Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رویایی ترین جاده در ایران راهی به سوی بهشتی در گرگان دارد که جنگل توسکستان نام گرفته است.

در دامنه‌های شمال شرقی البرز و در میانه‌‌ی گرگان و شاهرود، می‌توانید یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران را مشاهده کنید. تقریبا ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان، جاده‌ای به سمت جنوب منشعب می‌شود که به خاطر اولین روستای این جاده، توسکستان یا توسکاستان نام ‌گرفته است، منظره‌ای رویایی به ویژه زمانی که پاییز با همه رنگارنگی‌اش انواع درختان جنگل توسکستان گرگان و بته‌های جنگلی، از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار دو سوی جاده را پر از رنگ کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراموش نکنید که در اوایل زمستان هم هنوز می‌توانید از زیبایی‌های به جا مانده‌ی پاییزی جاده‌ی 30 کیلومتری توسکستان لذت ببرید.

جاده توسکستان اگرچه بسیار تماشایی است، اما آن‌قدر شیب و پیچ‌های تند دارد که باید هم راننده‌ی ماهری باشید و هم ماشینی که با آن سفر می‌کنید، بدون هیچ نقص فنی باشد. به دل جاده که زدید، هرجایی که مناسب دیدید، می‌توانید پارک کنید و برای یک پیاده‌روی چندساعته به دل جنگل بروید. این جنگل زیبا که با جنگل‌های جهان‌نما هم همسایه است، بخشی از پارک هیرکانی است که به‌تازگی به پارک ملی تبدیل شده است.

هر جای این مسیر که دوست دارید، از خودرو پیاده شده و گردش کنید. البته بهتر است با بلدهای محلی همراه شوید تا در این جنگل گم نشوید. اگر جاده ابری باشد، خوش‌شانسی بزرگی نصیبتان شده؛ چون ابرها جاده و جنگل را می‌پوشانند و توسکستان را به یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جنگلی ایران تبدیل می‌کنند.

به یاد داشته باشید برپا کردن آتش و بساط کباب را از ذهنتان دور کنید، چراکه این درختان‌ بسیار خشک‌اند و احتمال آتش‌سوزی در آنجا بسیار بالاست. علاوه بر این، لباس گرم را هم فراموش نکنید. این منطقه در پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود و احتمال بارندگی هم در این فصل‌ها بالاست.

در اواسط جاده‌ی توسکستان در میان جنگل انبوه، به کاروانسرای قزلق می‌رسید. رسیدن به فضایی بدون دار و درخت می‌تواند نشانه‌ی رسیدن به کاروانسرا باشد. دقت کنید کاروانسرا از جاده پیدا نیست و باید از خودرو پیاده ‌شده و حدود ۱۵۰ متر به سمت شرق و شمال شرقی پیاده‌روی کنید تا آن را ببینید. این کاروانسرا که مربوط به دوران اسلامی است و در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، در سال ۱۳۷۹ بازسازی و زیبا شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مرد تنوع طلب زندگی همسر و فرزندش را تباه کرد / نوزادی که قربانی بیماری ایدز شد معلم شوهردار دانش آموز پسر 15 ساله را به اتاق خواب خود کشاند+عکس شهرام به دختر خودش هم رحم نکرد/ شیشه با او کاری کرد که به خلوت دخترش برود مرد مشهدی همسر برادرش را به خاطر بدحجابی به گلوله بست+ تصاویر آخرین گفتگو با باقری درمنی دقایقی قبل از اعدام +فیلم قیمت پژو 206 کارکرده در بازار +جدول آخرین تصاویر از باقری درمنی لحظاتی قبل از اعدام شوهر بی غیرتم از 3 مرد 700 هزار تومان گرفت و من را به باغ لواسان فرستاد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فرزاد گفت اگر به خواسته اش تن ندهم آبرو برایم نمی گذارد بلای شوم سعید 21 ساله بر سر نامادری جوان / در جنت آباد رخ داد + عکس و جزییات این دختر زیبا دیگر زنده نیست! + تصاویری تلخ که آدم ها را ویران می کند دستگیری زن پرستار به خاطر انتشار عکس بدون لباس یک پیرمرد +عکس بند ناف نوزاد به مادرش وصل بود که خودکشی انجام شد+ عکس کار زیبای پسر 10 ساله دل بیماران هم سن خودش را شاد کرد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سفر ایران جاده جنگل عکس گرگان عکس فیلم قتل زن خانواده مرد جوان خودکشی همسرش در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال ایتالیا موسوم به سوپرلیگا تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مقابل مونزا به برتری برسد تا حالا تنها یک برد دیگر تا قهرمانی در لیگ ایتالیا فاصله داشته باشد.

در این مسابقه شاگردان آنجلو لورنزتی که چندی پیش گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شد ست های اول، دوم و چهارم  بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 19 پیروز شدند و مونزا نیز ست سوم را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد، تا پروجا سری فینال را دو بر یک به سود خود کنند.

در این دیدار ستاره پروجا واسیم بن تارا تونسی بود که بیست امتیاز به دست آورد و اوله پلوتینتسکی اوکراینی نیز چهارده امتیاز کسب کرد. در تیم مونزا نیز اریک لوپکی و ران تاکاهشی به ترتیب هفده و چهارده امتیاز به دست آوردند.

پروجا اگر در بازی چهارم برابر مونزا به برتری برسد پس از چندین فصل عنوان قهرمانی سوپرلیگا را از آن خود خواهد کرد، در غیر این صورت کار به بازی سرنوشت ساز پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان
  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان (فیلم)
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان