Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@08:29:21 GMT

۹ دی روز بیزاری جستن از سردمداران فتنه لست

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۵۲۹۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این فقیه مجاهد از عمر 70 ساله خود به‌خوبی استفاده کرد؛ علاوه بر اینکه مبارز و خادم بود، شاگردان زیادی تربیت کرد و کتب ارزشمندی به یادگار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این عالم ربانی همان‌گونه که به امام راحل معتقد بود، به همان اندازه به مقام معظم رهبری اعتقاد داشت و مطیع اوامر رهبری بود و در پست‌های پیشنهادی نیز با خوش‌نامی خدمت کرد.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه پر کردن جای این عالم جلیل‌القدر دشوار است، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در وصف از دست دادن شخصیت‌های برجسته و عالم فرمودند که وقتی عالمی برجسته از دنیا می‌رود، در دیوار اسلام شکاف ایجاد می‌شود.

شاهچراغی ضمن گرامیداشت یاد این عالم برجسته تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از مفاخر استان سمنان بود و جای دارد مصیبت عظیم فقدان این عالم خدمتگزار و استاد بزرگ حوزه و کارگزار بزرگ نظام را به مردم کشور، استان سمنان و شهرستان شاهرود تسلیت عرض کنیم.

شاهچراغی با اشاره به پیش رو بودن یوم‌الله 9 دی و ضرورت نقش‌آفرینی مجدد مردم ایران در این روز گفت: 9 دی روز بیزاری جستن از سردمداران فتنه و روز بیعت با ولایت است و بیعت با ولایت به‌نوعی بیعت با خداست.

وی تصریح کرد: مردم بیدار و هوشیار ایران در سال 88 و به‌صورت خودجوش چشم فتنه 88 و فتنه سبز را کور کردند و شعار وحدت، بصیرت و ولایت سر دادند.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه در دی‌ماه امسال نیز مردم در قالب تجمع‌های عظیم این سه شعار را سر خواهند دادند، تصریح کرد: با هوشیاری و بیداری مردم، عقبه فتنه‌گران قادر به تکان خوردن نیستند و این ملت تا زنده‌اند، نمی‌گذارند خطری متوجه ولایت و ولی امر مسلمین شود.

شاهچراغی با بیان اینکه به فرموده امام راحل حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است، افزود: حفظ انقلاب تنها وظیفه دولت نیست و همه باید نقش‌آفرینی کنیم و حافظ و نگهبان این درخت تنومند باشیم؛ باید در صحنه‌های انقلاب حضور پررنگ داشته و حامی ولایت باشیم تا کشور از گزند حوادث در امان باشد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه لازمه حفظ کشور، بصیرت، بینش و دشمن‌شناسی و نفوذ است، افزود: همه باید تعاون داشته باشیم تا انقلاب محفوظ بماند؛ همچنین نباید شهدا را فراموش کنیم و کوچه‌ها باید مزین به نام شهدا باشد.

وی با اشاره به روز سوادآموزی بیان کرد: اولین کسی که فرمان سوادآموزی را صادر کرد، شخص پیامبر مکرم اسلام (ص) بود؛ سوادآموزی ریشه دیرینه دارد و باید برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه تلاش کرد.

خطیب نماز جمعه سمنان از نعمت ولایت به‌عنوان بهترین نعمت یادکرد و افزود: ولایت مسأله کلیدی و مهم است و شیعه باید شاکر این امر باشد که مولایش علی (ع) است.

شاهچراغی افزود: وجود امیرالمؤمنین (ع) مملو از کرامات و بزرگی است و شیعه علی (ع) نیز باید برخی از علایم تقوا را در خود پررنگ کند؛ خداوند بلندمرتبه را بزرگ بشمارد و در محضر خداوند از گناه بپرهیزد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت

محمد قناعت در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی مختلفی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در دهه کرامت ۶۵۰ نفر مبلغ در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان در قالب گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، آموزشی و تبلیغات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال جهش تولید با مشارکت مردم، جهاد تبیین از جمله برنامه‌هایی است که در دهه فجر اجرا خواهد شد.

قناعت ادامه داد: برگزاری مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه هشتمین اختر تابناک فروزان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه و امیدآفرینی نیز از محورهای تبلیغی مبلغان خواهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای فعالیت تبلیغی در دهه کرامت نیز حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی است.

کد خبر 6100131

دیگر خبرها

  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد