Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: طرح جا به جايي خطوط ريل قطار از اطراف منطقه تاريکي تپه حصار دامغان نيازمند اتخاذ رويکرد کارشناسي و عزم ملي است.

فرشاد زادخور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تاکنون طرح کارشناسي در رابطه با ميزان خسارت احتمالي به مجموعه تپه حصار دامغان به خاطر عبور قطار از خطوط ريلي از دل اين اثر تاريخي ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا، مجموعه تپه حصار، مربوط به هزاره چهارم پيش از ميلاد مسيح، در روستاي حيدرآباد در حاشيه جنوبي شهر دامغان قرار دارد و خط ريلي از ميان اين تپه ها عبور مي کند، تاکنون هفت لايه دوره تاريخي در تپه حصار در کاوش‌هاي انجام گرفته، شناسايي شده و اين مجموعه در بين 215 تپه تاريخي و باستاني استان سمنان، مجموعه اي منحصر به‌ فرد است، اين مجموعه نخستين بار توسط اريخ اشميت از دانشگاه پنسيلوانيا در سال 1312 مورد کاوش قرار گرفت و مشخص شد اين محوطه باستاني داراي سه دوره اصلي فرهنگي از اواخر نوسنگي تا پايان عصر مفرغ است.
مديرکل راه آهن شمال شرق(1) خاطرنشان کرد: برخي از نمايندگان مجلس و دوستداران بناهاي تاريخي نسبت به عبور ريل قطار از اطراف اين تپه موضع گيري هايي داشته اند که در بعضي موارد اين اظهارنظرها کارشناسي نيست.
مديرکل راه آهن شمال شرق(1) با بيان اينکه عبور خط سه ريل قطار پرسرعت تهران- مشهد از تپه حصار دامغان به هيچ عنوان مطرح نيست، گفت: اين اداره کل از نشست هاي تخصصي براي ابهام زدايي در ميزان تاثيرگذاري عبور خطوط ريلي بر تخريب آثار تاريخي استقبال مي کند.
زادخور اضافه کرد: بيش از 541 کيلومتر از خطوط ريلي قطار تهران- مشهد از استان سمنان عبور مي کند و راه آهن در چند سال گذشته در افزايش رونق اقتصادي استان سهم قابل توجهي داشته است.
وي با بيان اينکه روزانه بيش از 30 هزار نفر از هموطنان براي زيارت بارگام امام رضا(ع) از خطوط ريلي استان سمنان عبور مي کنند، گفت: همچنين روزانه 15 رام قطار باري براي جا به جايي کالا از خطوط ريلي سمنان عبور مي کند.
زادخور تصريح کرد: با توجه به کويري بودن برخي از مناطق استان سمنان براي عبور ريل قطار، افزايش پوشش گياهي در اين مناطق اجتناب ناپذير است.
مديرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: سهم خطوط ريلي در اقتصاد کشور بسيار قابل توجه است و دامن زدن به حواشي در رابطه با تاثير منفي راه آهن، اعتبار ناوگان ريلي کشور را زيرسوال مي برد.
به گزارش ايرنا، مجموعه تپه حصار دامغان مربوط به هزاره چهارم پيش از ميلاد مسيح است که در 24 شهريور سال 1310 به شماره 40 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است، بيش از 500 کيلومتر از خط اصلي مسير 926 کيلومتري تهران- مشهد زير پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد و روزانه 80 رام قطار در اين مسير در حال رفت و آمد است.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب

تین نیوز

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب قطار تهران گرگان را متوقف کرد و با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نعمت الله حاجی زاده گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران گرگان را وادار به توقف کرد.

حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

وی گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابه جایی به گرگان هستند. قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت: با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم