Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- منابع رسانه ای گزارش دادند: شورای اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون 14 نفر از فرماندهان ، مقام های ارشد نظامی و پلیس مرزی میانمار را به علت نقض حقوق بشر علیه اقلیت های مختلف ازجمله مسلمانان روهینگیا درایالت های راخین، شان و کاچین تحریم کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شورای اروپا در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که بتازگی هفت نفر نظامی میانماری را در فهرست تحریم های خود به دلیل نقض حقوق بشر در ایالت راخین میانمار و علیه اقلیت روهینگیایی جای داده که با فهرست پیشین اعلام شده ،این رقم به 14 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای اتحادیه اروپا در این زمینه گزارش داد : این ارگان اتحادیه اروپا پیشتر هشدار داده بود که قصد دارد اقدامات محدود کننده بیشتری را علیه مقام های ارشد نظامی و مرزی میانمار به دلیل نسل کشی و تبعیض نژادی در این کشور جنوب شرق آسیا اعمال کنند.
طبق این گزارش، این تحریم های جدید از روز جمعه گذشته و شامل ممنوعیت سفر این مسئولان نظامی ارشد میانمار به کشورهای اروپایی و فریز کردن اموال آنها در خارج از میانمار اعلام شده است.
این فرماندهان پلیس مرزی و ارتش میانمار افرادی هستند که در عملیات سرکوب و کشتار و نقض کامل حقوق بشر علیه اقلیت روهینگیا، روستاییان ، سایراقلیت های قومی و غیرنظامیان در میانمار نقش موثری داشته اند.
مین آنگ هلاینگ فرمانده ارتش میانمار و تعدادی از معاونان وی دراین فهرست قرار دارند.
اقلیت های قومی درحالی در میانمار زیر سرکوب گسترده و سیستماتیک نظامیان این کشور قرار دارند که خواستار حقوق اجتماعی و سیاسی بیشتری در میانمار هستند.
براساس گزارش رادیو آزاد آسیا، این تحریم ها درپی ارائه گزارش های اخیر گزارشگران مستقل بین المللی در سازمان ملل و سایر گزارش های سازمان های فعال مدنی در مورد بحران کشتار و آوارگی اقلیت روهینگیا و نیز نقض شدید حقوق بشر توسط نظامیان میانماری علیه اقلیت های مختلف درایالت های راخین ، کاچین و شان میانمار اعمال شده است.
شورای اروپا همچنین در روز 26 آوریل گذشته(6 اردیبهشت) اعلام کرده بود، از صادرات تسلیحات نظامی به میانمار که می تواند توسط نظامیان برای سرکوب داخلی استفاده شود ، نیز جلوگیری خواهد شد.
سازمان ملل از اقلیت روهینگیا به عنوان مظلوم ترین مردم در سراسر جهان نام برده و نظامیان میانماری را بدترین ارتش جهان که عامل نسل کشی آنها بوده، یاد کرده است.
عملیات سرکوب و کشتار نظامیان و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا در شهریور سال گذشته هزاران نفر قربانی و دستکم 750 هزار آواره در بنگلادش برجای گذاشت.
درپی درگیری ها در ایالت های شان و کاچین نیز پس از شکسته شدن آتش بس میان ارتش و گروههای قومی از سال 2011 تاکنون قریب به 100 هزار نفر آواره و بی خانمان شده اند.
نظامیان میانماری برنامه سرکوب روهینگیایی ها را به طور وسیع و مستمر به موقع اجرا گذاشته اند.
طبق گزارش سازمان توسعه بین المللی انتاریو Ontario International Development Agency (OIDA)، از 25 آگوست 2017، تاکنون حدود 24 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شده اند.
براساس این گزارش بیش از 34 هزار نفر از روهینگیایی توسط نظامیان به آتش کشیده شدند، در حالی که دستکم 114 هزار نفر از آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
این سازمان در گزارش خود در مورد بحران روهینگیا نوشته است قریب به 18 هزار از زنان روهینگیایی نیز توسط نیروهای ارتش و پلیس مرزی میانمار مورد تجاوز قرار گرفتند.
براین اساس 115 هزار خانه روهینگیایی و صدها روستای محل اقامت آنها سوزانده شده و دستکم 113 هزار نفر از اقلیت روهینگیایی نیز مجروح شدند.
گزارش سازمان ملل متحد همچنین تجاوزهای دسته جمعی، کشتارها را شامل می شود، از جمله نوزادان و کودکان خردسال، ضرب و شتم وحشیانه و ناپدید شدن توسط دولت میانمار.
این گزارش به نقل از مستندات ارائه شده توسط بازرسان سازمان ملل آمارهای مرتبط با جنایات نظامیان میانماری کامل نشده است زیرا بسیاری از این جرایم علیه کودکان و هزاران روهینگیایی مفقود شده اعمال شده است.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ميانمار تحريم 14 فرمانده نظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران

به گزارش خبرگزار مهر، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاوسوس رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند. نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش به مناطق شرقی نابلس به سوی نظامیان اشغالگر تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند.

کد خبر 6088877

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران