Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی گفت: رژیم پهلوی درصدد ایجاد دینی جدید از میان زرتشت و بهاییت برای معرفی به مردم جهانیان بود. ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، موسی نجفی رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی امروز در افتتاحیه دهمین گردهمایی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که با موضوع هیأت و گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با موضوع «بدتر از قاجار» به بررسی تفاوت‌های نظام اسلامی با رژیم شاهنشاهی پرداخت و اظهار کرد: برای پی بردن به تفاوت میان این دو جریان باید به ماهیت و هویت نظام اسلامی و رژیم شاهنشاهی توجه کنیم چراکه همین تفاوت میان هویت‌ها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییر نوع نگاه مردم به مقوله دین در طول تاریخ گفت: دورانی بود که مردم ایران پیرو آیین زرتشت بودند، اما در دوران صفویه توجه آنان به سوی آیینی دیگر جلب شد و آن دین اسلام بود، دینی که روایتگر حق بود و بر لذا تلاش کردند برنامه‌های زندگی خودشان را بر اساس آن مشخص کنند.

محصول هیئت همطراز انقلاب اسلامی، انسان مجاهد و انقلابی است

 

رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی با اشاره به نفوذ خارجی‌ها در دوران قاجار به ایران یادآور شد: شاهان قاجار به هیچ وجه به کشورهای خارجی وابسته نبودند، با این حال می‌بینیم که شاه پهلوی از سوی خارجی‌ها و بیگانگان در ایران منصوب می‌شود و پس از آن، بزرگ‌ترین خیانت‌ها و جنایات‌ها را به ملت ایران روا می‌کنند. 

نجفی با تأکید بر لزوم مطالعه و شناخت تاریخ گفت: شیعیان نباید با توهین و لعن نابجا از مسیرشان منحرف شوند و در مسیر وهابیت قرار بگیرند، درست است که در اصول ما تولّی و تبرّی وجود دارد، اما باید درنظر داشته باشیم که اکنون اصل، تقریب است و دشمنان پیوسته و به شکل‌های مختلف درصدد اختلاف‌افکنی میان مسلمانان جهان و ضربه زدن به آنهاست.

مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به توجه بسیار قاجاری‌ها به دین اسلام و مذهب شیعه گفت: رژیم پهلوی به دنبال ایجاد دینی جدید از میان زرتشت و بهاییت برای معرفی به مردم جهان بود.

وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند، تصریح کرد: این هویت همانی است مردم را نسبت به آینده امیدوارتر می‌کند. مردمی که سال‌ها پیش یعنی در سال 57 توانستند با بینشی مستحکم از رژیم سلطنتی عبور کنند و دیگر به گذشته خود بر نمی‌گردند.

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آن‌ها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. این‌ها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است