Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@22:25:42 GMT

چه کسانی تاکنون سبد کالا گرفته‌اند؟

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۲۴۵۷

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه گفت:در مرحله بعدی و پایانی در این دوره از توزیع بسته‌های حمایتی، سایر اقشار از جمله افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و حقوق آنها زیر ۳ میلیون تومان هست، بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

توزیع بسته‌های حمایتی چندی پیش از توسط دولت تدبیر و امید و به تولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و براساس اعلام مسئولان مربوطه قرار بر این شد که بسته‌های حمایتی به نیمی از جمعیت کشور تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه توزیع بسته‌های حمایتی در این مرحله و در فاز نخست به مستمری بگیران دائمی و پشت نوبتی های مستمری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کرد و قرار بر این شد که در فازهای بعدی این بسته‌ها به بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری ،کارمندان دولت و سایر اقشار تعلق بگیرد.

در همین رابطه احد رستمی  مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایتی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در این باره بیان کرد: با اقدامات انجام شده توزیع بسته‌های حمایتی به مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) به پایان رسیده است و در واقع این بسته‌ها به تمامی مستمری بگیران این دو دستگاه داده شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چنانچه افراد تحت پوشش این دو نهاد حمایتی هنوز نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند، باید به کدام دستگاه و سازمان مراجعه کنند، گفت: با توجه به اینکه این طرح به صورت زمان بندی شده در حال اجرا است و در هر مرحله بخشی از افراد مشمول دریافت این بسته می شوند، لازم است افراد تا پایان اجرای این طرح منتظر باشند. همچنین لازم به ذکر است 256 هزار خانوار از مشمولین چون یارانه دریافت نمی‌کنند، امکان واریز نداشته که پیش بینی شده تخصیص بسته حمایت غذایی یا بصورت تامین بودجه در اختیار نهادهای حمایتی قرار گرفته و یا اینکه برای برقراری یارانه مشارالیها اقدام شود.

رستمی بیان کرد: در فاز دوم مرحله نخست توزیع بسته‌های حمایتی گروه بعدی یعنی بازنشستگان کشوری، بازنشستگان لشکری و بازنشستگان صندوق فولاد که حقوق‌شان کمتر از 3 میلیون تومان بوده است، بطور کامل کمک هزینه جبرانی را دریافت کرده‌اند. همچنین درخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تاکنون 75% بودجه مورد نیاز این طرح تأمین اعتبار شده است که به محض تأمین کامل بودجه مورد نیاز، به این گروه نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق این دو گروه زیر 3 میلیون تومان باشند نیز از این کمک هزینه جبرانی استفاده می‌کنند که هم اکنون توزیع این بسته‌ها به این دو گروه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در مرحله بعدی و پایانی در این دوره از توزیع بسته‌های حمایتی، سایر اقشار از جمله افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و حقوق آنها زیر 3 میلیون تومان هست، بسته حمایتی دولت را دریافت خواهند کرد.

رستمی بیان کرد: بسته حمایتی شامل حال کارگران بخش خصوصی نیز می‌شود ضمن اینکه به همه کسانی که قرارداد بیمه تامین اجتماعی دارند حتی اگر از بخش خصوصی باشند بسته حمایتی تعلق می‌یابد البته شرط حقوق زیر 3 میلیون نیز در این مرحله لحاظ می‌شود.

  مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که میزان و سقف بسته‌های حمایتی برای افراد و گروه‌های مشمول چقدر است، گفت: برای کارمندان سقف در نظر گرفته شده 200هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است، که البته میزان پرداختی به این افراد براساس بُعد خانوار است.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BYI برچسب ها: یارانه ، سبد کالا ، مستمری بگیر ، یارانه غیر نقدی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یارانه سبد کالا مستمری بگیر یارانه غیر نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد