Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:47:09 GMT

بزرگداشت کریسمس با روز ایران در کلیسای پاکستان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۰۵۶۹

بزرگداشت کریسمس با روز ایران در کلیسای پاکستان

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سایمون بشیر، کشیش کلیسای bethel memorial شهر کویته در محل خانه فرهنگ ایران با كوروش عقدایی، وابسته فرهنگی كشورمان در كویته دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار كشیش سایمون بشیر گفت: در ایالت بلوچستان پاكسنان حدود 40 کلیسا وجود دارد که بیشترین آنها (20 كلیسا) در شهر کویته قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین کلیسای شهر كویته هم كلیسای bethel memorial است كه مسیحیان پیرو مذهب پروستان كویته (حدود یكصد هزار نفر) در آن به عبادت و راز و نیاز می‌پردازند.

در ادامه كوروش عقدایی در خصوص مسیحیان ایران توضیحاتی ارائه داد و گفت: هم‌وطنان مسیحی در ایران از آزادی عمل برخوردار هستند. حضور آنان در ایران به عنوان اقلیت و اکثریت مطرح نبوده و همچون دیگر ایرانیان، نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی افزود: دو ملت بزرگ ایران و پاکستان دارای اشتراکات فرهنگی، دینی، زبانی بسیاری بوده و در طول تاریخ مردمان این دو سرزمین، مراوده‌ بسیار در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داشته و دارند.

عقدایی در بخش دیگری از سخنانش بیان كرد: دشمنان با تبلیغات خود علیه ایران و وارونه جلوه دادن حقایق، سعی در ایجاد ایران‌هراسی، تفرقه‌افکنی و ایجاد گسست بین دو ملت بزرگ ایران و پاکستان به خصوص مسیحیان می‌كنند و همواره سعی دارند، تصویر ناخوشایندی از وضعیت مسیحیان و پیروان دیگر ادیان توحیدی ایران در اذهان دیگر ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد كنند.

وی ادامه داد: بر این اساس؛ خانه فرهنگ ایران در کویته در نظر دارد به منظور آشنایی بیشتر مسیحیان شهر کویته با مسیحیان ایران و فرهنگ و هنر ایرانی، نمایشگاه فرهنگی ایران را در ایام سال نو میلادی(جشن کریسمس) با همکاری کلیسای bethel memorial و برخی دیگر از کلیسا‌های شهر کویته برگزار کند.

این طرح با استقبال كشیش سایمون بشیر، کشیش کلیسای bethel memorial مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا کریسمس کلیسا پاکستان روز ایران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها

رییس جمهور اوکراین در اظهارنظری عجیب و غریب مدعی شد که «اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند!

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان