Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: حمیده زرآبادی، نماینده قزوین و عضو فراکسیون امید مقصر ماجرای نماینده سراوان را نبود احزاب قوی در کشور معرفی کرده و در ادامه اصرار دارد که این برنامه ها یک اتفاق ساده در فضای مجازی نیست و برنامه‌ای پشت این فیلم‌ها و حوادث برای تخریب مجلس و فراکسیون امید وجود دارد!

بخش هایی از گفتگوی زرآبادی با آرمان را در ادامه خواهید خواند:

*اکنون هر نماینده خودش باید پاسخگوی رفتارش باشد در حالی که اگر نمایندگان به احزاب وابسته بودند و از آن طریق به پارلمان راه پیدا می‌کردند، این رفتارها در حزب مربوطه مورد بررسی و کنترل قرار می‌گرفت و افرادی که رفتار نامناسب و دون شأنی داشته باشند، پس زده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم به دلیل نبودن احزاب قوی، این اتفاقات رخ می‌دهد و کسی هم پاسخگو نیست.
*به‌نام لیست امید، حدود 160 نماینده وارد مجلس شدند، فراکسیون 110 نماینده دارد و رأی تشکیلاتی در صحن علنی هم 80 رأی است! این اعداد را کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که جریان چیست.

*جالب است بدانید یکسری از نمایندگانی که با لیست امید وارد مجلس شده اند، می‌گویند ما که نمی‌خواستیم در لیست امید قرار بگیریم، اصلاح‌طلبان خودشان دنبال ما آمدند و از ما حمایت کردند!

*احتمالا هفته آینده طرح تغییرات در قانون انتخابات به صحن علنی بیاید تا بنا بر این طرح انتخابات مجلس استانی برگزار شود. تصور می‌کنم این قانون می‌تواند گام اول برای کانالیزه کردن و ساماندهی مجلس و انتخاب نمایندگان تلقی کرد. وقتی انتخابات مجلس استانی برگزار شود و چون این کار گستره زیادی خواهد داشت، بنابراین احزاب می‌توانند نقش آفرینی بیشتری در لیست‌ها و انتخاب افراد داشته باشند.

*اکنون انتخابات مجلس و البته شوراها به شکلی انجام می‌شود که کاندیداها مجبور می‌شوند برای رأی آوردن، کارهای عجیب و غریبی انجام دهند. خیلی از نماینده‌ها شام و ناهار می‌دهند، در مراسم‌هایی از قبیل ختم و جشن‌‌ها شرکت می‌کنند.

*این مسائلی که در حال رخ دادن(نماینده سروان) است را نمی‌توان صرفا یک اتفاق کوچک در فضای مجازی دانست. اگر بگوییم اتفاقی بوده و چیزی خاصی نیست، خیلی خوشبینانه به قضیه نگاه کرده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم برنامه‌ای پشت این فیلم‌ها و حوادث وجود دارد. در بحث مربوط به صداوسیما هم شاهد برخی رفتارهای تبعیض آمیز و جهت‌دار هستیم. صداوسیما عمدا برخی مسائل را بزرگ می‌کند و برخی را کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه می‌دهد.

*اگر اصلاح‌طلبان تاثیری در انتخاب روحانی نداشته‌اند، چرا امروز در برابر ناکارآمدی‌ها و عدم تحقق مطالباتی که در دوران تبلیغات انتخاباتی مطرح شد، باید پاسخگوی ناکامی‌های دولت روحانی باشند؟ این یک تناقض است و آقای واعظی که چنین ادعایی مطرح کرده‌اند باید به آن پاسخ دهند.

*سال 96 تیم‌ها افرادی از سوی دولت برای ادامه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، نزد اصلاح‌طلبان و طیف‌های مختلف آن آمده بودند. اینکه آقای واعظی می‌گوید ما نمی‌خواستم حمایتی شود و خود اصلاح‌طلبان به میدان آمدند، حرف دقیقی نیست. در 96 آقای جهانگیری هم می‌توانست گزینه ما باشد اما نهایتا تصمیم بر این شد که از روحانی حمایت شود. پس خواست دولت هم مطرح بود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست