Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@03:10:59 GMT

بهترین و بدترین غذاها برای زخم معده

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۶۹۳۶

بهترین و بدترین غذاها برای زخم معده

به گزارش جها نیوز به نقل از مجله سیمرغ، با این که خوراکی ها عامل ایجاد زخم معده نیستند ولی برخی از آن ها درد شما را بیشتر کرده و برخی دیگر به درمان سریع تر شما کمک می کنند.

بهترین خوراکی برای زخم معده : پروبیوتیک
خوراکی هایی از قبیل ماست، میسو، کیمچی، سورکاروت، کامبوچا و تمپه سرشار از باکتری های خوب به نام پروبیوتیک هستند که با عفونت اچ پیلوری مقابله کرده و به درمان زخم معده کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهترین خوراکی برای زخم معده : فیبر
سیب، گلابی، بلغور جودوسر و سایر خوراکی های غنی از فیبر به دو دلیل برای زخم معده مناسب هستند. فیبر می تواند مقدار اسید معده را کاهش دهد و درد و نفخ معده را کم کند. ضمن این که تحقیقات نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از فیبر به پیشگیری از زخم معده کمک می کند.

بهترین خوراکی برای زخم معده : سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است و شواهدی وجود دارد که این ماده مغذی به کاهش زخم معده کمک کرده و در پیشگیری از آن نقش موثری ایفا می کند. سایر منابع این ویتامین از قبیل اسفناج، هویج و طالبی و جگر هم برای بهبود زخم معده مفیدند.

بهترین خوراکی برای زخم معده : فلفل دلمه قرمز
فلفل دلمه قرمز سرشار از ویتامین C است که به محافظت از شما در مقابل زخم معده کمک می کندو این ویتامین نقش مهمی در بهبود زخم ها دارد. افرادی که ویتامین C کافی دریافت نمی کنند احتمال این که به زخم معده مبتلا شوند، بیشتر است. این ماده مغذی در مرکباتف توت فرنگی، کیوی و کلم بروکلی یافت می شود.

بدترین خوراکی برای زخم معده : شیر
در قدیم پزشکان برای درمان زخم معده نوشیدن شیر را تجویز می کردند ولی امروزه میدانیم که شیر به درمان زخم معده کمک نمی کند و در واقع باعث بدتر شدن زخم معده و تحریک معده برای ترشح اسید بیشتر می شود.

بدترین خوراکی برای زخم معده : الکل
اگر مستعد ابتلا به زخم معده هستید یا زخم معده هستید بهتر است از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید. تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن الکل باعث تحریک دستگاه گوارش و آسیب رساندن به معده و بدتر شدن زخم های دستگاه گوارش می شود.

بدترین خوراکی برای زخم معده : غذاهای چرب
هضم غذاهای چرب زمان بیشتری نیاز دارد و منجر به درد و نفخ شکم می شود. اگر زخم معده دارید مصرف غذاهای چرب مشکلات شما را بیشتر می کند.

بدترین خوراکی برای زخم معده : برخی از خوراکی های تند
مدتها پزشکان بر این باور بودند که غذاهای تند علت اصلی زخم معده هستند ولی اکنون می دانیم که درست نیست. با این حال برخی افراد با مصرف غذاهای تند وضعیتشان بدتر می شود که در این صورت باید مصرف تندی را کنار بگذارند.

بدترین خوراکی برای زخم معده : برخی مرکبات
قبلا تصور میشد که خوراکی های اسیدی مانند مرکبات و گوجه فرنگی زخم معده را تشدید می کند ولی شواهد محکمی در این زمینه وجود ندارد با این حال واکش هر شخص به این مواد خوراکی منحصر به فرد است بنابراین اگر بعد از مصرف آن ها به مشکل میخورید باید مصرفشان را کنار بگذارید.

بدترین خوراکی برای زخم معده : شکلات
شکلات دارای مزایای بالقوه سلامت است ولی در اغلب افراد مبتلا به زخم معده ایجاد ناراحتی می کند. اگر خوردن شکلات احساس ناخوشایندی به شما می دهد باید تا زمان بهبود زخم معده، مصرفش را کنار بگذارید.

بدترین خوراکی برای زخم معده : کافئین
تحقیقات تایید شده ای در زمینه بدتر شدن زخم معده با مصرف کافئین به خصوص قهوه وجود ندارد با این حال پزشکان توصیه می کنند از مصرف آن اجتناب کنید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)