Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی با این عنوان که دمای آب‌های زیرزمینی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه افزایش یافته، منتشر شد که پیرو آن «مهدی کرد»، پژوهشگر زمین‌شناسی جزئیاتی از ماجرای این فیلم را تشریح کرد.

داستان از این قرار بود که چند روز گذشته صاحب یکی از چاه‌های شهرستان مذکور متوجه افزایش دما و داغ شدن آب چاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال انتشار خبر و انعکاس این کلیپ در رسانه‌ها، شایعات مختلفی اعم از اینکه آزمایش‌های هسته‌ای یا اتمی می‌تواند لایه بیرونی زمین را گرم کند، پخش شد، اما موضوع مهمی که مطرح می‌شود و سبب نگرانی خواهد شد، عملیات روانی و ایجاد اضطراب و استرس برای مردم منطقه است. از نظرعلم زمین‌شناسی و با توجه به اظهارات کارشناسان این حوزه و همچنین تحقیقات صورت گرفته، مسأله زلزله‌های اخیر در کرمانشاه موضوعی طبیعی است و از آنجا که کشور ایران و مشخصاً استان‌های غربی روی خط لرزه‌ای قرار دارند، مسأله زلزله‌ها و پس‌لرزه‌ها به حوادث طبیعی برمی‌گردد، بنابراین دلایل واهی برای به حاشیه بردن امنیت خاطر شهروندان کاملاً غیر‌علمی است. این پژوهشگر زمین شناسی و عضو هیأت علمی گروه زمین‌شناسی دانشگاه کردستان درخصوص گرم شدن آب‌های زیرزمینی در ثلاث باباجانی و شایعات موجود قبل از اعلام نتایج نهایی، اظهار داشت: دلایل مختلفی برای افزایش دمای آب‌های زیرزمینی در این منطقه وجود دارد، اما اینکه قبل از بررسی‌های کارشناسی شده و تطبیق دادن داده‌های زمین شناسی، نتایج نهایی از گرم شدن این آب‌ها منتشر شود، مسأله‌ای غیرعلمی و کاملاً عوامانه است. وی گفت: باید بررسی‌ها و تحقیقات میدانی برای پی بردن به علت گرم شدن آب‌های زیرزمینی در ثلاث باباجانی صورت پذیرد و هر نتیجه‌ای قبل از بررسی داده‌های زمین شناسی و تطبیق آن داده‌ها با منطقه هدف، کاملاً بی‌اساس است. درهمین رابطه مسئولان آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز اعلام کردند: کارشناسان و متخصصان حوزه زمین‌شناسی برای بررسی این مسأله به تحقیقات میدانی پرداخته‌اند و تا روز‌های آینده، علت افزایش دمای آب‌های زیرزمینی این شهرستان به اطلاع مردم کرمانشاه خواهد رسید. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ماجرای حکم قطع انگشت متهم در زندان مرکزی مشهد آنقدر به آن مرد بی حیا حق السکوت دادم تا ماجرای بی عفتی مرا به همسرم لو ندهد پرونده تلخ اعدام عامل گروگانگیری مرگبار رضا 8 ساله خودکشی برادرم مقابل چشمانم خیلی دردناک بود / می خواهم به ترکیه بروم بریز و بپاش 4 جوان کرجی در خانه مجردی عاقبت مرگباری داشت مرد تهرانی خود را گریم می کرد تا با خیال راحت کار های شیطانی اش انجام دهد+ عکس علت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی چه بود ؟ آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت+ عکس افراد ناشناس با چاقو به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه حمله کردند+ عکس خواننده خوش صدای ایرانی برای سلامتیش دست به دامان دعانویس‌ها شد+ عکس ارتباط پنهانی سرمربی مشهور سرخ پوشان جنجال آفرید+ تصاویر رقصیدن باران کوثری و آزاده صمدی در یک تئاتر جنجال به پا کرد + فیلم نماینده جنجالی سراوان در بیمارستان بستری شد+ عکس محل ذبح الاغ ها برای فروش گوشتش کجاست؟! / فیلمی که جنجال کرد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث اخبار حوادث زمین هسته ای عکس آب استان کرمانشاه عکس پسر فیلم بیمارستان مرد ازدواج زندگی عجیب من سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید