Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:37:36 GMT

کاهش چشمگیر اعتبارات قرآنی در بودجه ۹۸ +جدول

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۷۳۲۶

کاهش چشمگیر اعتبارات قرآنی در بودجه ۹۸ +جدول

لایحه بودجه سال ۹۸ در حالی منتشر شد که سهم بودجه قرآنی در آن تنها ۲۷ میلیارد تومان بوده که به نسبت به سال گذشته کاهشی ۷۳ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، متن کامل لایحه بودجه ۹۸ ساعاتی پیش در حالی منتشر شد که در آن سهم صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تنها ۲۷ میلیارد تومان اعلام شد و نسبت به اعتبارات سال جاری ۷۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در سال جاری در ابتدا ۴۰ میلیارد مصوب شد، اما با توجه به رایزنی های انجام شده مبلغ آن به ۱۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

بودجه وزارت نفت کمتر از حقوق یک نفر! چه بلایی بر سر بودجه دفاعی کشور آمد؟ اخراج بیخ گوش ۱۰ درصد کارمندان

با این حال از این مقدار تنها ۲۳درصد به فعالیت های قرآنی اختصاص پیدا کرده و بخش اعظم آن را دولت تا کنون تخصیص نداده است.

بودجه سال ۹۶نیز با توجه به اینکه در متن لایحه بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اما ریالی اختصاص پیدا نکرد. در سال ۹۵ نیز با اختصاص چند درصد فعالیت های قرآنی ادامه پیدا کرد.

بنابر نگاهی در اعتبارات دولت در چند سال اخیر به مصوب بودجه فعالیت های قرآنی در متن لایحه بودجه، شاهد سیر کاهشی اعتباری در این خصوص بوده ایم، به نحوی که از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۳ به ۲۷ میلیارد تومان درمتن لایحه بودجه سال ۹۸ تقلیل پیداکرده است.

بنا بر لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، ۲۷ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای برنامه حمایت از اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی همچون «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی»، «راهبری اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی» و «حمایت از اجرای برنامه‌های قرآنی برنامه‌های مصوب شورای‌های هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در راستای اسناد سه‌گانه در استان‌ها» اختصاص یافته است.

 در همین خصوص پیگیری های برای تماس با رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی  به دلیل حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تا کنون نتیجه نداده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 آیت الله هاشمی شاهرودی اعتبارات قرآنی بودجه 98 لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

جریان انقلابی اکثریت را دارد، اگر کسانی انقلابی هستند وارد مجلس شوند و اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند، موجب تقویت امید در جامعه می‌شود.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

حوزه تخصصی من آموزش و حوزه حقوقی و همچنین بودجه است، تلاش من این است که در کمیسیون بودجه باشم و دغدغه من تخصیص اعتبارات به شکل متوازن در کشور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم صورت گیرد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

مهم‌ترین چالش اصلی لرستان بیکاری است و راهکار آن هم این است که از اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رفع این چالش استفاده کنیم، زیرساخت‌ها در این رابطه باید فراهم شود.

کد خبر 6086482

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است