Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه قانون اجازه اعطای سرپرستی دختران بی‌سرپرست و بد‌سرپرست را به دختران مجرد از سال 92 داده بود، گفت: تا وقتی یک قانون جدید بود و مردم از آن اطلاع نداشتند متقاضی کمی وجود داشت اما اکنون که مردم از آن مطلع شده‌اند شاهد افزایش متقاضیان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته اکنون نیز خانواده‌های متقاضی فرزند برای ما در اولویت قرار دارند چرا که هدف ما تحکیم بنیان خانواده است و وقتی احساس می‌کنیم زندگی مشترک زوجی ممکن است به دلیل نداشتن فرزند تحت‌الشعاع قرار گیرد ترجیح می‌دهیم اول این خانواده‌ها صاحب فرزند شوند و در اولویت بعدی دختران مجرد برای فرزندپذیری قرار دارند. البته برای خود این کودکان هم تجربه بودن در یک خانواده با حضور پدر و مادر بهتر است.

موقر با اشاره به اینکه تاکنون وضعیت اقتصادی مردم تغییری در آمارهای مربوط به دارخواست‌های فرزندخواندگی ایجاد نکرده است، گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب مهر ماه سال 1392 که طی آن خانواده‌های دارای فرزند و زنان مجرد نیز می‌توانند درخواست سرپرستی کودکان را داشته باشند، متقاضیان فرزندپذیری در استان تهران افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 70 زن مجرد تقاضای فرزندپذیری از بهزیستی استان تهران داشته‌اند، گفت: بيش از 30 متقاضی موفق به فرزندپذیری شده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزيستی استان تهران در خصوص واگذاری سرپرستی کودکان بیمار تحت سرپرستی بهزیستی نیز گفت: در دو سال اخير بيش از 1000 كودك بیمار كه بیماری 50 درصد آنها با پيگيری و مراقبت قابل درمان بود، به متقاضيان واگذار شده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تعداد کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست، پذیرش کودکان در سطح شیرخوارگاه‌ها بیش از ظرفیت آنان بوده که با توجه به سیاست‌های دفتر فرزندخواندگی بهزیستی استان تهران برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد شیرخوارگاه‌ها، پیشگیری به موقع روند پذیرش، ترخیص و ساماندهی فرزندان بیمار باعث تسریع و تسهیل برنامه مراقبت فرزندان در خانواده جایگزین و کاهش مدت اقامت فرزندان در شیرخوارگاه‌ها شده است.

وی در پایان تأکید کرد: شیرخوارگاه‌های استان استان در حال حاضر از نظر تأمین شیرخشک و پوشک با مشکل جدی مواجه نیستند و تاکنون در کلیه دفاتر مشارکت‌های مردمی شیرخوارگاه‌ها حمایت‌های مادی و معنوی خیرین مهیا بوده‌است.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست کودکان بدسرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است