Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:34:31 GMT

مسکن مهر سرپل ‌ذهاب به پاييز هم نرسيد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۰۵۰۷

مسکن مهر سرپل ‌ذهاب به پاييز هم نرسيد

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - وعده‌هاي دلگرم‌ کننده مدير‌کل راه و شهرسازي استان کرمانشاه براي بهره ‌برداري از مسکن مهر سرپل ذهاب عملي نشد و بعيد است پيش از دهه فجر امسال کليد هيچ واحدي به مالک آن تحويل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسکن مهر شهيد شيرودي سرپل ذهاب 24 بلوک 24 واحدي است که در زلزله 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ريشتري 21 آبان 96 بسياري از ديوارهاي آن فروريخت اما ستون ها و بيشتر سقف هايش سالم ماند.
کار بازسازي و مقاوم ‌سازي بلوک‌ها هر چند دير و آهسته اما سرانجام از اوايل سال 97 در دستور کار قرار گرفت؛ چون سازه سه بلوک سست شده بود، به تشخيص کارشناسان فني کاملا تخريب شدند تا دوباره ساخته شوند.
در بهار، زمستان و پاييز امسال هزاران مالک خسارت ‌ديده، صاحبِ خانه جديد شدند اما انتظار مالکان مسکن مهر براي بازسازي و مقاوم‌ سازي واحدهايشان همچنان ادامه دارد و همين موضوع سبب فشار روحي بيشتري بر اين قشر ضعيف شده است.
حميد ديمويي، رئيس ستاد معين بازسازي بنياد مسکن استان اصفهان که مديريت بازسازي مسکن مهر سرپل ذهاب را بر عهده دارد، اوايل آبان 97 به ايرنا گفته بود: تا پايان سال 6 بلوک و تا نيمه اول سال آينده 15 بلوک را مقاوم سازي مي کنيم و سه بلوک تخريبي نيز تا آخر پاييز 98 بازسازي مي شود.
مسعود شريفي، مدير‌کل راه و شهرسازي استان کرمانشاه اما چند روز بعد به هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه قول داد که «تا پايان آذر 6 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب آماده تحويل به مالکان مي شود، 15 بلوک هم تا پايان سال و سه بلوک تخريب شده هم تا خرداد 98 تکميل خواهد شد.»
بازوند به شريفي تاکيد کرد که اين وعده را ثبت و با جديت پيگيري مي کند؛ وعده‌اي که البته پيش از آن در ليست تعهدات اداره ‌کل راه و شهرسازي در قبال زلزله زدگان ثبت شده بود.
خبرنگار ايرنا براي دريافت نظرات مسعود شريفي مديرکل راه و شهرسازي استان کرمانشاه روز يکشنبه ( دوم دي ماه ) با وي تماس گرفت اما موفق به مصاحبه نشد.
** آخر پاييز و نوبت شمارش جوجه‌ها
ديروز برگ آخر پاييز 97 هم ورق خورد و زمان شمارش جوجه‌ها رسيد اما خبري از تکميل حتي يک واحد مسکن مهر شهيد شيرودي نشد.
اين در حالي است که تاکنون بيش از 77 هزار واحد شخصي‌ ساز خسارت ديده تعمير و بازسازي شده اند؛ رضا خواجه اي، رئيس ستاد هماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اواخر آذر 97 به ايرنا گفت: عمليات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکوني تخريب شده و تعمير 56 هزار واحد مسکوني پايان يافته است.
شايد تعلل مسئولان راه و شهرسازي در طرح مسکن مهر سرپل ذهاب بود که سبب شد استاندار کرمانشاه چند بار از پيشرفت کُند اين طرح انتقاد کند.
** زمان جديد بهره برداري
پيگيري خبرنگار ايرنا در باره مسکن مهر سرپل ذهاب حاکيست که هيچ واحدي پيش از دهه فجر امسال تحويل مالکان نمي شود.
رئيس ستاد معين بازسازي بنياد مسکن استان اصفهان وعده اوليه خود را جلوتر آورد و به خبرنگار ايرنا گفت: با وجود بارندگي‌هاي اخير، تا دهه فجر امسال هشت بلوک را آماده تحويل به مالکان مي کنيم.
به گفته ديمويي «هفت بلوک ديگر هم تا پايان سال، 6 بلوک تا پايان خرداد 98 و سه بلوک تخريب ‌شده هم تا پايان شهريور سال آينده تکميل و کليد آن تحويل مالکان مي شود.»
** ضرورت هزينه 13 ميليون ديگر براي هر واحد
البته مقاوم سازي و بازسازي مسکن مهر سرپل ذهاب با مشکلاتي هم دست به گريبان است از جمله «گران شدن مصالح و نيروي کار» که عليرضا شوشتريان، مدير اجرايي پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب به آن اشاره کرد و خواستار کمک مسئولان براي کاهش اين مشکلات شد.
از سوي ديگر به گفته رئيس ستاد معين بازسازي بنياد مسکن استان اصفهان همکاري برخي مالکان مسکن مهر شهيد شيرودي مطلوب نيست و لازم است آنان اجازه دهند که کمک بلاعوض دريافتي‌شان از دولت (هر واحد 13 ميليون تومان) در اين پروژه هزينه شود.
آنچنان که ديمويي عنوان کرد، تاکنون براي هر واحد 35 ميليون تومان از محل بيمه مسکن مهر هزينه شده اما طبعا اين مبلغ کافي نيست و نياز به کمک هاي بلاعوض 13 ميليوني دولت هم هست.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
البته در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بيش از چهار هزار واحد مسکوني خسارت ديده، به اين آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهاي خسارت ديده روستايي را تا پايان امسال و واحدهاي شهري را تا نيمه اول سال 98 تکميل مي کنند.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، فجرسپاسی شیراز دیروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور، در ورزشگاه حافظیه مقابل تیم لیگ برتری گل گهر سیرجان ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.
در دور بعدی جام حذفی نماینده فارس مقابل ملوان بندرانزلی سایپا به میدان خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند