Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرامیداشت ولادت حضرت عیسی(ع)، یکی از راهکارهای الفت بیش از پیش قلب های معتقدان به فرستادگان الهی است و از الطاف و موهبت خدای متعال که پیامبران الهی را برای هدایت جامعه، می فرستد تا انسان ها به راه درست و حقیقت، رهنمون شوند.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

 چهارم دی ماه همزمان با 25 دسامبر، ولادت حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) است و افرادی که به پیامبران الهی ایمان دارند، این روز را جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در آیه 87 سوره بقره «وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ قَفَّيْنا مِنْ بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَ آتَيْنا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّناتِ وَ أَيَّدْناهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَ فَكُلَّما جاءَكُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوى‌ أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقاً كَذَّبْتُمْ وَ فَرِيقاً تَقْتُلُونَ‌« آمده است.

 

و همانا ما به موسى كتاب (تورات) داديم و از پس او پيامبرانى پشت سر يكديگر فرستاديم و به عيسى‌بن مريم (معجزات و) دلايل روشن بخشيديم و او را با روح القدس، تأیيد و يارى نموديم. پس چرا هرگاه پيامبرى چيزى (از احكام و دستورات) بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تكبر ورزيديد. (و به جاى ايمان آوردن به او) جمعى را تكذيب و جمعى را به قتل رسانديد؟!

 

از الطاف و موهبت خدای متعال است که پیامبران الهی را برای هدایت جامعه، می فرستد تا انسان ها به راه درست و حقیقت، رهنمون شوند که حضرت عیسی با کتاب الهی انجیل، نمونه ای از پیامبران اولوالعظم(علیه السلام) به شمار می آید.

 

 اهداف پیامبران و امامان، یکی بود اما روش های مختلف را برای سوق دادن مردم به خدای یکتا، انتخاب می کردند و کتاب های آنها، از سوی منبع لایزال الهی نازل شده تا علاوه بر اثبات به حق بودن خود، مردم را به سرچشمه نجات و رستگاری برسانند.

 

 مسیحیان زیادی در ایران در کنار مسلمانان به صورت کاملا مسالمت آمیز، زندگی می کنند و برای آبادانی و توسعه بیش از پیش میهن خود، تلاش دارند.

 

 سوره مریم(سلام الله علیها) در قرآن آمده است که اهمیت مادر حضرت عیسی(علیه السلام) را به خوبی، بیان می کند و درس های بسیاری را می توان از این سوره پرمحتوی، کسب کرد.

 

از همه افراد جامعه در هر سن و قشری، انتظار می رود تا در بهره گیری از راه و عمل پیامبران و امامان(علیهم السلام)، کوتاهی و سهل انگاری نکنند تا به مدینه فاضله برسند.

 

مناسبت هایی نظیر ولادت ها به خوبی می تواند یکی از راهکارهای الفت بیش از پیش قلب های معتقدان به فرستادگان الهی شود بنابراین می طلبد برای گرامیداشت ولادت حضرت عیسی(علیه السلام)، اهتمام ویژه داشت.

یادداشت: معصومه علیزاده 

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس هفته پژوهش آمریکا شب یلدا شیراز خبرگزاری شبستان وحدت حوزه و دانشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولد حضرت عیسی مسیح هدایت جامعه حضرت مریم س مسیحیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از برپایی ویژه‌برنامه «لبخند خدا» به‌مناسبت روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در دهه کرامت عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور می‌پیچد، اظهار کرد: این دهه، فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) به‌ویژه بانوان و تکریم دختران در روز ولادت حضرت معصومه (س) است

وی افزود: منطقه ۹ شهرداری اصفهان همچون سال گذشته، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر همایش «لبخند خدا» را برگزار خواهد کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این ویژه‌برنامه در سال جاری متفاوت‌تر از سال گذشته و برای دانش‌آموزان دختر این منطقه تدارک دیده شده است که ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه بیستم اردیبهشت‌، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در خیابان آتشگاه، خیابان نبوی‌منش مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این جشن یک مهمانی دخترانه است که بخش‌های مختلف آن را خود دختران نوجوان و بانوان اجرا می‌کنند که مهم‌ترین رویداد آن همخوانی بزرگترین گروه سرود دخترانه منطقه ۹ با محتوای فاخر روز دختر است.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه همراه با برنامه‌های شاد، متنوع و سخنرانی مذهبی است که با حضور مسئولان شهری در حوزه بانوان برگزار خواهد شد، گفت: هویت‌بخشی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تعریف جایگاه منزلت زن مسلمان از اهداف برپایی این همایش در روز دختر است.

کد خبر 751120

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم