Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:18:50 GMT

طرح جديد بخشودگي جرايم بانکي

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۱۱۳۵

طرح جديد بخشودگي جرايم بانکي

خبرگزاري آريا - دادستان ديوان محاسبات کشور از اتخاذ تصميمات جديد توسط مجلس به منظور بخشودگي جرايم ديرکرد بانکي، گفت: ضرر بانک ها در حذف بهره مرکب از طريق بخشودگي مالياتي 5ساله جبران مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، فياض شجاعي افزود: مجلس شوراي اسلامي اخيراً اقدام به اصلاح بند "و" تبصره 16قانون بودجه سال 97کل کشور کرده که براي تاييد نهايي به شوراي نگهبان فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: بر اين اساس، تمام کساني که به بانک ها و موسسات اعتباري بدهي تسهيلاتي دارند جريمه و بدهي آنها بخشوده مي شود و محاسبه قرارداد آنها همان قرارداد سال اول است و تمامي قراردادهاي بعد از آن بلااثر خواهد شد.
شجاعي افزود:‌ براساس اين اصلاحيه مجلس، تمامي کساني که تا پايان شهريور امسال تسهيلات خود را تسويه نکرده اند و مبلغ قرارداد آنها کمتر از 40ميليارد ريال است، ديگر نيازي به تسويه ندارند و قرارداد اوليه آنها نيز با نرخ ساده محاسبه مي شود و نه مرکب.
دادستان ديوان محاسبات کشور افزود:‌ اما نکته قابل اهميت اينجاست که ضرر بانک ها در اين بخشودگي ها قرار است از پرداخت نکردن ماليات براي آنها تامين شود. شجاعي افزود: در مدت 5سال بانک ها موظف مي شوند صورت هاي مالي درج شده را به عنوان هزينه هاي مالياتي ارائه دهند و ديگر به سازمان مالياتي پاسخگو نباشند.
وي گفت: در يک جمله مي توان گفت: اين کار در هر دو صورتش برداشت از بيت المال است به نفع افرادي که به هر دليلي حاضر به پرداخت بدهي و جريمه تسهيلاتي خود نيستند. شجاعي گفت:‌ همه مي دانند که بدهکاران بانکي افراد خاصي هستند و با اراده خاصي بدهي هاي خود را بازنمي گردانند.
شجاعي گفت: رابطه بانک ها با بودجه کشور از دو طريق است؛ يکي از طريق سپرده ها و سهامداران و ديگري از طريق پرداخت ماليات که در اينجا اگر اين اتفاق بيفتد سپرده گذاران و سهامداران بانک ها هم ضرر خواهند کرد.
به گزارش صداوسيما، در بند «و» تبصره (16) قانون بودجه سال 1397کل کشور مقرر شده بود: «به منظور تشويق توليدکنندگان و تسويه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري چنانچه مشتريان بدهي معوق خود را که تا پايان سال 1396سررسيد شده باشد از تاريخ سررسيد تا پايان شهريورماه 1397تسويه کنند، بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اوليه و بدون احتساب جريمه دريافت و تسويه کنند. »
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست