Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۱۸۰۰ تن پرتقال و ۹۰۰ تن سیب درختی برای میوه شب عید در نظر گرفته‌ایم که به شکل سال قبل توزیع می‌شود. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجید موسوی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای کشاورزی استان که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز با بالغ بر 5 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای  30 هزار نفر بهره‌برداری کشاورز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی 68 هزار هکتار بوده و بیش از 30 هزار هکتار آن مرتع است، افزود: حدود 70 درصد منابع آبی مصرفی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: از اقدامات انجام شده در این سازمان پیگیری احداث شهرک گلخانه‌ای چوپان آباد به مساحت 50 هکتار،  احیا و بازسازی باغ سیب مهرشهر، رونق مجدد کشت پنبه در شهرستان اشتهارد با متوسط عملکرد 3800کیلوگرم در هکتار، افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از 160  به 320 میلیارد ریال، کاهش اخذ عوارض از واحدهای زیر بخش کشاورزی با مساعدت استانداری، صادرات 7 هزار کانتینر سبزی و صیفی در سال گذشته و پبش بینی 10 هزار کانتینر در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه کلیه افرادی که در شرکت نهال نشان زیر 100 میلیون تومان سپرده داشتند که مجموع آن بالای 31 میلیارد تومان اصل سپرده‌های آنها بود مبالغ خود را دریافت کردند، تصریح کرد: کسانی هم که بالای 100 میلیون تومان سپرده داشتند با فروش املاکی که در این شرکت بوده است سعی می‌کنیم پول آنها را نیز پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: 1800 تن پرتقال و 900 تن سیب درختی برای میوه شب عید در نظر گرفته‌ایم که به شکل سال قبل توزیع می‌شود.

قیمت میوه و صیفی‌جات، حبوبات، لبنیات و مواد پروتئینی‌ در شهرکرد; چهارشنبه 5 دی‌ماه + جدولقیمت میوه، حبوبات و مواد پروتئینی در اردبیل؛ سه‌شنبه 4 دی‌ماه + جدولقیمت‌ میوه، حبوبات و مواد پروتئینی در تبریز؛ سه‌شنبه 4 دی‌ماه + جدول

همچنین عطاءالله ربانی  در این مراسم اظهار داشت: دنیای امروز دنیایی است که توسعه آن بر مبنای دانش بوده و رفاه مردم بر اساس دانش است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در کنار مجموعه‌های ارزشمند استان در کنار بخش خصوصی وجود دارد، افزود: امروز بحث گیاهان دارویی بسیار مهم است که بزرگترین مرکز علمی در کشور از نظر گیاهان داویی این موسسه است و اولویت ما از نظر گیاهان دارویی در کشور در ابتدا تامین استان البرز است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه این مرکز آمادگی این را دارد که دانش را تولید و نتیجه تحقیقات در این مرکز و مراکز دیگر را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، گفت: ما باید از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در هفته پژوهش در بخش فن بازار 77 میلیارد ریال معامله انجام گرفته که از شرکت های فناور دانش بنیان است، عنوان کرد: یکی از توافق نامه‌ها برای موسسات تحقیقات نهال و بذر برای واگذاری رویالیتی است.

ربانی با بیان اینکه 12 مرکز تخصصی در پارک فناوری وجود دارد که 2 مرکز در حوزه کشاورزی کار می‌کنند، گفت: 130 شرکت فناو ردانش بنیان در این مرکز پذیرش شدند که 40 مرکز فعال هستند که از این میزان 700 شغل ایجاد شده که بدون تخصیص اعتبار سال گذشته 220 نفر شغل در مراکز رشد مستقل ایجاد شد که امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/ن

R41451/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با برنامه ریزی و مدیریت مناسب ، پیش از بارش باران، ۱۲ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان به سیلو‌های مرکز استان و استان‌های همجوار منتقل شده بود.
علیپور افزود: خوشبختانه در بارش سامانه اخیر، هیچ خسارتی به گندم‌های برداشت شده شهرستان خنج وارد نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی پیش از بارش باران هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به کشاورزان شهرستان داده شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است