Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در آخرین گزارش پایگاه استنادی تامسون روتیرز (ISI-ESI) برای دومین سال متوالی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد حاتمی، عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در آخرین گزارش پایگاه استنادی تامسون روتیرز (ISI-ESI) برای دومین سال متوالی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد حاتمی با شاخص  (h-index=۴) و شاخص ارجاع به مقالات (citation=۴۳۰۰)، که پیش از این برای دو دوره موفق به کسب عنوان پژوهشگر برتر استان خراسان شمالی و ۵ دوره به عنوان پژوهشگر برتر این مجتمع معرفی شده است، دارای ۱۲۰ مقاله نمایه شده در اسکوپوس، ۴ جلد تالیف و ترجمه کتب فارسی و لاتین، ۸ طرح پژوهشی و ارتباط با صنعت و همچنین ۹ مقاله پر استناد می‌باشد.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می‌شود. مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه داران علم است.

ISI  برای انتخاب دانشمندان یک درصد برتر دنیا، تعداد استناد‌های صورت گرفته به پژوهش‌های محققان دنیا در ۱۰ سال اخیر را شمارش کرده و این محققان را در ۲۲ رشته موضوعی طبقه بندی می‌کند. سپس این محققان براساس تعداد استناد‌های دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می‌شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان دانشمندان برتر انتخاب می‌شوند.

بر اساس  آخرین  اطلاعات استخراج شده در مجموع ۲۲۸ ایرانی طلایه داران علم هستند که از این تعداد ۱۳۹ دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم هستند و دانشگاه‌های صنعتی هم ۴۰ نفر از نخبگان علمی کشور را پرورش داده اند و سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی ۳۷ نفر است.

پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور نیز ۳ نفر از دانشمندان برتر بین المللی را به خود اختصاص داده و سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این فهرست ۹ نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان شمالی اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد