Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یادداشت هایی در طرفداری قصد داریم تا با نفرات اصلی تیم ملی و هم چنین پیش بینی ترکیب احتمالی این تیم، تا پیش از شروع مسابقات جام ملت های آسیای 2019 امارات، بیشتر آشنا شویم.

طرفداری - با خط خوردن صادق محرمی از لیست تیم ملی، حال در سمت راست خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران، شاهد یک رقابت جذاب بین رامین رضاییان و وریا غفوری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ملاک اصلی کارلوس کی روش را بازی کردن در دیدارهای دوستانه، اردوها و هم چنین تورنمنت های قبلی در نظر بگیریم، شانس مدافع جدید باشگاه الشحانیه قطر یعنی رامین رضاییان بیشتر خواهد بود. سرمربی تیم ملی، اعتقاد خاصی به بازی رضاییان دارد و حتی زمانی که او مصدوم بود، بی توجه به فشارها و انتقادات رسانه ها، رضاییان را نزدیک به تیم ملی نگه می داشت. رامین البته در تورنمنت مهمی چون جام جهانی 2018 در کشور روسیه، اعتماد کی روش را به خوبی پس داد. این بازیکن در جام جهانی برخلاف نظر بخشی از افکار عمومی در ترکیب اصلی قرار گرفت و از قضا یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی در این مسابقات مهم بود. رامین در اردوهای اخیر تیم ملی، پای ثابت دیدار های تدارکاتی و دوستانه هم چون فلسطین و ونزوئلا بود و سرمربی پرتغالی نیز از عملکرد مدافع راست خود در آن بازی ها راضی بوده است. مدافع سابق باشگاه اوستنده بلژیک با 34 بازی که تاکنون برای تیم ملی کشورمان به میدان رفته دارای تجربه ملی به نسبت بیشتری نسبت به وریا غفوری است که تنها 23 بازی ملی در کارنامه فوتبالی خود دارد. سانترهای رضاییان نیز از کیفیت به نسبت خوبی برخوردار است؛ خصوصیت مثبتی که لازمه هر فولبکی بوده و می توان در ضربات کرنر و یا ایستگاهی که از کناره ها باید به روی دروازه حریفان ارسال گردد، به توانایی های این بازیکن دل بست.

نوبت به دیگر بازیکن مستعد این پست، یعنی وریا غفوری می رسد. وریا یکی از بازیکانی به شمار می رود که تجربه بازی در جام ملت های دوره قبل که در سال 2015 در کشور استرالیا برگزار شده است را داشته و با بازی های درخشانی که از خود در آن رقابت ها نشان داد، توانست بار دیگر نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان ها بیاندازد. مدافع سابق باشگاه های نفت تهران، سپاهان اصفهان و حال حاضر استقلال تهران، جام جهانی 2018 را به دلیل تغییر پست های متعدد در ترکیب تیم باشگاهی خود استقلال، به خصوص بازی در پست وینگر از دست داد. وریا غفوری با قرارگیری در فهرست 23 نفره تیم ملی، با انگیزه بالایی در اردوهای تیم کشورمان حضور پیدا کرده تا به عنوان اولین و اصلی ترین انتخاب کی روش در این مسابقات به میدان برود. حضور وریا در ترکیب اصلی تیم ملی در بازی های امارات را به نوعی می توان تغییر تاکتیک کی روش در این مسابقات نیز برشمرد.

برخلاف مسابقات جام جهانی و حضور تیم های قدرتمند و هجومی که در گروه ایران قرار داشت، اما رقابت های جام ملت ها می تواند به تغییر تاکتیک کی روش در انجام بازی مالکانه و هجومی منجر شود. اگر فرض را بر این مدعا بگیریم، وریا غفوری بهترین گزینه برای انجام این گونه از فرامین تاکتیکی به نسبت رامین رضاییان به حساب می آید. قدرت هجومی وریا بر رضاییان تا حد زیادی می چربد و در مواقعی که کی روش از تیم ملی پیروزی و بازی تهاجمی می خواهد، می توان به حضور مدافع ملی پوش استقلال در تیم ملی امید بست. بنابراین حضور وریا در ترکیب ثابت تیم ملی، می تواند به منزله تغییر تاکتیکی اندیشه های کی روش در جام ملت های آسیا نیز قلمداد شود. چه بسا حتی به مانند بازی تدارکاتی مقابل فلسطین که وریا غفوری از دقیقه 60 به جای مهدی ترابی به میدان آمد، شاهد حضور توامان این دو بازیکن در دیدارهای پیش رو در جام ملت ها نیز باشیم.

بازی های تیم ملی از هفدهم دی ماه و دیدار برابر یمن آغاز می شود و آمادگی بالای دو بازیکن ملی پوش کشورمان می تواند تضمین کننده موفقیت در این مسابقات باشد. تجربه ثابت کرده که ایران معمولا گام اول را در بازی های ابتدایی خود در جام ملت های آسیا محکم برداشته و این منوط به آمادگی بالای ملی پوشان است. آن هم در پستی هم چون فولبک که احتیاج به دوندگی و آمادگی جسمانی بالایی دارد. انتخاب شما چیست؟ به نظر شما از بین رامین رضاییان و وریا غفوری کدام یک شانس بیشتری برای قرارگیری در ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت های آسیا را خواهند داشت؟

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و ازبکستان در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و ازبکستان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا (ازبکستان - ایران) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748091

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • ماجرای ابراز علاقه اوسمار به رامین رضاییان
  • شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • عکسی که شغل جدید وریا غفوری را مشخص کرد
  • (عکس) شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • دوری کاپیتان استقلال از فوتبال؛ کافه وریا افتتاح می‌شود! + عکس
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری