Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صحرائیان سه‌ شنبه درباره حفظ و ساماندهی غار سنگ اشکن جهرم با هدف خدمات‌ رسانی به گردشگران و مهمانان نوروزی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اداره میراث فرهنگی جهرم با جدیت بیشتری برای جهت رفع مشکلات این غار تلاش کند و ظرفیت ‌های گردشگری این شهرستان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم اظهار داشت: با پیگیری‌های مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان و با تلاش‌های وزیر ارتباطات، نماینده محترم شهرستان و وزارت مسکن و شهرسازی، اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات غار سنگ‌ اشکن در حوزه احیا و مرمت غار در نظر گرفته شده که لازم است مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره مربوطه در شهرستان، در جذب آن همت به خرج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صحراییان درباره مصوبات این جلسه بیان کرد: در این جلسه مقرر شد اداره میراث فرهنگی ضمن دعوت از مشاورین و مجریان طرح ساماندهی و احیای غار سنگ‌اشکن و تشکیل جلسه با کارشناسان ذی‌ربط برای بازبینی مجدد طرح و رفع معایب و نواقص آن، اقدام کند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط ستون‌ها و شکاف‌های موجود در سقف غار، اداره کل میراث فرهنگی فارس، درباره بررسی وضعیت ایمنی، ارائه راهکار و اقدام لازم در اسرع وقت اهتمام ورزد و ضمن تعیین مسیر امن بازدید از غار برای ورود گردشگران، مسیر های نا امن را مسدود کند.
وی با تأکید بر تعیین حریم محدوده غار سنگ اشکن، گفت: اداره کل میراث فرهنگی فارس، برای پیگیری تعریف و دریافت کد پروژه مستقل برای غار سنگ‌اشکن اقدام کند.
این مقام مسئول خواستار برنامه‌ریزی مناسب جهت بازدید از غار سنگ اشکن در ایام تعطیلات نوروز شد و عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی با همکاری انجمن دوستداران غار سنگ‌اشکن و سایر ادارات ذی‌ربط، تمهیدات لازم را درباره برنامه‌ریزی مناسب، برای بازدید مردم در ایام تعطیلات نوروز، در نظر گیرند.
غار سنگ اشکن یا سنگ شکنان در دامنه شمالی البرز کوه در جنوب شهر جهرم در ارتفاع 1091 متری از سطح دریا قرار دارد. فاصله این غار تا شهر جهرم سه کیلومتر است.
هنوز تاریخ دقیق ساخت و حفر تونل‌های آن مشخص نیست اما اغلب کارشناسان و ساکنان محلی، قدمت این غار را متعلق به دوره صفویه می‌دانند.
این غار با بیش از 100ستون سنگی و دوازده دهانه، با شماره 10117، ثبت ملی شده و یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان جهرم است.
طول غار حدود 350 متر و عرض آن 150 متر، با وسعتی حدود چهار هکتار است و ارتفاع آن سه تا چهار متر و در انتها به کمتر از یک متر می‌رسد.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب ایام تعطیلات نوروز جاذبه های تاریخی خدمات رسانی گردشگری مهمانان نوروزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات مؤثری اجرا شده که یکی از آنها خط کشی محورها است، افزود: در این راستا، در یکسال گذشته، خط کشی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ امانی این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی شده است.

وی تهیه و نصب ۷۰۰ متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است.

کرد گفت: تهیه، نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان طی این بازه زمانی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 6089672

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز