Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-06@22:11:57 GMT

2 زورگیر افغان گوش طعمه‌هایشان را می‌بریدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۰۲۸



روز 28 فروردین‌ماه یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اعلام کرد در خیابان فلسطین از سوی دو مرد ناشناس مورد زورگیری و ضرب و جرح قرار گرفته است. مأموران در محل فردی را مشاهده کردند که سر و صورتش دچار خون‌ریزی شدید بود و گوش سمت راستش بریده و لاله گوشش جدا شده بود.

شاکی که راننده تاکسی است، پس از مداوا به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد و گفت: روز حادثه دو مرد تبعه افغانستان را از تهرانسر به مقصد خیابان شهید قرنی، به‌صورت دربستی سوار کردم که یکی از آنان جلو و دیگری روی صندلی عقب خودرو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گفتند برادر هستند و برای گرفتن طلب‌شان می‌روند. پس از نزدیک‌شدن به مقصد از آنها خواستم کرایه من را بدهید که ناگهان شخصی که جلو نشسته بود با من درگیر شد و دیگری از پشت سر من را مورد ضرب و شتم قرار داد و قصد داشت من را از خودرو به بیرون پرت کند که با مقاومتم روبه‌رو شد. ناگهان شخصی که جلو نشسته بود با یک کاتر به من حمله کرد و باعث صدمه و بریده‌شدن کامل لاله گوشم شد. آنها با دیدن این وضعیت بلافاصله متواری شدند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با توجه به شیوه و شگرد سرقت نافرجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام نصیر 37ساله شدند. با بررسی سوابق کیفری این فرد مشخص شد او دارای 10 فقره سابقه سرقت است.

مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه «نصیر» در کرج شدند و با اخذ نیابت قضائی از بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران به آنجا رفتند و در عملیات غافلگیرانه این متهم را به همراه برادر 30ساله‌اش به نام «ناصر» دستگیر کردند.

دو برادر ابتدا منکر هرگونه سرقت و ایراد جرح عمدی شدند اما در ادامه با دعوت از شاکی و مواجهه حضوری با شاکی، هر دو برادر را به‌عنوان سارق و ضارب شناسایی کرد. متهمان که با دیدن شاکی چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشتند، لب به اعتراف گشودند و ضمن قبولی سرقت نافرجام و ایراد ضرب و جرح به شاکی، به 15 فقره سرقت به این شیوه از شهروندان در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه «کامیار چهری»، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات متهمان و اعتراف صریح به سرقت‌های متعدد به شیوه زورگیری از شهروندان و رانندگان خودروهای مسافرکش، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ چهری همچنین گفت: شهروندانی که به این شیوه از آنان سرقت شده است، می‌توانند برای تشکیل پرونده مقدماتی و شناسایی متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

خبرآنلاین /شرق

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مدرسه در دام پلیس

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با وقوع سرقت دوربین‌هایی مدار بسته از یک مدرسه در فروردین ماه امسال در محدوده "خاورشهر "، رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۷ قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری خاورشهر با شیوه و شگرد خاص پلیسی، متهمان که ۲ مرد حدوداً ۳۳ الی ۳۵ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره و تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت مالخر اموال مسروقه و مخفیگاه وی نیز در محدوده "خاورشهر" شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شدند و هر ۳ متهم (۲ سارق و مالخر) را در عملیات‌های منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، تمامی دوربین‌های به سرقت رفته از مدرسه کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از مدرسه و ۵ فقره سرقت دیگر معترف شده و انگیزه خود را تامین نیاز‌های مالی عنوان کردند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز