Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر نفیسه نخعی نژاد ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری درباره وضعیت موجود صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی اظهار کرد:  درمجموع ۲۳۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند که هشت هزار و ۹۱۹ عضو دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۹۷ تعداد تشکل‌های تعاونی روستایی زنان استان ۱۶ تشکل بوده که با سه هزار و ۳۷۹ عضو ۱۱۷ روستا را تحت پوشش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی نژاد ادامه داد: همچنین در حوزه فعالیت‌های امور عشایری خراسان جنوبی می‌توان به تشکل و راه‌اندازی ۴۵ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری اشاره کرد.

فعالیت ۵۰ هزار بافنده قالی در خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده به‌صورت تمام‌وقت، پاره‌وقت و فصلی به شغل قالیبافی اشتغال دارند که ۸۵ درصد این بافندگان را بانوان تشکیل می‌دهند و یکی از شغل‌های اصلی بانوان روستایی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مباحث حمایتی در ایجاد اشتغال اعطاء تسهیلات کم‌بهره است، گفت: در این راستا تاکنون به تعداد ۴۸۰ نفر مبلغ ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات اعطاء شده است.

نخعی نژاد اظهار کرد: همچنین ۱۵۴ طرح  با مدیریت بانوان جهت بهره‌مندی از تسهیلات موضوع قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با بانک‌های عامل در استان معرفی‌شده‌اند.

وی بیان کرد:  به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی جلسات ترویجی و تسهیل گری در روستا با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشده که منجر به تشکیل ۶ تعاونی بانوان با عضویت ۸۱ نفر و ایجاد فرصت شغلی برای ۹۷ نفر شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات روستایی به زنان استان در سامانه کارا ۸۶ طرح بوده است، ادامه داد: تعداد زنان ثبت‌نام کننده در سامانه کارا هزار و ۷۰۴ نفر است.

طرح های اجرا شده توسط کمیته امداد در زمینه اشتغال زنان روستایی

نخعی نژاد گفت: طرح‌های اجراشده توسط کمیته امداد خراسان جنوبی در هفت‌ماهه سال جاری در حوزه اشتغال و خودکفایی برای زنان روستایی ۱۷۵ طرح بوده است.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی  و حرفه‌ای در حوزه اشتغال بانوان در مناطق روستایی و عشایری هزار و ۹۴۵ نفر- دوره و در مناطق شهری پنج هزار و ۴۷۳ نفر – دوره بوده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: عدم آگاهی جامعه ز نان روستایی و عشایری حقوق قانونی،   کمبود قانون مناسب جهت حمایت ویژه  از توسعه مسائل اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در جهت رفع نیازهای حمایتی جامعه زنان روستایی از مشکلات زنان روستایی است.

نخعی نژاد اظهار کرد: زنان روستایی به‌رغم مشارکت فعال در بخش‌های مختلف کشاورزی در آمارگیری‌ها به‌عنوان زنان خانه‌دار محسوب می‌شوند و این امر موجب شده در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان به‌عنوان شاغلین در نظر گرفته نشوند.

وی با اشاره به اینکه زنان روستایی بر زمینی که در آن تلاش می‌کنند مالکیتی ندارند، بیان کرد: بعد از فوت همسر هم از آن طبق قانون ارث نمی‌برند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی ۳۳ عضو شورای زن و ۵۲ دهیار زن فعال هستند.

کد خبر 4494148

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی اشتغال روستایی بانوان شاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: نیاز است مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه‌محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمد حسن دهبانی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه کرده و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در سطح بخش مرکزی ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

مدیر تعاون روستایی شهرستان همدان ادامه داد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تا در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی اضافه کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت به‌روزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 748063

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد