Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین نیکویی امام جمعه موقت محلات در مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله شاهرودی که شامگاه 6 دی‌ماه در مسجد القائم(عج) برگزار شد اظهار کرد: اگر عمر در جایگاه حقیقی خود استفاده شود ارزش زیادی در آخرت دارد، در باب استفاده صحیح از عمر روایات زیادی نقل شده است؛ امام حسین(ع) می‌فرمایند: در عمری که به تو داده شده در جهت اهداف عالیه الهی استفاده کن لذا تمام ارزش انسان به علم و استفاده آن در زندگی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیامبر یک لحظه نشستن در محضر عالم را ارزشمند‌تر از هزار تشییع جنازه شهید و چندین ختم قرآن دانسته‌اند. مرحوم آیت‌الله شاهرودی پرورش یافته در خانواده‌ای علمی است، در محضر علمایی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله سید محمد‌باقر صدر و آیت‌الله خوئی کسب فیض کرده است و ایشان در زمانی ملبس به لباس روحانیت می‌شوند که در عراق خفقان بوده است.
حجت‌الاسلام نیکویی تصریح کرد: پس از هجرت ایشان به ایران ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفتند، در دوره ده ساله ایشان 29 لایحه توسعه قضائی به مجلس رفت و تمام این لوایح تصویب شدند. 35 عنوان از علوم تشیع از آثار ایشان است، علم ارزش ذاتی خود را دارد اما ارزش این علم زمانی بالا می‌رود که شخص بعد از خود این علم را در قالب باقیات‌الصالحات به دیگران بیاموزد.
وی با قیاس بین شهید و عالم ادامه داد: در روایت مداد العلماء افضل من دماء الشهداء، گفته شده مداد عالم بهتر از خون شهید است؛ اینکه به مداد اشاره شده یعنی عالم وقتی ارزشمند‌تر از شهید می‌شود که این علم را به دیگران بیاموزد و انتقال دهد. حتی مقام عالی شهید هم به دلیل این است که شهید با اهدای جانش مسیر را برای هدایت انسان‌ها باز می‌کند.
استاد حوزه‌های علمیه بیان کرد: زندگی آیت‌الله هاشمی شاهرودی خاری در چشم دشمن بوده است، در سال 92 ایشان به اصرار خانواده و پزشکان به آلمان می‌روند و دکتر سمیعی ایشان را معالجه می‌کند. افرادی دکتر سمیعی را بعد از این عمل مورد حمله قرار دادند ولی دکتر سمیعی در مصاحبه با شبکه‌های بیگانه گفت که ایشان را نمی‌شناختم و در قسم پزشکی‌ام یاد کردم که رنگ و پوست و نژاد مد نظرم نباشد. غربی‌‌ها درمان یک انسان را با سیاست در آمیختند و پوشالی بودن ادعای انسانیت خود را برای چندمین بار ثابت کردند.
وی با اشاره به حیات‌بخش بودن علم قرآن افزود: شبی که امیر‌المومنین در بستر پیامبر خوابیدند آیاتی نازل شد که نشان ‌هد هر کس عمرش را برای خداوند هزینه کند در عوض رضایت خداوند را به دست خواهد آورد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکریم جامعه کارگری ضروری است؛ مسئولان قدر جامعه کارگری را بدانند و از زندگی آنان را گره‌گشایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهدای کارگر مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی و در استقبال از دومین کنگره ملی 10400 شهید مازندران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: جامعه کارگری کشور 14 هزار شهید تقدیم کرده که صد و 18 هزار نفر شهدای کارگری مازندران و 30 شهید از جامعه کارگری سوادکوه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره ارزش زیادی قائل است، افزود: اسلام برای قطره خون شهید، قطره اشک توبه کننده در دل شب، قطره مرکب و قلم دانشمند که برای دین و حقیقت می‌نویسد و قطره عرق جبین کارگر ارزش قائل است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روایت داریم که عبادت 10 جزء است که 9 جزء آن کسب روزی حلال است، اسلام برای فرهنگ کار و اینکه لقمه حلال باشد ارزش قائل است، کارگر به قدری ارزشمند است که پیامبر فرمود: " بر دست کارگر بوسه می‌زنم"، و فرمود: " این دستی است که آتش جهنم به آن آزار نمی‌رساند".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه‌ای است که باید به خود افتخار کنند، تصریح کرد: مسئولان باید قدر جامعه کارگر و کارگران را بدانند و درد آنها را لمس کنند و از زندگی آنان گره‌گشایی کنند، همان‌طور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به یک کارگر برای خدا ارزش دارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: از کار مردم گره‌گشایی کنید، اگرچه برخی بی‌تفاوت هستند.

وی با توجه به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، گفت: در انتخابات دور دوم هم لازم است مردم مشارکت حداکثری داشته باشند و باید در این زمینه همت همگانی به خرج داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند