Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی هدایت در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر پردیس که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد با بیان اینکه در این پروژه ساخت 82 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است، گفت: ساخت 33 هزار واحد مسکن مهر در فاز 11، 8، 5 و 9 در دست اجرا است که ساخت واحدهای فاز 11 برعهده پیمانکار ترکیه‌ای است که مشکلات این فاز شناسایی و در راستای رفع آنها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مسکن مهر پردیس در بخش ساخت 83 درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی 61 درصد ، در بخش زیربنایی 52 درصد و در بخش روبنایی 55 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال 98 باید به اتمام برسد.

هدایت تاکید کرد: البته بخشی از واحدها مشکل حقوقی دارند که آنها باید از طریق دیگری حل و فصل شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در فاز 11 پردیس 12هزار واحد افتتاح شده است که مابقی واحدها به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی رسیده‌اند.

هدایت با بیان اینکه توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف با پیمانکاران به توافق برسیم و بخشی از مشکلات تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: با پیمانکار ترکیه‌ای به این توافق رسیده‌ایم که از محل مشارکت سایت‌های تجاری برای ساخت اماکن عمومی مانند مدارس، ساختمان‌های درمانی، نظامی هزینه کنیم و پیمانکار این اماکن عمومی را هم در فاز 11 بسازد. همچنین با ‌آب و فاضلاب برای خط انتقال تصفیه‌خانه جدید به توافق رسیده‌ایم و این تصفیه‌خانه تا 5 سال جوابگو است.

هدایت با بیان اینکه ساخت در فازهای 9 و 5 بنا به دلایلی متوقف بود گفت: با توافقاتی که انجام شده قرار بر این است که قراردادها به خود سازنده‌ها اقاله شود و در این فازها ده هزار واحد در حال تکمیل است. ساخت مدارس و برخی از فازهای عمومی هم برعهده خود پیمانکار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره فاز 8 گفت: در فاز 8، 28 هزار واحد تعریف شده است که هشت هزار واحد آن هرچند افتتاح شده‌اند اما هنوز مردم در آنها ساکن نیستند و نیاز به آماده‌سازی برخی از اماکن عمومی دارد و قرار بر این شده است که پیمانکار نسبت به ساخت مدارس، مساجد، مخازن آب در این منطقه اقدام کند و تا پایان سال 98 این فاز هم به اتمام می‌رسد.

هدایت افزود: موضوع مهمی که باعث ایجاد ارزش افزوده در واحدهای مسکن مهر پردیس شد بحث دسترسی‌های ایمنی این منطقه به زیرساخت‌های حمل و نقلی بود به طوری که امروز ارزش واحدهای مسکن مهر پردیس حتی به 400 میلیون تومان هم رسیده است. حال تقاضای ما این است که بدون اینکه باری بر روی دولت بگذاریم بتوانیم 800 میلیارد تومان از منابع خودمان که مربوط به فروش ارز است به ساخت واحدها اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: بیشتر پروژه ها در مرحله نوسازی هستند که اگر وزارت راه و شهرسازی در بخش قیر به ما کمک کند می‌توانیم با سرعت بیشتری واحدها را به مردم تحویل دهیم.

هدایت با اشاره به درخواست افزایش 5 میلیون تومانی به سقف وام مسکن مهر گفت: دیگر درخواست ما این است که پنج میلیون تومان به سقف وام اضافه شود.

هدایت ادامه داد: 2500 واحد برای پاسخ به تقاضاهای ایجاد شده کمبود داریم که متقاضیان هم علاقه‌مند به عرضه مسکن مهر در پروژه‌های پرند و هشتگرد نیستند بنابراین می‌توانیم از ظرفیت 70 هکتاری در سایت کوزو برای ساخت واحدهای جدید مسکن مهر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: پیمانکار کوزو برای ساخت این تعداد واحد مسکن مهر جدید در مدت زمان 18 ماهه اعلام آمادگی کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

امتداد - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن، ضمن قدردانی از اقدامات این بانک در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی و تسهیلات‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی گفت: بانک مسکن همواره در پرداخت تسهیلات پیشتاز بوده و عملکرد قابل تقدیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با عقیل زینلی مدیر شعب بانک ضمن قدردانی از همکاری و همراهی بانک مسکن در کمک به تحقق اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ارتباط بانک و بنیاد مسکن همواره مطلوب و مستحکم بوده است و این موضوع زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن همچون گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و کمک به توسعه و بهسازی مسکن روستایی تعامل سازنده‌ای با بنیاد مسکن استان داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام تلاش ما در راستای عمل به رسالت اصلی بانک و کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

زینلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شده است که انعقاد قرارداد تعداد یک هزار و ۷۲۳ واحد به مبلغ هفت هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شعب استان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که مبلغ ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی هزار و ۵۱۷ واحد پرداخت شد.

زینلی افزود: مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال نیز از اعتبار سال جاری برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در ساخت مسکن روستایی بیان داشت: با توجه به حوزه کاری مشترک بسیار زیاد بین بانک مسکن و بنیاد مسکن امیدواریم در سایه این همکاری، توسعه و بهسازی مسکن روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب که نیمی از تسهیلات مسکن روستایی مربوط به منطقه جنوب استان است، افزود: تمهیداتی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است تا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تسریع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • قلک پورشه خالی شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد