Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@23:14:01 GMT

باد ما را با خود خواهد برد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ | کد خبر: ۵۰۰۷۲۱۲

سعيد دل آسوده - تنه درختان از مجموعه تابلوهايي است که بخشي از ذهن فريده لاشايي را به خود مشغول کرده است....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۰۰۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از غزه در حالی ادامه دارد که بازداشت‌ها نیز ادامه دارد، از جمله گزارش شده در دانشگاه کارولینای شمالی، ۳۶ معترضی که در محوطه دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند.

واشنگتن پست هم گزارش داده است که دانشگاه براون در حال بررسی خروج سرمایه گذاری از اسرائیل در سال جاری است.

وبگاه آکسیوس هم در گزارشی اعلام کرد که مجلس نمایندگان از روسای دانشگاه‌های ییل، میشیگان و کالیفرنیا می‌خواهد در مورد تظاهرات طرفداران فلسطین شهادت بدهند.

اعتراضات در دانشگاه کالیفرنیا هم همچنان ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه برای معترضان دانشجو خط و نشان کشیده و هشدار داده‌اند: اگر دانشجویان در کلاس‌هایشان اختلال ایجاد کنند، اقدامات انضباطی شدیدی از جمله اخراج یا تعلیق درباره آن‌ها انجام خواهیم داد.

دانشگاه کالیفرنیا همچنین افزوده است که پرسنل خود برای اجرای قانون در محوطه دانشگاه را بیشتر کرده است.

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا هم اعلام کردند: ما خواهان عدم ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه هستیم، چون مذاکرات با مدیریت دانشگاه شکست خورد و مدیریت دانشگاه با حسن نیت با ما مذاکره نکرد.

به گفته دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا، این دانشگاه نقش خود را در ارائه خدمات آموزشی تضعیف کرده است.

همچنین یک زن معترض در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: این همبستگی با فلسطین به مدت ۱۲ روز یک تظاهرات مسالمت آمیز بوده و شرکت کنندگان در معرض خطر اخراج و دستگیری قرار دارند.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامدهای جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا با توجه به آخرین تحولات جاری در دانشگاه‌های آمریکا به بررسی گرایش‌های ضداسرائیلی نسل جوان در آمریکا بپردازیم.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093679

دیگر خبرها