Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر ایران در لندن گفت: در مجموع آرایش جبهه سیاسی اعضای شورای امنیت نشانه‌گر تغییر جناح بندی‌ها در سطح جهانی و این واقعیت است که سیاست‌های افراطی در منطقه حتی در میان متحدان خود نیز در انزوا قرار گرفته‌اند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر در شورای امنیت درباره یمن در صفحه شخصی خود نوشت: تحولات پیرامون تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص یمن از برخی جنبه‌ها بسیار مهم بوده‌اند، به طوری که جزئیات وقایع آن توسط رسانه‌های بین المللی نیز پیگیری و منتشر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی می‌افزاید: تحولات به خوبی نشان می‌دهد که عربستان و امارات برای باز بودن دست خود در تحولات و مذاکرات آینده در خصوص یمن اصولا با تصویب قطعنامه جدید موافق نبودند. اما سازمان ملل متحد و دیگر اعضای شورای امنیت اعتقاد داشتند که با توجه به شکنندگی اوضاع در یمن نیاز است که نتیجه مذاکرات و تفاهمات به دست آمده در سوئد ثبت و ضبط شوند تا طرف‌های مذاکرات خود را متعهد به اجرا و تداوم آن در مذاکرات آینده بدانند.

بعیدی‌نژاد اضافه می‌کند: آخرین پیش نویس تهیه شده توسط انگلیس تا ظهر روز قبل از تصویب قطعنامه به طور خصوصی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفته بود، هر چند عربستان از رهیافت قطعنامه به ویژه وجود بندی در خصوص تحقیق نسبت به یافتن عوامل ایجاد قحطی و بحران انسانی در یمن بعنوان جنایت علیه بشریت بسیار نگران بود، ولی نتوانسته بود بند را حذف کند. این پیش نویس بدین ترتیب در روز قبل از رأی گیری با وجود بند مربوط به تحقیق بحران انسانی و بدون اشاره‌ای به ایران با رنگ آبی منتشر شده بود که در شورای امنیت به معنای نهایی شدن پیش نویس جهت رأی گیری است.
سفیر ایران در لندن در ادامه این مطلب می‌افزاید:، اما صبح روز بعد به دنبال تماس بن سلمان با پامپئو وزیر خارجه آمریکا، به نیکی هیلی دستور داده می‌شود که با این نسخه مورد توافق مخالفت کند و در صورت عدم انجام برخی تغییرات خاص، تهدید به وتوی آن را بکند.

وی یادآور می‌شود: حداقل در این دهه‌های اخیر کمتر موردی ثبت شده است که آمریکا بخواهد قطعنامه ارائه شده از سوی انگلیس را وتو کند. حتی نیکی هیلی نیز که آخرین روز‌های خدمت خود را در سازمان ملل می‌گذراند به بهانه بیماری از این اقدام استنکاف می‌ورزد، به طوری که ماموریت به یکی از اعضای نمایندگی آمریکا داده می‌شود و بدین ترتیب به اجبار متن قطعنامه با تغییراتی ساده‌تر می‌شود و بند مزبور از آن حذف می‌شود.

سفیر ایران ادامه می‌دهد: محور پیش نویس جدیدی که به رأی گذاشته می‌شود ثبت و ضبط دستاورد‌های مذاکرات استکهلم و درخواست از دبیرکل سازمان ملل برای تشکیل گروه نظارت بر اجرای آتش بس در بندر الحدیده می‌باشد که به اتفاق آراء به تصویب می‌رسد.

وی در پایان یادآور می‌شود: در مجموع آرایش جبهه سیاسی اعضای شورای امنیت نشانه‌گر تغییر جناح بندی‌ها در سطح جهانی و این واقعیت است که سیاست‌های افراطی در منطقه حتی در میان متحدان خود نیز در انزوا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد تحولات و مذاکرات سازمان ملل قطعنامه رسانه های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز