Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:08:52 GMT

شاعران جوان در جشنواره شعر کوثر شناسایی می شوند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۲۴۵۱

شاعران جوان در جشنواره شعر کوثر شناسایی می شوند

مهران فرجی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح اهداف برگزاری جشنواره منطقه ای شعر کوثر مرند اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره منطقه‌ ای شعر کوثر مرند با هدف شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت فاطمه(س) و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره‌ آسمانی ائمه اطهار(ع) و شناسایی استعدادهای جوان در ۲ بخش شعر فارسی و ترکی آذری برگزار می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند همچنین موضوع بخش ویژه‌ این جشنواره را ابعاد شخصیتی و توصیف مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهراء (س) و بانوان ذکر شده در قرآن کریم و معصومین(س)، توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن و موضوع آزاد عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه و همچنین شخصیت متعالی حضرت زهرا(س) گفت: زن، همواره نقشی بی بدیل در شکل گیری انسان و انسانیت دارد و در دین مبین اسلام و آیات و مفاهیم قرآن کریم از زنانی نام برده شده است که در تبیین و انتقال آموزه های الهی نقشی غیر قابل انکار دارند و سخن گفتن از شخصیتی که دارای عظمتی ویژه و پرورشی نمونه و حضوری همه جانبه در تمام جهات انسانیت دارد، تحسین و تعظیم جهانی را به همراه خود می آورد.

فرجی تصریح کرد:  اصحاب قلم و شاعران نیز در طول تاریخ و با تاثیر پذیری از این شخصیت والای دین مبین اسلام آثاری از خود بر جای گذاشته اند که برای همیشه در تاریخ ثبت شده و انتقال دهنده آن کمالات به نسل های آتی هستند.

وی از برگزاری منطقه ای این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: شعرای بزرگسال و استعدادهای جوان شعر زیر ۲۰ سال شهرستان مرند می توانند در جشنواره شعر کوثر شرکت کنند، در این جشنواره بخش ویژه ای نیز به شاعران زیر ۲۰ سال اختصاص پیدا کرده تا از این طریق، استعدادهای شعری جوان شهرستان شناسایی شوند.

فرجی با اشاره به مهلت ارسال آثار خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی و ارسال آثار به این جشنواره ٢٨ بهمن ماه سالجاری است، مراسم اختتامیه جشنواره نیز اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند ادامه داد: جشنواره یاد شده ویژه شاعران شمالغرب کشور و ساکن استان ‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و همدان بوده و  اشعار ارسالی تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرند به نشانیmarand.farhang.gov.ir دریافت خواهد شد.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره منطقه‌ ای شعر کوثر مرند با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان مرند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند، انجمن ادبی استاد شهریار مرند، اداره آموزش و پرورش مرند، شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند، سپاه ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهی نیروی انتظامی مرند، بسیج هنرمندان، هتل کاروانسرای یام و موسسه فرهنگی و هنری ناقوس مرند برگزار می ‌شود.

کد خبر 4495920

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت زهرا س شعر مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر