Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید اسدالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکل عمده ای که استان ایلام به لحاظ محیط زیست دارد بحث پسماند است.

ی ادامه داد: متاسفانه استان ایلام یکی از استان هایی است که هم حجم تولید پسماند آن بالا و مدیریت پسماند صحیح و اصولی و بهداشتی نیست.

وی افزود: در این خصوص بر روی بحث پسماند اداره محیط زیست حرکت کرده و تعدادی از شهرداران را به مراجع قضایی معرفی کردیم زیرا که مدیریت پسماند در شهرها به عهده شهرداران و در روستاها به عهده دهیاران و غیر از آن به عهده بخشداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت پسماند شهر ایلام مناسب نیست

وی عنوان کرد: شهر ایلام که به عنوان مرکز استان است وضعیت پسماند آن بسیار نابسامان بوده و اقدامات اولیه در این زمینه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که استان ایلام به لحاظ محیط زیستدارد پسماندهای عفونی یا پزشکی است که به مسئولان ذیربطتذکرات لازم داده شده است.

هاشمی اظهار داشت: دستور کار اصلی من به عنوان مدیر کل محیط زیست این است که پسماند استان و به خصوص پسماند پزشکی را مدیریت آن را به جایی برسانم زیرا که در شان مردم ایلام نیست که این پسماندها در طبیعت رها شود که آلودگی خاک و هم منابع آب های زیرزمینی سطحی را داشته باشیم و گاها با آتش زدن آنها گازهای مانند اکسین آزاد شود که سرطان زا و خطرناک هستند و برای مردم ایجاد آلودگی کنند.

وی افزود: من اقدامات شهرداران محترم را قبول دارم اما به موازات این که ما پارکینگ و پیاده رو و پارک می سازیم باید مدیریت پسماند را نیز انجام دهیم، دولت بودجه های را در اختیار آنها قرار داده و نباید حفظ محیط زیست را اولویت های سوم و چهارم بگذاریم، در سطح نظام اولویت محیط زیست یکی از اولویت های اصلی کشور است.

طرح های بزرگ استان باید پیوست محیط زیست داشته باشند

هاشمی با اشاره به این که رعایت اصول و پیوست های زیست محیطی به موازات پیشرفت پروژه ها از سوی کارخانجات و صنایع بزرگ الزامی است، افزود: تا کنون صنایعی که مجوز دریافت کردند و پیوست های زیست محیطی را داشتند کما این که ما الان پروژه پتروشیمی مهران پیوست زیست محیطی آن در سازمان محیط زیست تایید نشده ولی مراحل نهایی آن در حال طی کردن است.

مدیر کل محیط زیست ایلام عنوان کرد: چندی پیش نیز نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران مجوز زیست محیطی آن صادر شد.

وی افزود: حتی راه آهن کرمانشاه به ایلام نیز مجوز زیست محیطی هم صادر شد که همه آنها در راستای توسعه پایدار و توسعه ای که محیط زیست همراه با توسعه استان است.

وی افزود: حتی بعد از صدور مجوز در مراحل کار نیز نظارت داریم که آیا ضوابطی که اعلام کردند انجام می شود یا نه انجام نمی شود.

کد خبر 4497215

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله محیط زیست ایلام مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی