Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هاشم نامور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران یکی از هدف گذاری های مهم طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز را حفاظت و صیانت از محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد همچنین سالانه از انتشار 7 میلیون تن اکسید گوگرد در محیط جلوگیری می شود.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین شاخص های سنجش آلایندگی برای سوخت هایی مانند نفت گاز(گازوئیل)، میزان گوگرد موجود در آن است که در واحد جدید تصفیه هیدروژنی نفت گاز، میزان گوگرد از 10 هزار میلی‌گرم به کمتر از 50 میلی‌گرم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: صرفه جویی در انرژی مصرفی و کاهش مصرف سوخت به دلیل استفاده از فناوری جدید و عملکرد بهینه واحد از دیگر ویژگی های مهم واحد تصفیه هیدروژنی است که سالانه موجب کاهش 11 هزار و 100 تن انواع آلاینده های زیست محیطی مانند دی اکسیدکربن، مونوکسیدکربن، اکسیدهای نیتروژن و دیگر ذرات معلق می شود.
نامور بیان داشت: کاربرد سامانه پیش گرمایش هوا در مسیر هوای ورودی به کوره برای بهینه سازی مصارف انرژی و همچنین قابلیت استفاده از گازهای سبک تولیدی در فرآیند تصفیه هیدروژنی نفت گاز به عنوان سوخت گازی از فناوریهای بکار رفته در واحد جدید است.
این مسوول افزود: در مقایسه با نسل قدیم واحدهای تصفیه هیدروژنی نفت گاز، استفاده از فناوری های نوین در واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز جدید علاوه بر کاهش مقدار آلاینده ها، کاهش هزینه انرژی مصرفی برای تولید بخار پالایشگاه و همچنین کاهش هزینه انرژی مصرفی واحد را نیز به دنبال دارد.
واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز، از واحدهای جدید پالایشگاه بندرعباس در طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز است که در آبان 97 به بهره برداری رسید و موجب تولید روزانه 15 میلیون لیتر نفت گاز مطابق با استاندارد یورو 4 در این پالایشگاه شد.
واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی 50 هزار بشکه در روز، بزرگترین واحد کاتالیستی این پالایشگاه به شمار می رود.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب پالایش زیست محیطی فناوری کاهش هزینه نفت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری استان زنجان در واحد‌های مشمول قانون کار در سال گذشته به ۳۰ تشکل رسید، گفت: این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۳ تشکل بود که افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون امنیت کارگری استان اشاره کرد و افزود: طرح ضریب نفوذ طرح طبقه بندی واحد‌های مشمول کار به عنوان یک مدل پیشرفته اجرا می‌شود که در قالب این طرح کارگران متناسب با توانمندی‌هایشان حقوق مناسب را دریافت می‌کنند.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه یکی از اقدامات خانه کارگری استان را حل اختلافات در جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف در  ۵ سال گذشته ۶ ماه بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ روز رسیده است.

به گفته جعفری سال گذشته برای نخستین بار نرخ رشد مقرری بگیران بیکاران استان منفی شد.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد خانه‌های های بهداشت کارگر استان در سال گذشته را ۱۴۵ خانه عنوان کرد و افزود: ۲۳هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک