Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز تفاهم نامه میان شرکت عمران بهارستان و انجمن انبوه سازان اصفهان به منظور ساخت 8 هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهر تا سال ۹۹  در حالی امضاء می شود که در واقع آغازی بر یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه برنامه تولید و عرضه مستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته دولت تدبیر و امید درگیر یکی از طرح های مهم کشور یعنی به اتمام رساندن ساخت مسکن مهر درشهرهای مختلف بود، افزود: در طول این مدت توان مجموعه دولت و شهرهای جدید به این امر اختصاص یافت و سعی کردیم این وظیفه به نحو احسن و با کیفیت مناسب انجام شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید بیان داشت : در شهر بهارستان مسکن مهر با مصالح با کیفیت ساخته شده و شرکت عمران شهر بهارستان نیز در ادامه بر جبران خدمات و کمبود در سایت‌ها دقت کافی را ملزوم داشته است.

وی ادامه داد: البته هنوز کمبودهایی در این راستا وجود دارد و تکمیل خدمات روبنایی در مساکن مهر مورد نیاز است تا این بناها تبدیل به محیط بهتر و با کیفیت‌تری برای زندگی شهروندان بهارستانی شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ابتکارات خوبی در مسکن مهر با هدف فراهم سازی شرایط مناسب زندگی  داشتیم ، ابراز داشت : با وجود اتمام بخش عمده‌ای از مسکن مهر در کشور ماموریت ما هنوز کامل نشده است و باید در راستای ارتقای آنها کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌های جدید در حال انجام ما باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در ۲۱ شهر جدید کشور را تا سال ۹۹ به اتمام برسانیم ، ابراز داشت :  پیش از این ساخت ۵۰۰ واحد از این تعداد شروع شده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید بیان داشت: امروز نیز در قالب یک تفاهم نامه ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دربهارستان امضاء می شود و انتظار داریم تا دهه فجر این تفاهم نامه به قرارداد تبدیل و کلنگ زنی عملیات اجرایی آن در شهر بهارستان انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به  اینکه دو و نیم میلیون خانه خالی در مناطق برخوردار داریم که اقشار کم درآمد به آنها دسترسی ندارند، گفت: برای ما مهم است که دولت برای آرامش در بازار و تحرک بخشی به عرضه تولید مسکن پیش قدم شود و با همکاری مجموعه انبوه سازان تحرک جدیدی را در سطح کشور رقم بزنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه بهارستان شهری است که کم کم به مرحله بلوغ و شکوفایی می رسد، ابراز داشت: هم اکنون این شهر جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر ساکن دارد و با برنامه های جدید پیش رو در سالهای آینده به یقین جمعیت بیشتری از سکنی گزیدن در این شهر استقبال می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس ایجاد نظام حمل ونقل  میان بهارستان و اصفهان موضوع مهمی برای این شهر است، البته ایجاد زیرساخت‌های مترو از سال های گذشته آغاز شده و تا ۹۰ درصد زیرسازی آن تکمیل شده است.

معاون وزیر راه  با بیان اینکه راه اندازی مترو بهارستان اولویت کاری شرکت عمران شهر جدید بهارستان است، ابراز داشت: توسعه مترو در سالهای گذشته با استفاده از منابع دولتی به تنهایی انجام شد اما ظرفیت جدیدی توسط دولت فراهم شده است تا از این پس در قالب طرح های مشارکتی این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت این امکان را می دهد که ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مشارکتی در این طرح ها تعریف شود و شرکا پس از طی مراحل لازم از بانک ها تسهیلات دریافت کنند ، ابراز داشت : بدین ترتیب بخشی از اراضی بابت سرمایه ای که بخش خصوصی به میان می آورد در اختیار مشارکت کننده قرار گرفته و بخشی نیز در قالب خرید خدمت و صرفه جویی در مصرف انرژی بازگردانده می شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه امسال نخستین الگو از طرح های مشارکتی ریلی را در بهارستان اجرایی می شود ، ابراز داشت : پیگیری برای تأمین اعتبار  مترو بهارستان از منابع داخلی و ملی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید تصریح کرد: البته طرح های ریلی به طور معمول طرح های اقتصادی نیست اما ایستگاه مترو بهارستان و مجموعه پیرامونی آن می تواند به عنوان یک طرح اقتصادی مهم در سالهای آینده  مطرح باشد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با بیان اینکه  اتفاقات مهم دیگری  که باید در این شهر رقم بزنیم ایجاد محور میانی بهارستان است، گفت: در این راستا باید تمام هنر شهرسازی خود را در این محور پیاده سازی کرده و شهر بهارستان را به عنوان الگو مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه باید بهارستان را به سمت شهر پایدار هدایت کنیم ، گفت : هویت شهری بهارستان باید با ایجاد محور میانی در این شهر به شکل کامل شکل بگیرد و رویکردهای نوین شهرسازی مانند حمل و نقل پاک، بحث های سلامتی توسعه فعالیت های اجتماعی - فرهنگی باید در بهارستان با  تعامل و همکاری مناسب میان مسئولان شهری و استانی رخ دهد.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه امروز باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا شاهد افزایش کیفیت در شهرهای جدید باشیم، ابراز داشت: زمانی که جمعیت یک شهر به حدود ۱۰۰ هزار نفر می رسد فعالیت های مذهبی، ورزشی فرهنگی، درمانی و غیره  در آن به درستی شکل می گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد هویت و نشان خاص برای بهارستان از میان کارکردها و ویژگی‌های خاص استان اصفهان ابراز داشت:  ما هر بار در سفر به بهارستان با یک حرکت جدید روبرو می شویم و امیدواریم افتتاحیه های مناسبی نیز در دهه فجر داشته باشیم.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید  با تاکید بر اینکه باید ابتکارات جدید در مجموعه شهرهای جدید داشته و منابع داخلی و رایزنی در این راستا را اهرم حرکت خود قرار دهیم، گفت: با توجه به اینکه امسال در لایحه بودجه ۹۸ توجه ویژه به حمل و نقل ریلی در قالب مشارکت بین بخشی شده است و بر این اساس باید برنامه و الگویی برای شهرهای جدید مانند بهارستان ر از هم اکنون طرح ریزی کنیم.

طاهرخانی در ارتباط با ساخت بیمارستان در بهارستان نیز ابراز داشت:‌ آمادگی داریم زمین دولتی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان قرار دهیم و بر این اساس زمین مناسب به قیمت منطقه ای  واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرایی شدن نخستین الگو از طرح های مشارکتی ریلی در بهارستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه وشهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، سردار محسن کریمی در مراسم اختتامیه گردهمایی هم سنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در مجموعه آفتاب اراک، اظهار کرد: ایمان، توکل بر خدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعاً راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیار آفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی تصریح کرد: بعد از اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان تاکید کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از یک هزار ۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری شده و بزرگترین منبع بریا انجام کارهای پژوهشی و علمی است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌گرایی، مردمی بودن، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر شاخص‌های کنگره شهدای استان مرکزی است و در ستاد کنگره همه مسئولان و دستگاه‌ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده‌ها هیئت اندیشه‌ورز فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پیک‌های راستین انقلاب هستند، گفت: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعاً این گردهمایی‌ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می‌تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، افزود: همه موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح خصوصاً پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سومین گردهمایی «یاد یاران» با حضور رزمندگان پرافتخار استان‌های زنجان، قزوین، قم، سمنان، تهران، یزد، مازندران و استان مرکزی در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد که در این برنامه علاوه بر یادآوری دوران پرافتخار دفاع مقدس هدف گذاری ها برای تدوین عملکرد واحد پرسنلی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس انجام شد، تجلیل از خانواده معظم شهدای واحد پرسنلی از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 750822

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی