Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: به کار بردن عطر و رایحه در طراحی دکوراسیون رستوران در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

بویایی اولین حواس ما است؛ یعنی، بو ابتدایی ترین و اصلی ترین روش جمع آوری اطلاعات از محیط پیرامون است. به محض اینکه بینی بو را تشخیص می دهد، نورون های بویایی را در قسمت بالایی بینی تحریک می کند و انگیزش های الکتریکی را به بخشی از مغز ارسال می کند که حباب بویایی گفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این انگیزش ها به نواحی اطراف منتقل می شوند که به طور جمعی به دستگاه لیمبیک (لیمبیک)معروف هستند.

دستگاه لیمبیک در تنظیم حالت، حافظه، رفتار و عواطف نقش عمده ای بازی می کند. هم چنین به طور گسترده به عنوان بخش بدوی مغز در نظر گرفته می شود، زیرا در مغز اولین پستانداران یافت می شود.

ممکن است شنیده باشید که بوی غذا چقدر تحریک کننده است بخصوص زمانی که گرسنه هستید آیا تا به حال فکر کرده اید که از رایحه ها می توانید برای کسب در آمد بیشتر استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون Decoration رستوران

رایحه، حافظه و احساسات

حس بویایی خیلی به حافظه مربوط است، احتمالا بیشتر از هر یک از حس های دیگر. به غذاهای ویژه ای فکر کنید که در کودکی آن ها را خورده اید. اگر مادرتان اغلب نان خیلی زیادی می پخت، عبور کردن از یک نانوایی ممکن است باعث ایجاد خاطرات شاد و خوشحال برایتان باشد. از طرف دیگر ممکن است حالا از بروکلی متنفر باشید چون بوی آن یاد آور خاطرات بد است.

بسیاری از نانوایی ها شبیه فروشگاه های خرده فروشی هستند و نان را روی دیوارها و میزها قرار می دهند. شما نه تنها با این کار سطوح را زیبا می سازید، بلکه عطر آن نیز فضا را احاطه خواهد کرد. بسیاری از نانوایی ها حتی کیسه های آرد را در اطراف نان ها قرار خواهند داد.

حس خوب رستوران با عطر و بوی خوب

بوهای زیادی وجود دارند که واکنش های مشابهی را در اغلب مردم ایجاد می کنند. مثلا اسطوخودوس مغز را آرام می کند. وانیل و بابونه، استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. مرکبات و نعناع هوشیاری را افزایش می دهند. همچنین رایحه هایی وجود دارد که می تواند دیدگاه یک فرد از یک اتاق را تغییر دهد. برای مثال، بوی سیب و خیار باعث می شود احساس کنید اتاق بزرگ تر و خنک تر است .از سوی دیگر بوی کباب اتاق را خفه و کوچک تر می سازد.

رایحه های آرامش بخش در طراحی داخلی رستوران

آن ظرف های گنبدی نقره ای که اغلب در فیلم ها می بینید نه تنها غذا را تمیز نگه می دارند و حس کنجکاوی و شگفتی ایجاد می کنند، بلکه باعث می شود بوی غذا نیز از یکجا بلند شود . به محض اینکه پیشخدمت در ظرف را برمی دارد، بوی غذا با تمام قدرت به مشام می رسد.

برخی رستوران ها در واقع در حال حاضر از نظر استراتژیکی در کنار مغازه های خود تنورهایی را در نظر می گیرند، و همان جا نان طبخ می کنند بنابراین باعث می شود افراد زیادی بخاطر بوی نان جذب شوند

آشپزخانه ها، هم چنین بوها را به داخل ناحیه غذاخوری می فرستند. و اگر هواکش این امکان را ندهد؟ رستوران ها می توانند برای جبران خسارت، بوها را بخرند. حالا می دانید که بازاریابی با رایحه ها یک چیز واقعی است .

رایحه ها ارزش سرمایه گذاری را دارند

اگر خرید رایحه رستوران برای تان دشوار است ، شایان ذکر است که بوی درست می تواند فروش مواد غذایی را تا 300 درصد افزایش دهد. براساس مطالعه ای که توسط دانشگاه ها صورت گرفته است، رایحه ها انگیزه خرید را تا 6 درصد، قصد خرید تا 14.8 درصد و طول اقامت مشتری را تا 15.9 درصد افزایش می دهد. طرح باز آشپزخانه راه حل دیگری است. از آنجا که هیچ دیواریی وجود ندارد که آشپزخانه را از محل غذاخوری جدا کند، بوی پخت غذا به راحتی به سمت رستوران ها می آید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 10 ساله توسط مرد مخوف+عکس دهمین دانشجوی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم پر کشید! اولین عکس از دانشجویان کشته شده در تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درخواست نامتعارف مرد مشهدی از دخترش پس از فوت همسرش طرد شدن دختر 11 ساله از روستا به خاطر بی آبرو شدن توسط چند جوان مشهدی این 3 مرد شیطان صفت مشهدی در تاریکی شب به سراغ قربانی های خود می رفتند دختر کارآموز آرایشگر به صورت مخفیانه از مشتریان اردبیلی اش سوءاستفاده می کرد آه و ناله جسد زن اصفهانی همه را ترساند / این زن از دنیای مردگان بازگشت تجاوز به دختر 13 ساله که به زیر پل رفته بود پسر پزشک معروف در میان حادثه دیده های اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات+عکس عکس های وحشتناک از واژگونی خونین اتوبوس دانشجویان تهران تجاوز به پسر 13 ساله در پشت صحنه یک سریال+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خودکشی مرد رومانیایی در هتل آزادی تهران

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا دکوراسیون Decoration طراحی داخلی فیلم آشپزخانه رستوران رفتار مشتری عطر گرسنه عکس تحقیقات اتوبوس فیلم تهران تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد دانشجویان تصادف اتوبوس دانشجویان حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟

زی‌سان-  غذای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ترکیبی از نان تازه پخته‌شده، پنیرهای خاص و انواع سبزیجات خواهد بود. البته غذاهای لذیذی که توسط سرآشپزهای مشهور فرانسوی تهیه شده‌اند نیز در منو گنجانده شده است.

در طول بازی‌ها، روزانه حدود ۴۰ هزار وعده غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مختلف که در دهکده‌ی المپیک مستقر هستند، سرو می‌شود.

بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در مکان‌های مختلف بازی‌ها از خوراکی‌های مخصوصی که به همین منظور تهیه شده، لذت ببرند.

شرکت فرانسوی خدمات غذایی Sodexo Live که مسئولیت پذیرایی در دهکده‌ المپیک و ۱۴ مکان بازی‌های پاریس را برعهده دارد، اعلام کرده که ۵۰۰ دستور غذای مختلف تهیه کرده است. 

بخش قابل توجهی از این غذاها در رستوران بزرگ دهکده المپیک که ظرفیت پذیرایی از ۳۵۰۰ ورزشکار را دارد، سرو خواهد شد. این رستوران قرار است به عنوان بزرگترین رستوران جهان شناخته شود.

ناتالی بلون-سابو، مدیرعامل جهانی شرکت Sodexo Live در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «مطمئنا برای ورزشکاران غذاهای کلاسیکی مانند پاستا نیز وجود خواهد داشت، اما در کل غذاها با طعم و عطر فرانسوی همراه خواهند بود.»

همچنین ورزشکاران به غرفه‌های غذای «بگیر و برو» دسترسی خواهند داشت که یکی از آن‌ها به طور خاص به غذاهای فرانسوی اختصاص دارد که توسط سرآشپزها تهیه می‌شود.

آماندین شاینو، سرآشپز مشهور فرانسوی که یک رستوران و یک کافه در پاریس دارد، یکی از دستورپخت‌های خود را که بر پایه کروسان است، معرفی کرد. 

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «می‌خواستم دستور غذایی که پیشنهاد می‌دهم، معرف محصولات محلی فرانسه باشد، اما در عین حال می‌خواستم ورزشکاران نیز از آن لذت ببرند.  من می‌خواستم یک کروسان پیچ‌خورده درست کنم. بنابراین، کمی پوره کنگر فرنگی، یک تخم‌مرغ آب‌پز و قارچ و کمی پنیر در این غذا  خواهیم داشت. این غذا هم گیاهی است و هم اشتهاآور.»

شاینو همچنین در ادامه می‌افزاید: «هر روز در طول بازی‌ها که از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت برگزار می‌شود، یک سرآشپز برتر از جمله برخی از سرآشپزهای دارای ستاره میشلن در مقابل ورزشکاران در دهکده‌ المپیک آشپزی می‌کند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند با سرآشپزها صحبت کنند و بهتر درک کنند که غذای فرانسوی چگونه است و در نتیجه کمی بیشتر فرهنگ ما را درک کنند و با آن آشنا شوند.»

غذاهای روزانه با طیف گسترده‌ای از سالاد، پاستا، گوشت کبابی و سوپ همراه خواهد بود. پنیرها شامل انواع باکیفیت از لبنیاتی که با شیر گاو و گوسفند در جنوب غربی فرانسه تهیه می‌شوند خواهد بود. دهکده‌ المپیک همچنین دارای یک نانوایی خواهد بود که باگت تازه و انواع دیگر نان را تولید می‌کند.

تونی دور، نانوایی که در رستوران اصلی دهکده‌ المپیک کار خواهد کرد، می‌گوید: «هدف این است که به ورزشکاران این امکان را بدهیم که برای صبحانه یک باگت داغ بردارند.» دور در ادامه می‌افزاید: «ورزشکارانی که علاقه‌مند هستند، حتی می‌توانند در آموزش‌های روزانه‌ نانوایی شرکت کنند و نان باگت فرانسوی خود را درست کنند.»

به منظور ارائه هر چه بیشتر گزینه‌ها، وعده‌های غذایی ارائه شده بر اساس چهار نوع غذا خواهد بود: فرانسوی، آسیایی، آفریقایی و کارائیب و غذای بین‌المللی.

برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ وعده داده‌اند که بازی‌ها را پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست کنند و این شامل تلاش‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک می‌شود. به همین منظور، رستوران اصلی دهکده فقط از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، برگزارکنندگان می‌گویند تمام وعده‌های غذایی بر اساس محصولات فصل خواهد بود و ۸۰ درصد آن محصولاتی هستند که در خود فرانسه تولید شده‌اند. 

 فیلیپ وورتز، رئیس بخش غذا و نوشیدنی کمیته‌ پاریس ۲۰۲۴،  می‌گوید: «غذاهای گیاهی ۶۰ درصد از موارد برای بازدیدکنندگان در مکان‌های برگزاری را تشکیل خواهد داد که از جمله می‌توان به هات داگ گیاهی اشاره کرد.»

وورتز همچنین در ادامه افزود: «تعداد زیادی دستور غذای گیاهی وجود دارد که برای عموم مردم در دسترس خواهد بود تا امتحان کنند، تجربه کنند و امیدواریم که آن را دوست داشته باشند.»

منبع:‌ یورونیوز

tags # المپیک پاریس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • معرفی چند عطر خاص برای آقایان و خانم ها
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای