Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویا حیدرزاده روز پنجشنبه در حاشیه همایش اجلاسیه سالانه بسیج قشر زنان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هسته های فرهنگی پیوند مهر در سراسر خراسان رضوی با محوریت مساجد، معتمدین محل و روحانی مسجد تمام تلاش خود را برای حل معضلات اجتماعی مثل طلاق بکار بسته اند.
وی ادامه داد: هسته ها با فعالیت کارشناسی و ریشه یابی علل معضل اجتماعی طلاق تلاش دارند با کدخدا منشی افراد معتمد و محوریت امام جماعت مساجد محلی به زن و شوهرهای در معرض این آسیب کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول جامعه بسیج زنان خراسان رضوی گفت: هسته ها فرهنگی پیوند مهر تلاش می کنند با تشکیل نشستهای فرهنگی مختلف در مساجد و احیای سنت اسلامی کدخدا منشی به تحکیم بنیان خانواده ها کمک کرده و همسرداری به سبک زندگی اسلامی را با استفاده از متخصصان مشاوره ترویج کنند.
وی افزود: مبنای کار هسته های فرهنگی پیوند مهر با توجه به اسناد بالادستی مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده شامل بازسازی جمعیت کشور و هدایت و راهبری حوزه زنان به عنوان نیمی از پیکره فعال جامعه است.
حیدرزاده ادامه داد: در نتیجه فعالیت این هسته ها از ابتدای تابستان امسال تا پایان فصل پاییز 800 مورد ازدواج در خراسان رضوی شکل گرفته و 250 خانواده در معرض بحران طلاق نیز راضی به کدخدا منشی برای حل مشکلات خود شده اند. در بحث عمل به اصول اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت خانواده های کم در آمد و زنان سر پرست خانوار نیز در تمامی هسته ها به محوریت مساجد نشستهای کاربردی مختلفی برگزار و تاکنون 16 بنگاه کوچک تولیدی راه اندازی شده تا خانواده های کم توان از حداقل درآمد لازم برای ادامه زندگی مشترک برخوردار شوند.
وی همچنین هدفنشست سالانه جامعه بسیج زنان خراسان رضوی را بحث و تبادل نظر پیرامون راه حلهای مشترک مشکلات فرهنگی و اجتماعی خانواده ها، تبادل اطلاعات و فعالیت عملیاتی برای نگهداشت و دوام بنیان خانواده ها بر پایه اصول علمی و روانشناسی عنوان کرد.
مسئول جامعه بسیج زنان خراسان رضوی افزود: این جامعه با بیش از دو هزار فرمانده و مدیر زن توانمند در بخشهای مختلف می تواند در امور فرهنگی و اجرایی کمک کار ادارات و نهادهای دولتی باشد. امید است شرایط لازم برای کار در خور و شایسته بانوان جامعه اسلامی بیش از پیش فراهم شود. زیرا این بانوان ظرفیت بسیار بالایی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند و می توانند به نحو بسیار موثری کمک کار دولت و نظام جمهوری اسلامی باشند.
6070/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جامعه خراسان رضوی زنان مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران