Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حسین هاشمی تختی  در مورد واگذاری اراضی شرق شهر بندرعباس به موضوع پرورش میگو بیان داشت: در حوزه تولید و ایجاد اشتغال اعتقاد دارم باید از سرمایه گذاری حمایت کنیم و موانع پیش روی سرمایه گذاران را بر داریم ولی نباید این سرمایه گذاری به گونه ای باشد که حق مردم ضایع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ارتباط با تولید و اشتغال عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید باید دو موضوع محیط زیست و حقوق مردم رعایت شود. توسعه و ایجاد ظرفیت های تولیدی در استان نباید منجر به خطر افتادن محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی شود. همچنین حقوق مردم باید مورد توجه جدی مسئولان باشد توسعه نباید به قیمت پایمال شدن مردم و سهم مردم در تولید و اشتغال شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی اظهارداشت: در جانمایی سایت های پرورش میگو در شرق شهر بندرعباس ابهاماتی وجود دارد که دستگاههای متولی باید نسبت به شفاف سازی این واگذاری ها اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: بندرعباس شهری رو به توسعه است و ایجاد بزرگراه ساحلی در شرق بندرعباس و ارتباط به شهرستان میناب با هدف گردشگری و توسعه انجام شده است. واگذاری اراضی در شرق شهر به سایت های پرورش میگو باعث ایجاد شائبه در میان مردم شده است. نگرانی های زیست محیطی، تغییر کاربری های اراضی پس از رونق منطقه، واگذاری به افراد صاحب نفوذ و از این دست شائبه ها نگرانی مردم را افزایش داده است.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: دستگاههای نظارتی بر روی واگذاری این اراضی با کاربری سایت های پرورش میگو نظارت داشته باشند تا در آینده شاهد تغییر کاربری این اراضی و یا ایجاد ظرفیت های دیگر در این مناطق نباشیم. همچنین دستگاههای نظارتی بر روی افرادی که اراضی به آنها واگذار شده است دقت نظر داشته باشند تا شائبه واگذاری اراضی به آقازاده ها و افراد صاحب نفوذ نباشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده اجازه نخواهم داد حقوق بیت المال و مردم ضایع شود، تصریح کرد: اگر اداره شیلات و جهادکشاورزی بدنبال ایجاد ظرفیت های اشتغال و تولید هستند می توانند از ظرفیت تعاونی ها و مشارکت مردمی استفاده کنند. پیشنهاد می کنم به جای واگذاری اراضی به افراد در قطعات بزرگ این واگذاری ها را مردمی کنند و با تشکیل تعاونی ها مردم را در تولید و اشتغال سهیم کنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با ابراز نگرانی از آلودگی های زیست محیطی این سایت های پرورش میگو تاکید کرد: ورود پساب و آلودگی های زیست محیطی سایت های پرورش میگو در شرق شهر بندرعباس به دریا باعث می شود تا زیستگاه میگوی دریایی که در حوالی ساحل شرق بندرعباس قرار دارد به خطر بیفتد و شاهد کاهش میگو در دریا باشیم.

وی ابرازداشت: سازمان محیط زیست باید توجه بیشتری به این نوع واگذاری ها داشته باشد و آینده زیست محیطی منطقه را در نظر بگیرد. شیلات و جهادکشاورزی می توانند با راه اندازی شهرک های شیلاتی نظم و سازماندهی بهتری در ایجاد سایت های پرورش ماهی و میگو در استان داشته باشند. واگذاری اراضی شرق شهر بندرعباس آن هم در مکانی که می توانست کاربری گردشگری داشته باشد جای ابهام دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد