Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اغلب کودکان در بین چهار الی هفت ماهگی دندان در می‌آورند؛ اما این روند در کودکان مشابه هم نیست زیرا این امر به عوامل متعددی از جمله میزان کلسیمی که کودک مصرف می‌کند وابسته است؛ برخی کودکان در این دوران دچار عوارضی می‌شوند که یکی از عمده‌ترین علائم در این دوران، از دست دادن اشتهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص اطفال بیان کرد: در این دوران کودک به طور طبیعی دچار کاهش وزن می‌شود زیرا چنان که گفته شد زمان دندان در آوردن، کودک اشتهای خود را از دست می‌دهد؛ علت اصلی بی‌اشتهایی احساس ناراحتی است که کودک در زمان دندان درآوردن تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۵ روش برای کاهش درد دندان درآوردن کودک

محتشمی با اشاره به اینکه ملتهب شدن لثه و درد در زمان بیرون آمدن دندان، باعث درد و بی‌اشتهایی کودک می‌شود، گفت: این ناراحتی اغلب ۴ روز قبل از دندان درآوردن آغاز می‌شود و تا ۳ روز ادامه پیدا می‌کند؛ اما برخی مادران نگران هستند که آیا  هنگام دندان درآوردن، کودک دچار کاهش وزن می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی کودک زمان دندان در آوردن دچار کاهش وزن می‌شود، گفت: چنانکه گفته شد در زمان دندان در آوردن، کودک اشتهای خود را از دست می‌دهد؛ علت اصلی بی اشتهایی احساس ناراحتی است که کودک در زمان دندان درآوردن تجربه می‌کند.

این متخصص اطفال ادامه داد: در صورت کاهش یافتن وزن کودک، به میزان مصرف آب آنها توجه کنید؛ چرا که با از دست دادن اشتها، کودک دچار کمبود آب می‌شود بنابراین تا حد امکان میزان مصرف آب را به کودک افزایش دهید؛ جایگزین کردن الکترولیت‌ها در وضعیت حاد کم آبی بدن، یکی از بهترین گزینه هاست، این محلول باعث افزایش میزان سدیم می‌شود، الیته در این باره باید با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: هنگام دندان در آوردن كودكان از ژل هاي بي حسي استفاده نكنيد

محتشمی بیان کرد: مسکن‌های خوراکی از جمله استامینوفن در کاهش درد دندان در آوردن موثر است، میزان دارو باید توسط پزشک مشخص شود؛ نوشیدنی‌هایی با کالری بالا، خوراندن نوشیدنی‌ها و غذا‌های دارای کالری زیاد به مقدار کم به نوزاد بی قرار باعث می‌شود تا او گرسنه نماند.

وی یادآوری کرد: غذای سرد مانند ماست یا میوه سرد، می‌تواند ناراحتی دندان درآوردن را کاهش دهد؛ ماست یا میوه را در یخچال قرار دهید تا خنک شود،  غذا‌های نرم را که به راحتی جویده می‌شود به کودک بدهید و قبل از اینکه به او غذا بدهید، پلاستیک مخصوص دندان درآوردن به او بدهید تا با فشردن آن از درد دندان خود بکاهد.

انتهای پیام/

دلایل بی‌اشتهایی کودکان هنگام دندان درآوردن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!