Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ، به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، باستان شناسان از احتمال کشف بقایای یک پایگاه نظامی با قدمت 2500 سال مربوط به دوران سلسله هخامنشی ایران در منطقه عکا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت: باستان شناسان می گویند بقایای این اردوگاه نظامی ظاهرا مربوط به پایگاه نظامی نیروهای کمبوجیه دوم، دومین شاه سلسله هخامنشی، می شود که در حمله گسترده به مصر باستان در سال ۵۲۵ پیش از میلاد در منطقه پلوزیوم دایر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یافته های باستان شناسان در تل کیسون، تپه 28 متری مشرف بر دشتهای ساحلی در مجاورت شهر عکا در شمال اسرائیل، از وجود بقایای این پایگاه دلالت دارد که قدمت آن با توجه به کوزه های سفالین و وسایل پخت و پز به سبک یونانی و فنیقی پیدا شده در این مکان، به 2500 سال قبل و دوران پادشاهی هخامنشیان تخمین زده می شود. به گفته باستان شناسان، آثار سفالین پیداشده در منطقه نشان می دهد این ناحیه بخشی از اردوگاه نظامی بوده که حمله بزرگ نظامی سپاه کمبوجیه به مصر از آنجا صورت گرفته بود.
حفاری های صورت گرفته در تل کیسون با همکاری موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشف بقايا پايگاه نظامي هخامنشيان فلسطين اشغالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره، در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم که با گذرگاه این منطقه که به همین نام است حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد، ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه به غزه بست.

پیش‌تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه نظامیان این رژیم در کرم ابوسالم سه نظامی این رژیم کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام عصر یکشنبه اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم و محوطه آن در نوار غزه را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۱۱ نظامی صهیونیست در جریان این حمله گردان‌های القسام اذعان کردند. برخی از این رسانه‌ها نیز به کشته شدن چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله اعتراف کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آژیر ممتد خطر در جولان اشغالی و سراسر شمال فلسطین اشغالی
  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • کشف بقایای یک سکونتگاه 7 هزارساله در صربستان (+عکس)
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست