Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه وندربیلت" در مطالعه اخیرشان با بررسی رنگ‌های مختلف ظاهر فیزیکی افراد دریافتند افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به دیگر افراد احساسات را به گونه‌ای متفاوت در بدن تجربه می‌کنند.

روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی که اکثر روانپزشکان و روانشناسان به آن سرطان خاموش نیز می‌گویند یک اختلال روانی شایع است که از ویژگی‌های بارز آن فقدان توانایی در اندیشیدن، عاطفه ضعیف، انجام رفتارهای نامعقول و ناتوانی در درک واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید افزود که منظور از ناتوانی در درک واقعیت به معنای توهمات مغزی فرد بیمار می‌باشد.

این بیماری در بین همه بیماری‌های عمده روان‌شناختی از همه وخیم‌تر و شدیدتر می‌باشد و معمولا خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است و فرد را از همه جوانب زندگی عقب می‌اندازد. شروع علائم معمولا در دوران نوجوانی رخ می‌دهد. این اختلال عمدتا ادراک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما معمولا به مشکلات مزمن در رفتار و احساسات نیز می‌انجامد.

"سوهی پارک"(Sohee Park)، استاد روانشناسی "دانشگاه وندربیلت"  و "لنی جی تورگراسا"(Lénie J. Torregrossa) دانشجوی دکتری طی این مطالعه افراد مبتلا به "اسکیزوفرنی" را با یک گروه افراد کنترل شده مقایسه کردند و از هر یک خواستند تا تست "بادی مپ"(body map) را به شیوه‌ای که از لحاظ فیزیکی احساسات را تجربه می‌کنند، پر کنند. آنها از یک عمل رنگ آمیزی کامپیوتری شده استفاده کردند تا دریابند شرکت‌کنندگان وقتی هر احساس را تجربه می‌کنند(مانند احساس خشم یا افسردگی) ، کدام قسمت را رنگ آمیزی می‌کنند.

نتایج آزمایشات آنها به طور قابل توجهی متفاوت بود، گروه کنترل شده قسمت‌های متفاوت نقشه را برای ۱۳ احساس مختلف رنگ کردند. با آنالیز نقشه گروه کنترل شده آنها دریافتند این افراد دارای حالت "انگیختگی احساسی" بالا و انرژی پایین بودند و این در حالی است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، در مقابل تمام احساسات، احساس بسیار ضعیف و کمی داشتند.

پژوهشگران همچنین طی این مطالعه دریافتند افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بر روی نقشه‌های بدن خود برای تمایلات متفاوت تمایز قائل نیستند و این شاخصه ممکن است برای آنها در تشخیص، شناخت، بیان احساساتشان و یا تلاش برای درک احساسات دیگران مشکل ایجاد کند.

لنی جی تورگراسا گفت: این مطالعه پژوهشگران را قادر می‌سازد تا روش‌های نوینی را برای کمک به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی توسعه دهند. نتیجه اصلی این تحقیق این است که ما اکنون درک درستی از اینکه چرا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند، داریم. آنچه اکنون می‌توانیم انجام دهیم، کمک به آنها است تا بتوانند به احساسات فیزیولوژیکی بدنشان گوش دهند و از آنها برای پردازش احساسات استفاده کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل جواب رئیس بایرن را داد

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود. در رابطه با دوران او در این باشگاه نظرات متفاوتی وجود دارد اما قطعا یکی از جالب‌ترین‌ها از سوی رئیس باشگاه مونیخی است.

اولی هوینس درباره رابطه‌اش با توخل می‌گوید: «توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.»

با این حال، هوینس می‌گوید: «او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

امروز و قبل از شروع بازی بایرن با فرانکفورت، توخل پاسخ این اظهارنظر رئیس را داد و گفت: «این خیلی دور از واقعیت است و من حتی نمی دانم چگونه به آن پاسخ دهم. اگر من چیزی را در 15 سال گذشته ثابت کرده باشم، این است که بازیکنان آکادمی اگر خوب کار کنند، همیشه جایگاهی ویژه در کنار من دارند. من به سختی می توانم حرف های اولی هوینس را درک کنم.»

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند