Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به کاربرد‌های گیاهان دارویی در زمینه‌های غذا، دارو و بهداشت و نقش این صنعت در درآمدزایی، کسب و کار و تجارت، از استقبال علاقمندان به کشت انواع گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: سال زراعی آینده ۱۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد که زمان کشت آن اسفند ماه امسال تا اردیبهشت سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل استقبال علاقمندان به کشت انواع گیاهان دارویی را برنامه ریزی و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در روستا‌های تحت پوشش مراکز جهاد کشاورزی این مدیریت، با هدف آشنایی و توانمندسازی کشاورزان و ارائه آخرین اطلاعات به روز دانست.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به ضرورت تحول در توسعه کشت سالم و صنعت کشت گیاهان دارویی به عنوان منابع خدادادی، گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه، دارای توجیه اقتصادی است.

طاهری افزود: امسال یک نفر از متقاضیان این شهرستان اقدام به دریافت مجوز تاسیس گیاهان دارویی در سطح ۰.۸ هکتاردر روستای طغان از توابع مرکز جهاد کشاورزی جلال ازرک ارائه کرد.

تولید ۴۷ هزار تنی ذرت علوفه‌ای و سورگوم در بابل

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۲۵۰ تن ذرت علوفه‌ای و سورگوم در اراضی زراعی شهرستان بابل تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل ادامه داد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای بهاره و پاییزه در این شهرستان ۱۴۰ هکتار با تولید پنج هزار و ۲۵۰ تن و کشت سورگوم در یک هزار و ۴۰۰ هکتار با تولید ۴۲ هزار تن بوده است.

وی افزود: سورگوم علوفه‌ای محصول کشت بهاره است و یک تا سه چین می‌تواند برداشت شود و به دلیل خواص سیلویی و تغذیه‌ای در حالت خشک و‌تر اهمیت زیادی در صنعت دامداری پیدا کرده است.
انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی