Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:59:30 GMT

برای «کارآفرین شدن» چه مهارت‌هایی لازم است؟

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۸۹۷۵۰

برای «کارآفرین شدن» چه مهارت‌هایی لازم است؟

ﺩﺑﻴﺮ ﻛﺎﺭﮔﺮﻭﻩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﺳﺒﺰ ﭘﮋﻭﻫﺸﻜﺪﻩ ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: مهارت‌های فنی و تخصصی، توانایی برقراری ارتباط، مدیریت و رهبری تیم، تصمیم‌گیری‌های مهم و کاربردی و تسلط بر حسابداری و نرم افزارها از جمله مهارت‌هایی است که هر کارآفرین باید داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ریحانه عظیمی در نشست «کارآفرینی در منابع طبیعی و محیط زیست» که در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی برگزار شد، با تاکید بر اینکه سن، عامل بازدارنده برای شروع کارآفرینی نیست، اظهار کرد: کارآفرینی یک اندیشه و ایده است که فرد باید آن را تبدیل به کسب و کار کند و بتواند از آن برای خود ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای تصور می‌کنند که برای کارآفرینی باید سن خاصی داشت، اما این موضوع ملاک نیست و فرد در هر سن و سالی می‌تواند یک کارآفرین موفق باشد.

وی افزود: در تعریفی دیگر عنوان می‌شود فردی می‌تواند کارآفرینی انجام دهد که قدرت ریسک داشته باشد و بتواند کسب و کار جدیدی را برای حل مشکل در جامعه ایجاد کند و به زندگی فردی و اجتماعی خود نیز بهبود ببخشد و در این صورت فرد کارآفرینی کرده است.

ﺩﺑﻴﺮ ﻛﺎﺭﮔﺮﻭﻩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﺳﺒﺰ ﭘﮋﻭﻫﺸﻜﺪﻩ ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، کارآفرینی شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌ها دانست و تاکید کرد: کارآفرین باید موقعیت‌ها و فرصت‌ها را شناسایی کرده و بررسی کند که در کجا و در کدام قسمت از جامعه و در کدام بخش از رشته خودش در جامعه مشکل وجود دارد تا آن را شناسایی کند و برای آن ایده دهد. 

عظیمی بیان کرد: به طور کلی کارآفرینی به چهار عنصر فرصت‌ها، مشکلات، نوآوری و استفاده از منابع تقسیم می‌شود و اولین قدم برای کارآفرینی پذیرش شرایط موجود مانند مشکلات اقتصادی، تحریم، نوسان قیمت و ... که موجب نارضایتی می‌شود، است.

کارآفرینی را می‌توان یک رشته بین رشته‌ای نامید

وی با تاکید براینکه کارآفرینی را می‌توان رشته بین رشته‌ای نام نهاد، تصریح کرد: اکثر فعالیت‌هایی که در کارآفرینی انجام می‌شود ممکن است بین رشته‌ای باشد و در واقع می‌توان گفت کارهایی که صورت می‌گیرد، خلاقیت‌های بین رشته‌ای است. ما باید بتوانیم ارتباط جمعی داشته باشیم و آن‌ها را افزایش دهیم و برای کار موردنظر تخصص‌های لازم را دریافت کنیم.

ﺩﺑﻴﺮ ﻛﺎﺭﮔﺮﻭﻩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﺳﺒﺰ ﭘﮋﻭﻫﺸﻜﺪﻩ ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در خصوص مهم‌ترین عناصر قابلیت کارآفرینی، خاطرنشان کرد: دانش و مهارت، خلق ایده جدید، ایده پردازی، تدوین طرح کسب و کار، دانش و مهارت اجرای ایده جدید و عرضه آن به جامعه، نگرش مثبت و سازنده به زندگی و کار، فعالیت‌های بین رشته‌ای، تیم‌سازی و کار گروهی، پویایی یادگیری و ... از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که هر کارآفرین باید در ابتدای کار خود انجام دهد.

عظیمی عنوان کرد: مهارت‌هایی که هر کارآفرین باید به آن توجه داشته باشد، مهارت‌های فنی – تخصصی و توانایی برقراری ارتباط است. همچنین مدیریت و رهبری تیم بسیار مهم است تا بتواند تصمیم‌گیری‌های مهم و کاربردی داشته باشد، باید تا حدودی حسابداری و نرم افزارها را یاد داشته باشد، سعی کند در این دوره‌ها خود را پرورش دهد تا مهارت کسب کند و زمانی که فارغ التحصیل شدید با خود نگویید که کار نیست، کار برای فردی وجود دارد که مهارت‌های لازم را داشته باشد.

وی در خصوص راهکارهایی که برای کارآفرینی وجود دارد، بیان کرد: آموزش فنون و مهارت‌ها، مطالعه موردی، سخنرانی صاحبان کسب و کار در مورد تجربیات خودشان، مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی و تیم‌سازی، بازدید از منابع، تدوین طرح کسب و کار، بحث گروهی، بحث با شرکت‌های مشاوره‌ای، امکان سنجی، کارآموزی و ... از جمله این راهکارها است.

ﺩﺑﻴﺮ ﻛﺎﺭﮔﺮﻭﻩ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﺳﺒﺰ ﭘﮋﻭﻫﺸﻜﺪﻩ ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه کرد: مهم‌ترین کارهایی که در مرحله اول انجام می‌شود این است که ایده را به صورت طرح کسب و کار بنویسیم و بعد به دنبال سرمایه‌گذار برویم، برای این کار باید به سراغ مطالعات امکان سنجی برویم که یک ارزیابی اولیه است و برای اینکه متوجه شویم احتمال موفقیت طرح ما چیست و باید مشخص شود که ایده سوددهی دارد یا خیر.

عظیمی عنوان کرد: بهتر است طرح کسب و کار را فرد کارآفرین بنویسد چراکه او خیلی دقیق‌تر می‌نویسد و دقت بیشتری به شرایط داشته است و اگر چیزی جا به جا شود در سرمایه‌گذاری دچار مشکل می‌شوند. بخش‌های مختلف طرح تجاری این است که کسب و کار را شرح می‌دهد، امکان سنجی را می‌گوید، اهداف و ماموریت را مشخص می‌کند، کلیدهای موفقیت را تعیین می‌کند، محصولات و خدمات را شرح می‌دهد، به منابع انسانی توجه دارد که ساختار مدیریتی باید مشخص شود، مکان کسب و کار، کروکی استقرار تجهیزات و مکان استقرار را باید مشخص کنیم، مواد اولیه، توسعه کسب و کار، بازار هدف، مشتریان چه کسانی هستند، جدول زمان‌بندی، ضمایم و .... را شامل می‌شود. 

وی تصریح کرد: در کارآفرینی اخذ مجوزها و تعهدات قانونی بسیار مهم است و زمانی که طرح‌های یا کسب و کار را می‌نویسند باید اول مجوزهای لازم را دریافت کنند و آن را در مراحل پایانی طرح خود قرار ندهند چراکه ممکن است در یکی از مراحل کار برای طرح‌تان، مجوز صادر نشود و تمام مجوزهای سازمانی و قانونی را دریافت کنید و بعد شروع به کار کنید و حتما برای گرفتن مجوز یک زمان‌بندی قرار دهید تا دیر نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • گل ها و مهارت های تماشایی جک ویلشر / فیلم
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • مهارت و تکنیک‌های لوکاس برگوال، بازیکن 17 ساله سوئدی / فیلم
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند