Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@10:50:42 GMT

تجلیل از «موسوی بلده» در برنامه «ماندگاران»

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۶۵۳۹

تجلیل از «موسوی بلده» در برنامه «ماندگاران»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مرضیه خسروی بروجنی، رئیس فرهنگسرای امید درباره اجرای برنامه «ماندگاران» در منطقه 13، گفت: مدیریت فرهنگی ــ هنری منطقه 13 در راستای وظایف سازمانی خود و با همراهی و همیاری شهرداری منطقه به‌منظور ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمند فعالان فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی و... و معرفی مفاخر رشته‌های مختلف علوم که در منطقه 13 حضور یا فعالیت دارند و نیز به‌منظور اشاعه فرهنگ قرآنی و معرفی چهره‌های شاخص این حوزه، اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه «ماندگاران» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اولین اجرای این برنامه با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 به تقدیر و تجلیل از عباس جهانگیری، از پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر و مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ که سالیان سال در منطقه 13 ساکن و فعال بوده‌اند، اختصاص یافت و این بار بناست از یک چهره آشنا و سرشناس قرآنی یعنی سیدمحسن موسوی بلده که در حوزه علوم قرآنی، پژوهش و آموزش بسیار فعال بوده و هستند، تجلیل به عمل آید.
 رئیس فرهنگسرای امید اضافه کرد : با توجه به سبقه و پیشینه علمی و پژوهشی استاد موسوی بلده و بیش از 40 سال تلاش ایشان در حوزه علوم قرآنی بر آن شدیم تا در روز چهارشنبه، 12 دی‌ماه سال جاری، دومین اجرا از ویژه‌برنامه‌های «ماندگاران» را برگزار و از دستاوردهای علمی و پژوهشی ایشان در حوزه علوم قرآنی به‌ویژه در زمینه قرائت قرآن و تجوید تقدیر کنیم.
خسروی بروجنی با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه، اظهار کرد: با توجه به رتبه علمی و شخصیت ممتاز استاد موسوی بلده در صدد هستیم از چهره‌های برجسته فکری، فرهنگی، سیاسی و علمی به‌ویژه در حوزه علوم قرآنی در روز مراسم دعوت کنیم تا با حضور این بزرگان بتوانیم آئین تجلیل را به نحو شایسته و با شکوهی که در خور شأن اساتیدی همچون استاد موسوی بلده است، برگزار کنیم.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 افزود: تنها یکی از خدمات ارزنده قرآنی استاد موسوی بلده به جامعه قرآنی دوست کشور، کتاب دو جلدی حلیة القرآن در خصوص قواعد تجوید به روایت حفص از عاصم است که تا کنون میلیون‌ها نسخه از آن منتشر شده است. ایشان از جمله قاریان و اساتیدی هستند که علاوه بر داخل کشور، در سفرهایی نیز به کشورهای مختلف دنیا به نشر فرهنگ قرآنی و تلاوت آیات کلام‌الله پرداخته است و همطراز بسیاری از اساتید به‌نام و مشهور جهانی هستند.
خسروی بروجنی در پایان ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان به معارف اسلامی و چهره‌های قرآنی زمان برنامه را از ساعت 14:45 تا 17 در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی کوثر در منطقه 13 اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 33355204 تماس بگیرند و یا جهت حضور در برنامه در تاریخ یاد شده به نشانی خیابان پیروزی، خیابان 30 متری نیروی هوایی، مسیل منوچهری، کوچه 8/33، ساختمان کوثر، سالن آمفی‌تئاتر کوثر مراجعه کنند.

نسرین محمدی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تجلیل موسوی بلده فرهنگسرای امید ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است