Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@08:21:53 GMT

بازار فرش مشهد رونق ندارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۷۸۵۳

بازار فرش مشهد رونق ندارد

عباس وحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند ماه گذشته صاحبان 70 پروانه کسب در زمینه فروش فرش ماشینی و موکت در مشهد پروانه فعالیت خود را باطل کرده اند.
وی ادامه داد: اغلب مواد اولیه برای تولید فرش ماشینی و موکت وارداتی و متاثر از نرخ ارز است لذا بزرگترین مشکل کنونی تولیدکنندگان کمبود مواد اولیه برای تولید می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود تولید و افزایش هزینه های تولید بر فروش فرش نیز تاثیر گذاشته و قیمت فرش و موکت نسبت به پارسال 100 درصد بیشتر شده است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت مشهد گفت: فرشهای ماشینی و موکت موجود در بازار در داخل کشور تولید می شوند و به دلیل پایین بودن قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف، اقبال عمومی نسبت به فرش ماشینی بیشتر است.
وی افزود: طی چند سال اخیر نیز فروش موکت کاهش یافته و به دلیل تغییر سبک زندگی مردم، خرید فرش ماشینی بهتر از موکت انجام می شود. در مجموع شرایط بازار فرش ماشینی در مشهد به هیچوجه مطلوب نیست و تولیدکنندگان و فروشندگان به ثبات نرخ ارز و بهبودی شرایط بازار امید بسته اند.
170 واحد تولیدی در زمینه صنعت نساجی در خراسان رضوی فعالیت دارند که تعدادی از آنها در کنار تولید منسوجات به تولید فرش ماشینی و موکت نیز مشغول هستند. 519 واحد صنفی در مشهد پروانه کسب فروش فرش ماشینی و موکت را دارند.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب خراسان رضوی صنعت فرش مشهد نرخ ارز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرنگار مهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت قیمت هر سکه طلای طرح جدید تا لحظه درج خبر به مبلغ ۴۱ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷۰۳ هزار تومان کاهش دارد.

هر سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار تومان امروز قیمت گذاری شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه نیز امروز به مبلغ ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

امروز همچنین هر قطعه ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این گزارش حاکی است هر انس طلا امروز ۳.۳۸ درصدی به ۲۲۸۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۳۲,۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 6094135 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد