Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت علمای بحرین درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه اللولو، متن بیانیه جمعیت علمای بحرین به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
(إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ) البقرة ١٥٦

ضایعه دردناک درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را به حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف، مراجع عالی قدر دین و خصوصا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت می گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مصیبت را به تمام مومنین و مریدان ایشان و خصوصا خانوده مکرم و شاگردان فقیه ش و در راس آنها رهبرمان شیخ عیسی قاسم تسلیت می گوییم.

عمر ایشان در راه جهاد ، علم و حمایت از حق و مستضعفین پایان یافت ، وی در مقدمه مدافعان دین و مقابله با طاغوت و استکبار و  همچنین از فرماندهان صف اول بیداری اسلامی که به دست امام خمینی (ره) و شهید صدر به وجد آمد قرار داشت.

ملت بحرین مدیون این مرجع ربانی و مواضع مشهور او در حمایت از ملت و مساله عدالت است . درگذشت ایشان ما را بسیار اندوهگین کرد و حقیقتا در اسلام ثلمه ای ایجاد شد که هیچ چیزی جای آنرا پر نمی کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:جامعه اسلامی شخصیت بزرگی که در تمام دوره‌های زندگی‌اش برای گسترش و علو دین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد را از دست داد.

همچنین همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:وی بارزترین شاگرد شهید صدر بود که فقه مدرسه او را فراگرفت و در راه دفاع از استاد و مربی خود شدیدترین انواع شکنجه را از سوی نظام بعث صدامی متحمل شد و به تلاش و جهاد خود برای دفاع از مظلومیت ملت عراق ادامه داد.

از سوی دیگر، حزب دعوت اسلامی عراق در بیانیه ای جداگانه با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اعلام کرد: آیت الله شاهرودی از بزرگترین اساتید بحث خارج در حوزه های علمیه ، حامی حزب دعوت اسلامی، شخصیت مورد اعتماد شهید سید محمدباقر صدر و از برجسته ترین شاگردان وی بود که در جهاد علیه نظام بعث مشارکت داشت و شدیدترین شکنجه ها را در سلول های نظام سابق عراق متحمل شد. مرحوم شاهرودی، اولین رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بود سپس سخنگوی رسانه ای این مجلس شد و بعد از آن مسولیت های بزرگی در جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت.

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اعلام کرد:ایشان استاد، پژوهشگر و راهنمای بزرگی است که بسیاری از افراد از علم او بهرمند شدند. وی در سرزمین علم و حوزه های علمیه یعنی نجف اشرف به دنیا آمد، بزرگ شد و دانش آموخت و از راهنمایی های شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و دیگر علمای بزرگ بهره برد.

جمعیت علمای عراق نیز در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

براساس این گزارش، مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه معصومه حائری از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال

برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود