Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی نریمانی مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه اغلب موضوع بیماری گردشگران سلامت که به اصفهان می‌آیند، مربوط به حوزه زیبایی و بیماری های سطحی می شود، اظهار کرد: البته گردشگری سلامت، بیشتر مربوط به بیماری هایی می شود که جابجایی بیماران باعث تشدید بیماری آنها نشود مثل بیماری های مربوط به حوزه چشم پزشکی و بیمارانی که در حوزه های حساس همچون قلب مشکل دارند، قادر به جابجایی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: چشم پزشکی از مهم ترین علل مراجعه گردشگران سلامت به اصفهان است، سوانح سوختگی در رده دوم و به تازگی دندانپزشکی و ناباروری نیز از دیگر حوزه هایی است که گردشگران سلامت زیادی را به خود جذب کرده است.

نریمانی گفت: آمار دقیقی در مورد گردشگری سلامت ایران و اصفهان وجود ندارد اما بیشترین مراجعه گردشگران سلامت از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس است که موضوع سفر آنها عمدتا سیاحتی– سلامتی است.

وی فعالیت و اقدامات برای جذب گردشگران سلامت خارجی را نامناسب عنوان کرد و افزود: به رغم حضور هر ساله گردشگران خارجی در ایران، هنوز کشورمان به مرحله مناسبی برای جذب گردشگران سلامت خارجی نرسیده است و مسیر طولانی پیش روی توسعه گردشگری سلامت در ایران قرار دارد.

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت مناسب و زیادی در بخش نیروی انسانی پزشکی و جراحی در اصفهان و کشور وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند نشده‌ایم.

وی حضور گردشگران سلامت خارجی در اصفهان را موجب تبلیغ این شهر در کشورهای مختلف دانست و اظهار کرد: استفاده و دیدن کردن از مناظر طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی یکی از اهدافی است که می توان در بطن سفر گردشگران سلامت خارجی تعریف کرد تا گردشگری سلامت به رونق اقتصادی و تبلیغ فرهنگی منجر شود.

نریمانی یادآور شد: بی شک تقویت زیرساخت‌های گردشگری سلامت در اصفهان موجب تقویت حوزه‌های سلامت برای شهروندان اصفهان نیز می شود، سطح خدمات بهداشتی در شهر اصفهان پیشرفت خواهد کرد و شهروندان اصفهانی می توانند از امکانات فراهم آمده و مراکز درمانی استفاده کنند.

وی افزود: گردشگران سلامت فقط از مراکز درمانی شهر مقصد استفاده نمی‌کنند بلکه از تمامی امکانات تاریخی، گردشگری، رفاهی، تفریحی و ... شهر بهره برده و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد می‌کنند.

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: رونق گردشگری سلامت در اصفهان، موجب تشویق سرمایه‌گذاران به فعالیت در این زمینه و ترغیب سرمایه‌گذار به ساخت شهرک های سلامت می‌شود، بی شک منافع این شهرک‌ها صرفا مربوط به گردشگران سلامت نمی شود و شامل حال شهروندان نیز می‌شود.

 

انتهای پیام/م

وضعیت گردشگری سلامت در اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با ۲ فوتی و ۴ مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با دو فوتی و چهار مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه انحراف خودروی سواری پراید ساعت ۰۱:۱۴ امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام دو واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در آزادراه خلیج فارس رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: چهار نفر شامل یک زن ۵۵ ساله، یک مرد ۲۹ ساله و دو کودک پنج و شش ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان خاتم‌الانبیای نطنز منتقل شدند.

عابدی اضافه کرد: دو نفر شامل یک زن ۲۴ ساله و یک شیرخوار پنج ماهه در پی این حادثه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 751315

دیگر خبرها

  • انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با ۲ فوتی و ۴ مصدوم
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد