می‌کند، اما از آنجاکه گرفتن این سیم‌کارت‌ها در جهت تبلیغات برای افراد منفعت دارد، آن‌ها مرتب این کار را ادامه می‌دهند.

درواقع درصورتی که از این شماره‌ها استفاده‌ دیگری مبنی بر تماس‌های تلفنی یا استفاده از اینترنت نشود، به‌کارگیری آن‌ها جهت تبلیغات برای رگولاتوری محرز خواهد شد و این سازمان بدون دریافت شکایت هم به مسدود کردن این شماره‌ها اقدام خواهد کرد.

از سوی دیگر اما حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با اشاره به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود، تاکید کرده که با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه درصورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال‌کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

او درباره مدیریت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها نیز اظهار کرده بود: ما برای سیم‌کارت‌ها محدودیت داریم و این موضوع در سامانه شاهکار کنترل می‌شود. به این ترتیب هیچ‌کس به هیچ عنوان نمی‌تواند سیم‌کارت بدون هویت بگیرد یا بیش از ۱۰ سیم‌کارت به نام خود داشته باشد. حتی اگر کسی بخواهد به نام فرد دیگری سیم‌کارت بگیرد، برای همه شماره‌ها پیامکی ارسال می‌شود که سیم‌کارتی به نامش فعال شده، بنابراین این موضوع تقریبا مدیریت شده است.

تا راهکار جایگزین تبلیغات نباشد، پیامک‌ها ادامه دارد

اما رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی اخیرا با بیان این‌که راهکار سلبی تا حدی جواب می‌دهد اما چاره‌ای جز مدیریت نیست، اظهار کرده است: این کسب‌وکارها، سیم‌کارت ارزان‌قیمت می‌گیرند و تبلیغات می‌کنند که ما نیز برخورد می‌کنیم و آن‌ها را می‌بندیم، اما مطمئنا تا راهکار جایگزین تبلیغات برای آن‌ها موجود نباشد، ادامه خواهند داد. ما به‌عنوان رگولاتوری قاعدتا نمی‌توانیم وارد محتوای این تبلیغات شویم اما براساس فرآیندهایی که وجود دارد، سیم‌کارتی که پیامک یک‌طرفه و بیش از حد می‌فرستد را شناسایی و مسدود می‌کنیم که تا حدود زیادی هم این تبلیغات کنترل شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که تا کنون خدمات پیامکی حدود ۵۰ هزار سیم‌کارت را بستیم، اما این پیامک‌ها هنوز وجود دارند، گفت: بحث فرهنگ‌سازی مطرح است و این‌که راهکارهای ارزان‌تر مانند تبلیغات برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم شود. تا زمانی که برای یک تبلیغ کوچک در صداوسیما یا در بیلبوردهای شهری باید میلیون‌ها تومان پرداخت شود، آن‌ها قاعدتا سراغ تبلیغات ارزان‌تری می‌روند که اگرچه برای کسب‌وکار یک راهکار ارزان‌قیمت است، اما برای مردم مزاحمت دارد.

او در پاسخ به این‌که آیا با احراز هویت نمی‌توان جلوی پرداخت‌ها را گرفت، بیان کرد: ما سیم‌کارت بدون هویت نداریم و افراد تنها با احراز هویت می‌توانند سیم‌کارت بگیرند اما در نهایت باید در چارچوب قانون عمل کنیم. اگر یک نفر در چارچوب قانون سیم‌کارتی را گرفته و فرآیندهای قانونی را طی کرده، اما پیامک بیش از حد فرستاده باشد، ما آن سیم‌کارت را مسدود می‌کنیم اما نمی‌توانیم جلوی این را بگیریم که دیگر نتواند سیم‌کارت هم بگیرد، زیرا فرآیندها باید در چارچوب قانون باشد.

فلاح در پاسخ به این‌که آیا رگولاتوری به عنوان مقررات‌گذار نمی‌تواند جلوی ارسال این پیامک‌های تبلیغاتی را بگیرد، اظهار کرد: رگولاتوری مقررات‌گذار است اما ما در یک حد می‌توانیم مقررات‌گذاری کنیم و نه این‌که حقی را از کسی سلب کنیم. ما در حد توانمان از ارسال این پیامک‌ها جلوگیری کرده و با ارسال پیامک‌های انبوه که برای مقصد مزاحمت ایجاد کند، برخورد می‌کنیم اما قانونی نداریم که کسی نتواند سیم‌کارت بگیرد و یا نتواند پیامک بیش از حد بفرستد.

بنابراین اگرچه به گفته‌ رییس رگولاتوری، هیچ‌کس نمی‌تواند سیم‌کارت بدون هویت بگیرد که این موضوع پیگیری تخلفات را آسان‌تر می‌کند، اما به نظر می‌رسد پیگیری تبلیغات پیامکی از طریق شناسایی صاحبان سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده و برخورد با آن‌ها، هنوز میسر نیست.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BTd برچسب ها: سیم کارت ، کسب و کار ، پیامک تبلیغاتی ، رگولاتوری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیم کارت کسب و کار پیامک تبلیغاتی رگولاتوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه پیامک «آبفا»

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در روز‌های گذشته، طی پیامکی به شهروندان توصیه کرده حداقل ۷۵ لیتر آب به ازای هر نفر در منبع آب ساختمان ذخیره کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت ارسال این پیامک، احتمال قطع شدن آب شرب منازل به‌دلیل فرسودگی شبکه آب شهری تهران و افت ۱۰ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته است. بر این اساس به مشترکان توصیه شده برای عدم مواجهه با بی‌آبی، با خرید مخزن و پمپ، برای خود تدبیری بیندیشند؛ وضعیتی که ابهاماتی برای شهروندان داشته است.

«فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است.»؛ این پیامک شرکت آب و فاضلاب استان تهران به شهروندان تهرانی طی روز‌های گذشته است که شهروندان را درباره کمبود آب حساس کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل فرسودگی بیش از حد شبکه آب شهری استان تهران و افت فشار آب، شرکت آب و فاضلاب پیشنهاد داده است مردم مخرن آب و پمپ تهیه کنند تا تابستان امسال با آرامش بیشتری سپری شود. به گفته مسوولان تا امروز برنامه‌ای مبنی بر قطعی آب در تابستان در دستور کار قرار نگرفته و در این پیامک اجباری وجود ندارد. با این حال آمار‌ها حاکی از آن است که سال‌جاری چهارمین سال کم بارش در کشور است و در حال حاضر، بارندگی نسبت به سال‌های قبل حدود ۱۵‌درصد افت داشته است.

در روز‌های اخیر، برای تعدادی از شهروندان تهرانی -مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران- پیامک «ذخیره سازی آب» ارسال شده است. آخرین پیامک ارسال شرکت آبفا که بسیاری از شهروندان پایتخت را نگران کرد به این شرح بود: «شرکت آب و فاضلاب استان تهران/ مشترک محترم به شماره پرونده:... با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵لیتر برای هر نفر الزامی است.

لطفا اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورید.» سوالی که پس از دریافت این هشدار در ذهن شهروندان ایجاد شد، این بود که آیا در تابستان سال‌جاری نیز با قطعی آب روبه رو خواهیم بود؟ در گفت وگویی با فعالان و مسوولان این حوزه، به پشت پرده این پیامک پرداختیم.

هدف تعبیه مخزن، کنترل فشار آب است

یک منبع آگاه هدف از ارسال این پیامک را جلوگیری از مشکلاتی عنوان کرد که در سال گذشته برای تهرانی‌ها ایجاد شده بود.

این منبع آگاه افزود: در سال گذشته با گرم شدن هوا و افزایش میزان مصرف، جریان آب با افت فشار مواجه شد و در نتیجه این افت فشار، تعداد قابل‌توجهی از شهروندان تهرانی روی کنتور‌های آب، پمپ نصب کردند تا آب به طبقات بالا نیز برسد. این پمپ‌ها با ایجاد مکش بیشتر نسبت به فشاری که شرکت آب قرار داده بود، موجب شدند تا حق افرادی که پمپ ندارند، تضعیف شود.

این منبع آگاه تاکید کرد: مطابق قانون، ساختمان‌ها ملزم هستند پمپ با نصب اصولی داشته باشند. همچنین وجود مخزن آبی که به ازای هر نفر ۷۵لیتر گنجایش داشته باشد ضروری است. میزان ۷۵لیتر صرفا یک پیش‌بینی استاندارد است، ولی ساختمان‌ها می‌توانند مطابق پیش‌بینی خود از میزان مصرف، آب ذخیره کنند. در صورت نصب این پمپ ها، آب با آرامش وارد مخازن می‌شود، در تایم اوج مصرف، فشار در مناطق کاهش نمی‌یابد و در زمان کاهش مصرف، با فشار بسیار زیاد روبه رو نخواهیم بود که این امر از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

این مقام آگاه گفت: سال گذشته بارندگی سیل آسا در سد کرج، موجب انسداد خروجی سد شد و هشت‌روز آب رسانی به تهران قطع شد. در این شرایط مردم با شنیدن اخبار دچار اضطراب شدند و آب جمع آوری کردند. پس از چند روز که شهروندان تهرانی قطعی آبی را تجربه نکرده بودند این آب‌های ذخیره‌شده به درون چاه ریخته شد که به هدر رفت میزان قابل‌توجهی آب منجر شد.

همچنین این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که آیا خانه‌ها در تهران به مخزن آب مجهز هستند، گفت: تعداد قابل‌توجهی از ساختمان ها، خانه‌ها و ویلا‌ها به منبع آب و پمپ اصولی مجهز هستند.

این منبع آگاه بیان کرد: تا امروز برنامه‌ای برای قطعی آب در تابستان در دستور کار قرار نگرفته است و در این پیامک اجباری وجود ندارد و فقط جهت ایجاد آرامش بیشتر در بین مردم و جریان آب اطلاع رسانی شده است.

شرایط هشدارآمیز بحران آبی

رضا حاج کریم، رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنعت آب ایران در این باره، می‌گوید: براساس مقررات ملی ساختمان، مبحث ۱۶، هر شهروند موظف است حداقل ۷۵ لیتر آب ذخیره داشته باشد که این امر به معنای کمبود آب نیست و می‌توان گفت دو مساله متفاوت هستند.

در حال حاضر شهر تهران با فرسودگی شبکه آب مواجه است و این پیام در جهت کنترل فشار وارد بر شبکه اتخاذ شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سال‌هاست مشکل کم آبی وجود دارد، گفت: به طور متوسط، در سال حدود ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بارندگی داریم. از این میزان، ۱۰۰ میلیارد مترمکعب ذخیره می‌شود که مجاز هستیم تا سقف ۴۰ میلیارد مترمکعب از این ذخیره آبی را مصرف کنیم تا به آب‌های زیرزمینی آسیبی وارد نشود، ولی در حال حاضر، سالانه ۹۲ میلیارد مترمکعب از ذخایر را استفاده می‌کنیم.

حاج کریم افزود: طبق تعاریف محیط‌زیست، استفاده بیش از ۱۰‌درصد از ذخایر آبی، موجب تنش آبی شده و استفاده بیش از ۴۰‌درصد از ذخایر، بحران آبی به بار می‌آورد.

او گفت: در شرایطی که تا ۹۲‌درصد از ذخایر آبی را مصرف می‌کنیم، نمی‌توان به بارندگی‌ها اتکا کرد و در مقیاس کلان، باید سیاست ذخیره سازی و مهار کمبود آب اجرا شود.

شبکه آب شهری فرسوده است

محمد راعی، استاد دانشگاه شریف نیز در تحلیل این موضوع، گفت: شبکه آب شهری فرسوده و دارای نشت است. در شرایط فعلی با افزایش فشار آب، مقدار اتلاف آب نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب فشار را محدود می‌کند. در نتیجه این کاهش فشار آب، در زمان اوج مصرف، نهایتا آب تا طبقه ۴ یا ۵ بالا می‌رود. آب رسانی به برج‌ها و ساختمان‌های بیش از ۵طبقه، نیازمند پمپ و مخزن است. ولی بیشتر پمپ‌ها را بدون مخزن و به طور مستقیم روی کنتور نصب می‌کنند. این پمپ‌ها به دلیل برداشت مستقیم از شبکه، می‌توانند در زمان اوج مصرف، فشار را بیش از پیش کاهش دهند.

این کارشناس حوزه آب افزود: به نظر می‌رسد شرکت آب برای جبران فرسودگی شبکه آب شهری، راهکار مخزن ذخیره بزرگ را پیشنهاد داده است. در این مخازن آب در طول شب پر می‌شود و در طول روز که مصرف اوج پیدا می‌کند و موجب افت فشار می‌شود، آب از مخزن و نه از شبکه آب، به طبقات بالا پمپ می‌شود.

مردم از اهمیت مخزن مطلع می‌شوند

در استان تهران، حدود ۴ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که تقریبا در یک‌میلیون ساختمان قرار گرفته‌اند.

در خصوص این سوال که چه تعداد از این ساختمان‌ها به منبع مجهز هستند، عباس شوکتی، کارشناس حوزه مسکن، گفت: سرشماری مشخصی از تعداد خانه‌هایی که در تهران از نظر تامین آب استاندارد هستند یا خیر، وجود ندارد، ولی وزارت نیرو به صورت رندوم، منازل را ارزیابی می‌کند و در زمان نوسازی کنتور، ماموران شرکت آب، به ساکنان هر خانه یا ساختمان توضیح می‌دهند که تهیه چنین منبعی چه اثرات مثبتی خواهد داشت.

به اعتقاد این کارشناس حوزه مسکن، کنتور حدود ۷۰‌درصد از خانه‌های فرسوده نوسازی شده و اطلاع رسانی به آن‌ها صورت گرفته است. ساختمان‌های نوساز نیز تا حدی به این استاندارد‌ها مجهز هستند.

میزان بارندگی ۱۰‌ درصد کمتر از سال گذشته

همچنان با مشخص شدن هدف شرکت آب از ارسال این پیامک و ملزم کردن شهروندان تهرانی به ذخیره ۷۵لیتر آب، این نگرانی در مورد شرایط ذخیره آبی در تابستان پیش‌رو وجود دارد. در این خصوص گفت وگویی با احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران داشتیم که وی بیان کرد: وضعیت آب در تهران مطلوب نیست، زیرا بارندگی‌ها کمتر از حالت مطلوب است.

او اعلام کرد: امسال چهارمین سال متوالی است که تهران با کم آبی مواجه است.

این مقام مسوول گفت: آب به دلیل خاصیت سیال بودن، در زیرزمین و روی زمین به هم مرتبط است. بخش قابل‌توجهی از آب باران تبخیر می‌شود، بخشی در باغات مصرف می‌شود، بخشی به طبیعت و زیر زمین می‌رود و بخشی نیز توسط سد‌ها برای مصارف صنعتی و خانگی جمع آوری می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران با توضیح اینکه ۶۵‌درصد بافت استان تهران کوهستانی است و ۳۵‌درصد باقی بافت، از دشت‌ها تشکیل شده اند، گفت: برف‌هایی که در شمال تهران روی کوه‌ها می‌نشیند، با افزایش دما آب شده و به سفره‌های زیرزمینی در جنوب تهران می‌ریزد. در سال‌های اخیر به دلیل کم بارشی، دشت‌ها آب کافی دریافت نکرده‌اند و به تبع آن خروجی آب کمتر شده و فشار وارده بر سفره‌های زیرزمینی افزایش یافته است.

وظیفه توضیح داد: به طور کلی، از سفره‌های زیرزمینی به عنوان ذخیره آب در فصل گرم سال یا سال‌های کم‌بارش استفاده می‌شود. ولی به دلیل آنکه در سال‌های اخیر، بیش از تحمل این سفره‌های زیرزمینی از آن‌ها استفاده کرده ایم، سطح آب در دشت‌های جنوب تهران پایین رفته که می‌تواند باعث فرونشست این دشت‌ها شود.

او افزود: در حال حاضر، میزان بارندگی امسال ۱۵‌درصد کمتر از سال گذشته بوده، ولی با بارشی که در هفته آینده پیش بینی شده است، این عدد به ۱۰‌درصد خواهد رسید که با سال‌های گذشته تفاوت قابل‌توجهی ندارد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران اعلام کرد که در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، گلستان و سیستان‌وبلوچستان، بارش بیش از استاندارد داشتیم و می‌توان گفت این شهر‌ها پربارشی را تجربه کرده اند. در مقابل استان‌های قزوین، البرز، تهران و خراسان رضوی با بارشی کمتر از مقدار نرمال مواجه بوده اند. به طور متوسط حجم بارش، باید حدود ۲۳۰میلی متر باشد که در استان تهران حدود ۸۰میلی‌متر و در استان قزوین، حدود ۱۰۰میلی‌متر بوده است. پیش‌بینی می‌شود در ادامه سال نیز شاهد کم بارشی در این مناطق باشیم.

این مقام مسوول معتقد است برای گذر از این شرایط، باید اقدامات کلان مدیریتی اتخاذ شود. به باور او، کنترل مصرف و تقاضا با ایجاد فرهنگ سازی، استفاده از تکنولوژی در بخش کشاورزی، صنعت و خانوار و همچنین انتقال جمعیت به شهر‌های پرآب، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای گذر از این وضعیت باشد.

وظیفه گفت: تهران به عنوان یک دشت، تحمل چنین جمعیت بالایی را ندارد و استان‌های همجوار مانند سمنان، قم و قزوین نیز خودشان با کم بارشی مواجه هستند، تا حدی که در استان قزوین با فرونشست دشت‌ها روبه رو هستیم.

این فعال محیط‌زیست معتقد است، با وجود آنکه هدف شرکت آب از ارسال آن پیامک کمک به رفع مشکل شبکه آب شهری بوده، ولی موجب ترساندن مردم شده است. به بیان او به تبع این اضطراب ایجادشده، شهروندان آب را انباشت خواهند کرد و پس از چند روز دور ریخته خواهد شد.

وظیفه در پایان بیان کرد: در مقیاس جهانی نیز با تغییرات اقلیمی مواجه هستیم. برای مثال در سال گذشته کم بارشی شدید در جنوب اروپا همه را متعجب کرد یا خشکسالی در بخش‌هایی در جنگل‌های آمازون را می‌توان مصداقی برای این تغییرات اقلیمی دانست.

او افزود: کره زمین با تنش آبی روبه روست. مصرف آب در همه جا باید کنترل شود. علاوه بر این دولت‌ها باید هر فعالیتی را با سنجش پتانسیل آبی مناطق شروع کنند.

به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۳ نیز مانند سال‌های گذشته با کم آبی روبه رو خواهیم بود، ولی فعلا شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ای برای قطعی آب ندارد. مجهز کردن خانه‌ها به مخزن آب می‌تواند سبب جبران فرسودگی شبکه آب شهری شده و افت فشار را تا حدی رفع کند. همچنین نصب مخازن و پمپ آب اجباری نیست، اما نصب پمپ روی کنتور به‌دلیل تضعیف حقوق باقی شهروندان مخالف قانون است.

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است