Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: ۱۷ اسفند‌ماه سال گذشته، برخورد یکی از تاکسی‌های خودران اوبر با یک خانم ۴۹ ساله در ایالت آریزونای آمریکا منجر به مرگ وی می‌شود. خبر این حادثه مرگبار به سرعت در رسانه‌های جهان پخش شده و فرماندار آریزونا به سرعت انجام آزمایش بر روی هرگونه تاکسی خودران از سوی این شرکت را در این ایالت به حالت تعلیق در‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با گذشت ۹ ماه از این تصادف مرگبار، اوبر رسماً اعلام کرده که آزمایش سرویس تاکسی خودران مجدداً راه‌اندازی می‌شود. اوبر که تغییرات زیادی در سیستم‌های ایمنی تاکسی‌های خودران خود اعمال کرده، برای از سر‌گیری ارائه این سرویس فعلاً فقط از SUV ولوو XC ۹۰ استفاده می‌کند. در حال حاضر تنها دو دستگاه خودروی خودران به صورت آزمایشی در مسیر مشخص رفت‌وبرگشتی به طول یک مایل در محلی نزدیک به دپارتمان تکنولوژی‌های پیشرفته اوبر انجام خواهد شد.

همچنین سرعت خودرو‌ها نیز از ۴۰ کیلومتر در ساعت تجاوز نخواهد کرد و برای احتیاط بیشتر، دو راننده در هر خودرو حضور خواهند داشت.
دلیل این حجم از احتیاط و محافظه‌کاری این است که علت بروز حادثه قبلی، بی‌احتیاطی راننده کمکی در حین برخورد با خانم ۴۹ ساله درحال عبور با دوچرخه از خیابان بود. به گزارش پلیس، راننده کمکی خودروی خودران در‌حال تماشای فیلم در گوشی هوشمند خود بود که این حادثه رخ داد. پس از این اتفاق اوبر صد‌ها نفر از راننده‌‎های کمکی برنامه آزمایشی تاکسی‌های خودران خود را از کار بر‌کنار کرد.

دارا خسروشاهی، مدیر‌عامل شرکت اوبر پس از این اتفاق، در مصاحبه‌های متعدد از پافشاری بر آزمایش پروژه تاکسی‌های خودران خبر داد و حال پس از چند ماه بررسی نمونه‌های آزمایشی در پیست، مجوز آزمایش سیستم خودران در خیابان‌های عادی نیز صادر شده است. در حال حاضر خودرو‌ها با هماهنگی شرکت ولوو مجهز به سیستم ترمز اتوماتیک هوشمند شده‌اند و دو راننده کمکی نیز که از بهترین راننده‌های کمپانی به شمار می‌روند، در این آزمایش حضور خواهند داشت. در کنار ولوو، شرکت تویوتا نیز به جهت همکاری با اوبر در راه‌اندازی سامانه خودران کاملاً ایمن، سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون‌دلاری انجام داده است.حال باید دید که آیا رعایت جوانب احتیاط و انجام هزاران بار رانندگی آزمایشی، تضمینی برای عدم وقوع چنین حوادث مرگباری خواهد بود؟

منبع: فردا

کلیدواژه: تاکسی خودران اوبر تصادفات کشته تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید. 

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱شروع خواهد شد.

 همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد