Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با مشارکت بيشتر در حوزه مسئوليت اجتماعي شرکت (CSR)، فرصت‌هايي در خصوص جايگاه اجتماعي مطلوب به وجود مي‌آيد. اين در حالي است که گروه‌هاي روابط عمومي مي‌خواهند اين جايگاه را بيان کنند، اما مراقب باشيد اين جايگاه بايستي به شکلي درست بيان شود.
با مشارکت بيشتر در حوزه مسئوليت اجتماعي شرکت (CSR)، فرصت‌هايي در خصوص جايگاه اجتماعي مطلوب به وجود مي‌آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که گروه‌هاي روابط عمومي مي‌خواهند اين جايگاه را بيان کنند، اما مراقب باشيد اين جايگاه بايستي به شکلي درست بيان شود.
حقه‌ روابط عمومي حول مسئوليت اجتماعي شرکت
بث مونگان مديرعامل شرکت اينک هاوس مي‌گويد: برندها براي چيزي که مشتريان تقاضا مي‌کنند بايد ثابت‌قدم بمانند؛ و با آن زندگي کنند.
انجام برخي امور براي ايجاد تصويري مثبت در ذهن مشتريان از طريق مسئوليت اجتماعي تنها براي به دست آوردن مزاياي بازاريابي، به‌عنوان شست‌وشوي سبز شناخته مي‌شود؛ ممکن است که اين کار موقتاً بازتاب خوبي داشته باشد، اما زماني که مشتريان به اين باور برسند که يک نام تجاري معتبر نيست اين کار نتيجه معکوس خواهد داشت؛ و اين واضح است که اگر مسئوليت اجتماعي را تنها براي تبليغات انجام دهيد، شما احتمالاً شکست مي‌خوريد.
به‌عبارت‌ديگر، مارک کرامر، استاد ارشد دانشکده بازرگاني هاروارد و بنيان‌گذار و مديرعامل شرکت FSG که يک شرکت مشاوره اجتماعي جهاني است، مي‌گويد که تنها اگر يک شرکت اين کار را به‌خوبي انجام دهد کفايت نمي‌کند بلکه بايد تبليغ نيز انجام دهد.
ايجاد ارتباط در مسير درست باعث مي‌شود که مسئوليت اجتماعي شرکت، مزاياي زيادي براي برند داشته باشد. علاوه بر اين براي ارتقا اطمينان، وفاداري و به سر زبان‌ها افتادن که همه‌ اين‌ها مي‌تواند منجر به افزايش درآمد شرکت شوند، مسئوليت اجتماعي نيز به توانايي شرکت براي ايجاد ذهنيت مثبت مي‌افزايد.
حمايت مسئوليت اجتماعي از شهرت
امروزه يکي از مهم‌ترين نقش‌هاي روابط عمومي، ساختن و نگه‌داشتن شهرت يک برند است. در يک کلمه درجايي که حتي يک بحران ظاهراً جزئي مي‌تواند به‌سرعت از طريق رسانه‌هاي اجتماعي براي طرفداران شعله‌هاي سوزنده‌اي ايجاد کند، برندها بايد از تأثير اقدامات رسانه‌هاي اجتماعي بر شهرتشان در هرلحظه آگاه باشند.
بکار گرفتن مسئوليت اجتماعي مي‌تواند تصوير ذهني يک شرکت را قدرتمند کند.
در هنگام بروز يک بحران از قبيل رسوايي يا غير از آن، اگر شرکت به صادق بودن و قابل‌اعتماد بودن معروف است اين‌ها هرگز نمي‌تواند به آن آسيب برساند.
يکي ديگر از تأثيرهاي مثبت ارتقاي مسئوليت اجتماعي، جذب استعدادهاي برتر است. با يک جنگ که براي برنده شدن و حفظ بهترين استعدادها صورت مي‌گيرد، برند‌ها به دنبال راه‌هايي براي متفاوت کردن خود در ذهن نامزدهاي شغلي هستند. همچنين مسئوليت اجتماعي مي‌تواند اين تعادل را از بين ببرد تا افراد جوياي کار به سمت يک شرکت خاص جذب شوند.
بهترين راه براي ارتقاي مسئوليت اجتماعي
ارتقا مسئوليت اجتماعي يک برند مي‌تواند کار بسيار خوبي باشد اگر به‌درستي صورت گيرد. راه درست صحبت کردن در خصوص مسئوليت اجتماعي چيست؟
طبق گفته کرامر مي‌بايست پيامي را براي چهار مخاطب در ذهنتان توسعه دهيد: مصرف‌کننده، کارکنان، سرمايه‌گذاران و ناظران شرکت.
براي مشتريان، در رأس مسئوليت اجتماعي، داستان‌هاي خبري مي‌توانند يکي از بهترين راه‌هاي برقراري ارتباط با يک برند باشند. تبليغات نيز مي‌تواند کمک کند، اما رسانه‌ها اين پيام را به روش ايده آل تر و قابل‌اعتمادتري بيان مي‌کنند.
برندهاي کرامر فکر مي‌کنند که کار خوبي براي ترويج تلاش‌هاي مسئوليت اجتماعي خود انجام مي‌دهند، آن‌ها درآمد 2 ميلياردي حاصل از فروش تنباکو را از دست دادند و وال مارت نيز فروش تفنگ‌هاي تهاجمي را متوقف کرده است.
براي کارمندان، آي بي ام و نايک دو مثال از شرکت‌هايي هستند که با هدفشان زندگي مي‌کنند. کارمندان در هر سمتي که هستند مي‌توانند از محصولات جديد، استراتژي‌ها و گزينه‌هاي عملياتي ديدن کنند تا اهداف مشخص اجتماعي يک‌رويه را براي افتخار شرکت پيش ببرند.
براي سرمايه‌گذاران، مهم است که به مزاياي اقتصادي برنامه‌هاي مسئوليت اجتماعي اطمينان دهيم. به گفته کرامر، آن‌ها نياز به يک داستان واضح در مورد چگونگي تأثير اجتماعي و زيست‌محيطي شرکت دارند که يک عملکرد بهتر اقتصادي و مزيت رقابتي به آن‌ها ارائه دهد.
کرامر توصيه مي‌کند که ناظران شرکت از جمله فعالان رسانه‌هاي اجتماعي، سازمان‌هاي غيردولتي و مؤسسات دولتي که رفتار يک شرکت را دنبال مي‌کنند نيازمند روابط مستمر هستند.
انتشار اقدامات مسئوليت اجتماعي به‌صورت صحيح
خط‌مشي ارتقاي مسئوليت اجتماعي بر پايه‌ اعتبار است. پيام‌ها همان‌طور که ذکر شد بايستي درخور مخاطب موردنظر باشد و در واقع گفتگو در خصوص مسئوليت اجتماعي معقول است، زيرا انجام آنچه درست است، مي‌تواند براي کسب‌وکار مفيد واقع شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!

فدراسیون فوتبال به صحبت‌های مدیران روابط عمومی دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس واکنش نشان داد.

طرفداری | حواشی بازی سپاهان و پرسپولیس تمامی ندارد.

فدراسیون فوتبال نوشت:

با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره،ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!