Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@03:54:36 GMT

جان کربی: ترامپ اغراق می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۷۸۱۲

به گزارش پارس نیوز، 

جان کربی ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره سفر از پیش اعلام نشده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق گفت: سفر همواره در روزهای تعطیل مهم بوده است. این موضوع برای خانواده ها هم مهم است تا ببینند فرمانده کل و بانوی اول آمریکا از خودگذشتگی های اعضای خانواده همه نظامیان را درک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر همچنین یک فرصت خارق العاده برای فرمانده کل بود تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با جنگ به دست آورد و به سربازان نشان دهد که از مأموریت آنها حمایت می کند.

ژنرال بازنشسته آمریکایی ادامه داد: نخست بر این باورم که تصمیم او برای خارج کردن ناگهانی سربازان از سوریه یک اشتباه است. این اقدام در راستای منافع امنیت ملی ما نیست. ما اکنون شاهد فرار داعش از سوریه هستیم. اکنون دقیقا زمان آن است که از اقدامات خود در این کشور بهره برداری کنیم. شمار زیادی از اعضای داعش در سوریه هستند. از این رو، فکر می کنم این اقدام یک اشتباه وحشتناک است. اما همچنین فکر می کنم مهم است این موضوع را به خاطر داشته باشیم که عراق در این روند مقابله با داعش نقش ایفا می کند. عراق از همان ابتدا در این روند ایفای نقش می کرد.

وی ادامه داد: در شرایط جاری، اهداف داعش در سوریه همانند گذشته سراسری نیستند. دیگر زیرساختی وجود ندارد که آنها در حال فعالیت در آن باشند. ابعاد و تعداد آنها در حال حاضر کاهش یافته است. به همین دلیل، هدف قرار دادن اهداف آنها دشوارتر شده است. آنها پویاتر شده اند. آنها به اطلاعات حساس بیشتری نیاز دارند زیرا ما دیگر نیروی نظامی در سوریه نخواهیم داشت تا ببینیم اوضاع در این کشور دقیقا از چه قرار است.

جان کربی در ادامه افزود: تا حدودی سخنان ترامپ درباره داعش درست است. او به سبب تشدید عملیات علیه داعش طی 2 سال گذشته توانست اعتباری برای خود کسب کند و من فکر می کنم او شایسته این اعتبار است. اما، او همواره اغراق می کند. داعش در سوریه نابود نشده است. نماینده ویژه او (برت مگ گورک نماینده ویژه ترامپ در ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش) که در اعتراض به اقدام ترامپ استعفا کرد. همچنین جیمز ماتیس وزیر دفاع او نیز در اعتراض به اقدام ترامپ از سمت خود استعفا کرد. اجازه دهید نگاهی به اوضاع عراق بیندازیم که او در آنجا حضور داشت. نیروهای ویژه عراقی همچنان هر هفته در حال هدف قرار دادن یک یا 2 موضع داعش هستند و نخست وزیر جدید عراق با نظر نخست وزیر قبلی این کشور موافق نیست که داعش شکست خورده است. او (ترامپ) حتی فرصت دیدار با نخست وزیر جدید عراق را پیدا نکرد و او در واقع این فرصت را از دست داد.

این ژنرال آمریکایی در پاسخ به سئوالی درباره «نامناسب توصیف کردن سخنان سیاسی ترامپ توسط وی» گفت: این اقدام کاملا نامناسب بود. ارتش در خدمت مردم و قانون اساسی آمریکا است نه یک حزب و یک رئیس جمهوری. من در ماه نوامبر اعلام کردم که اگر او می خواهد با اهداف سیاسی به دیدار سربازان آمریکایی برود نباید چنین کاری انجام دهد و من بسیار متأسفم که می بینم این اتفاق امروز رخ داد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مصاحبه شبکه تلویزیونی خانواده جنگ سوریه امنیت ملی وزیر دفاع قانون اساسی جنگ خانواده شبکه تلویزیونی عراق قانون اساسی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • (ویدئو) ترامپ برای آتش نشانان نیویورک پیتزا برد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟