Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارس خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه دیلم دوشنبه‌شب در دیدار و سرکشی از خانواده شهید والامقام محمد داودی در روستای عامری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، از مادر شهید یاد شده تفقد و دلجویی بعمل آورد و اظهار داشت: این دیدارها و ملاقات‌ها با خانواده‌های معظم شهدا، علاوه بر وظیفه دینی و مسئولیت قانونی، باعث افزایش روحیه همه ما می شود و به ما روحیه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یاد و خاطره شهدا  باید در فضای شهر پراکنده شود و فضای شهرها را آکنده از یاد و خاطره شهیدان و ایثارگری های آنها کرد.

ابوالقاسم تربیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیلم در این دیدار گفت: شهیدمحمد داودی در یک خانواده متعهد و با ایمان در روستای عامری از توابع شهرستان دیلم دیده به جهان گشود وتوانست باموفقیت دوران ابتدایی و راهنمایی را پشت سر بگذارد و موفق شد تا کلاس اول دبیرستان ادامه تحصیل بدهد.

وی افزود: این شهید والامقام در خواندن نماز و گرفتن روزه هیچ گونه کوتاهی و قصوری از خود نشان نمی داد و برای دوستان و همکلاسی های خودنیز الگو بودوهمه رابه ادای این واجبات و وحدت کلمه دعوت می کرد.

تربیت گفت: شهید هنوز سال اول دبیرستان را به پایان نرسانده بودکه حضور در جبهه های حق علیه باطل را بر کسب علم ترجیح داد و در مدرسه ای دیگر، همدوش و همگام با آحاد بسیجیان و رزمندگان وارد عرصه ای جدید شدکه به فرمایش امام(ره) دانشگاه نامیده شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیلم بیان کرد: اولین اعزام محمدبه جبهه های نبرد،درعملیات خیبر رقم خوردکه در این عملیات علاوه بر انجام مسئولیت های مربوطه،نمونه بارز یک انسان، باروحیه ی کامل برای همرزمان بود و در عملیات های فاو،کربلای ۴ و ۵ و نیز در مراحل بعدی حضور داشتند که جمعا حدود ۲۱ ماه در هفت مرحله به جبهه های نبرد اعزام شد واین خود نشان از یک عشق به تمام معنا در نهاد شهید بود.

وی تصریح کرد: شهید داوودی در مرحله ی آخر عزیمت خود به جبهه، انگار که به او وحی شده باشد،به مدت دوشبانه روز بخاطر نوشتن وصیت نامه ازاتاق بیرون نیامد و تمام احساسات و جمله های خود را بر روی کاغذ آورد و سرانجام در تاریخ ۱۸ خرداد سال ۶۷ به منطقه جنوب اعزام شد و مصادف باروز تولدش در روز چهارم تیرماه همان سال در آغاز ۱۸ سالگی اش براثراصابت ترکش به سر و پایش تولدی دوباره یافت.

تربیت گفت: پیکر شهید محمد داودی در مراسمی معنوی و با حضور جمع کثیری از مردم تشییع و در گلزار شهدای  شهر دیلم به خاک سپرده شد و در این میان پدر ومادرش،بیش از پیش به این افتخار می بالیدند و خدا را شکر می کردند.

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های مناسب با دهه فجر طراحی کنند

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته فرهنگی هنری ورزشی و اجتماعی ستاد دهه فجر دیلم عصر دوشنبه در نشست کمیته فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی ستاد دهه فجر این شهرستان گفت: این نشست به منظور هماهنگی و تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های این ایام با حضور دستگاه‌های فرهنگی تشکیل شده است.

وی افزود: کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر به منظور ارائه تصویری هنرمندانه از انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هنرمندان و بهره گیری از توان بالقوه آنان در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر تشکیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه گرامیداشت دهه فجر نشان از تجدید میثاق با آرمان های رهبری  و ارزشهای انقلاب اسلامی دارد اظهار داشت: انجام برنامه ریزی در راستای تقویت جلوه های هنری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور هنرمندان در برگزاری مراسمات و برگزاری برنامه های مختلف از وظایف این کمیته است.

محنایی بیان داشت: با توجه به مقارن شدن ایام فاطمیه با دهه فجر امسال، دستگاه‌های فرهنگی برنامه های خود را متناسب با این ایام برنامه ریزی کنند تا حرمت این ایام بخوبی حفظ شود که هم دستاوردهای انقلاب رابتوانیم خوب به مردم منعکس کنیم و هم ارزش‌های اسلامی حفظ شود.

در ادامه نشست اعضای کمیته فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی به ارائه برنامه های اجرایی و پیشنهادی خود برای گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان دیلم پرداختند. 

نشست کمیته فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی ستاد دهه فجر شهرستان دیلم روز دوشنبه با حضوررئیس ارشاد دیلم، نماینده اداره ورزش وجوانان، نماینده اداره رفاه، تعاون و اموراجتماعی، نماینده نیروی انتظامی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اداره آموزش وپرورش و مسئول دفتر امام جمعه در مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم (ص) این شهر برگزار شد.

کد خبر 4494526

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران دیلم شهدا شهرستان دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تزریق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز به حوزه فرهنگ می‌شویم و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر پورکبگانی عصر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم، مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی، افزود: ما حتماً در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، ابراز کرد: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

حیدر راهب نیز در این دیدار اظهار کرد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها، از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه حوزه، ابراز کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به جعفر پورکبگانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

منبع: فارس

کد خبر 751594

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند