Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در پیامی به هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش در تبریز افزود: یکی از ابعاد ورزش که می‌تواند انگیزه‌های مناسبی برای همدلی افراد جامعه به ویژه جوانان ایجاد کند، ورزش قهرمانی است.

وزیر ورزش اضافه کرد: روند صحیح حرکت در راستای ارتقای سطح ورزش قهرمانی می‌تواند متضمن ارائه راهکارهایی برای پیشرفت آن ورزش و همچنین شناسایی مشکلات و ضعف‌های پیش روی آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیروزی‌های بین‌المللی، به ویژه در بازی‌های المپیک، به طور فزاینده‌ای موجب رشد و توسعه در بسیاری از کشورها شده است.

سلطانی فر با بیان اینکه برتری و موفقیت ورزشکاران نخبه در عرصه بین‌المللی هویت و شخصیت ویژه‌ای به آن کشور می‌دهد، تشریح کرد: بر همین اساس دولت‌ها تمایل بیشتری دارند با سرمایه‌گذاری مالی، موفقیت ورزشکاران نخبه خود را در عرصه بین‌المللی فراهم کنند که این مسئله به بسط و توسعه سازمان‌ها و سیستم‌های مرتبط با کشف، پرورش و ارتقای عملکرد ورزشکاران نخبه منجر شده است.

وی گفت: ورزش قهرمانی به عنوان یک پدیده اجتماعی و یکی از نظام‌های علمی و تخصصی دارای ارزش‌های فراوانی است؛ با توجه به رابطه نزدیکی که ورزش و تربیت بدنی با فرهنگ، سیاست و اقتصاد یک کشور دارد، اگر کشوری بخواهد موقعیت خود را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد و جایگاه مناسب خود را حفظ کند، باید از ساختار تشکیلاتی و زیربنایی مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: در عصر حاضر ورزش قهرمانی به پدیده‌ای پیچیده و چند بعدی تبدیل شده است که توسعه آن مستلزم توجه به تمام ابعاد آن است؛ بنابراین شناخت مسایل و مشکلات ورزش کشور نیازمند نگاهی علمی و پژوهشی است و در این مسیر استفاده از تجارب و الگوهای جهانی راه میان بری است که می‌تواند هزینۀ دستیابی به پیشرفت را کاهش دهد.

سلطانی فر ادامه داد: امروزه رویدادهای ورزشی بین‌المللی، توجه میلیون ها نفر از مردم جهان را به خود جلب می‌کند و بازی‌های المپیک، بزرگترین رویدادی محسوب می‌شود که همه‌ ملت‌های جهان، تلاش می‌کنند تا با حضور در این رقابت ها، کشور خود را در عرصه‌ جهانی مطرح سازند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: توجه به سلامت جسمی و روحی، تلاش و رقابت سالم و مستمر، روابط اجتماعی سالم و برقراری ارتباط بین‌المللی و حفظ صلح از مهم ترین اهداف برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی یعنی المپیک است.

وی گفت: در عصر حاضر دیگر در ورزش تنها توسعه منابع انسانی (ورزشکار، مربی، داور، تماشاگر، مدیر ورزشی، پزشکی مورد توجه نیست، بلکه مسئولان این حوزه در توسعه مدیریت و استراتژی، فعالیت های علمی و پژوهشی، توسعه استانداردها، جذب منابع مالی، گسترش همه جانبه آموزش، آمار و فناوری اطلاعات و بهره گیری از تجهیزات مدرن ورزشی نیز تلاش و برنامه ریزی نموده اند.

وی افزود: یکی از موارد مورد توجه برنامه‌ریزان ورزشی، فتح سکوهای بین‌المللی و افتخارآفرینی در ورزش است که از راه سرمایه‌گذاری در ورزش قهرمانی به آن نایل می شوند. سلطانی فر اضافه کرده است؛ فدراسیون‌های ورزشی ملی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها، با تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشته‌های ورزشی مختلف هستند و در این راستا وظیفه راهبری و تعیین خط‌ مشی آن رشته ورزشی را بر عهده دارند.

کد خبر 4495166

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر ورزش وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تشییع مسعود اسکویی امروز -۱۶ اردیبهشت ماه  با حضور اهالی رسانه و ورزش دقایقی دیگر آغاز می شود.

مجید ندیری، محمد جهانی، جهانگیر کوثری، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاوید نیا، محمدرضا منصوریان، حمید استیلی، مهدی شاکری، داورزنی، مناف هاشمی، از جمله افراد در حوزه رسانه و ورزش هستند که دقایقی پیش از آغاز مراسم در مقابل مسجد بلال حضور یافتند.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح روز چهارشنبه(١٢ اردیبهشت ماه) در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.   

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد. مسعود اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما بود که دوره تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.  

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه‌هایش با اهالی رسانه به ریشه‌اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت