Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاوت آیاتی از سوره انعام را با صدای شحات محمد انور می‌شنویم و ثواب آن را نثار روح شهید آیت‌الله نمر و همه شهدای مدافع حریم اسلام می‌کنیم..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۳۲۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره‌ای ماندگار از پرواز پروانه‌ها در حرم امام رضا (ع)

صبحگاه سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت ماه، عطر بهار و بوی خوش گل نرگس در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) پیچیده بود.

 در رواق مبارکه دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع)، شاهد برگزاری جشنی باشکوه به نام "پرواز پروانه‌ها" بودیم. در این مراسم معنوی، 700 دختر نوگل مشهدی که به سن تکلیف رسیده بودند، حضور داشتند و با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری، این روز مهم را در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) جشن گرفتند.

این مراسم که به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، فضایی معنوی و سرشار از شادمانی و طراوت را برای این دختران و خانواده‌هایشان رقم زد.

دختران تازه مکلف با چادرهای سفید و گل‌های به سر، در رواق دارالمرحمه جمع شده بودند و شوق و ذوق رسیدن به سن تکلیف در چهره‌هایشان موج می‌زد. در این مراسم معنوی، وظایف و تکالیف شرعی که با رسیدن به سن تکلیف بر دوش این دختران عزیز قرار می‌گرفت، به آنها یادآوری شد.

چشمانشان برق می‌زد و لبخند بر لب داشتند. گویی بال‌های پروانه‌ای در وجودشان به لرزه درآمده بود و آماده پرواز در آسمان بندگی و معنویت بودند. در این میان، مادران و پدران این دختران نیز با چشمانی اشکبار و قلبی سرشار از غرور و شادمانی، نظاره‌گر این صحنه‌های زیبا بودند.

حضور در حرم امام رضا (ع) و در جوار مضجع شریف ایشان، حس و حالی وصف‌ناپذیر به این مراسم بخشیده بود. اشک شوق در چشمان دختران حلقه زده بود و آنها با قرائت دعا و نیایش، این روز را به عنوان خاطره‌ای ماندگار در ذهن خود ثبت می‌کردند. عطر گل و نبات و صدای دعا و نیایش در فضا پیچیده بود و گویی فرشتگان نیز در این جشن آسمانی حضور داشتند.

برنامه‌های متنوعی برای این دختران تدارک دیده شده بود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به صرف صبحانه در تبرکی از سفره امام رضا (ع)، اجرای برنامه‌های شاد و کودکانه، سخنرانی و تبیین احکام و وظایف دینی دختران مکلف، هم‌خوانی و اجرای سرودهای "بابا رضا" و "امام رضا خیلی دوست دارم" و همچنین برگزاری نماز جماعت با شکوه اشاره کرد؛ در این نماز جماعت باشکوه دختران با صفوف به هم پیوسته و با دلی سرشار از عشق و ایمان، در برابر پروردگارشان به نماز ایستادند.

در پایان این مراسم، هدایای متبرکی از طرف آستان قدس رضوی به این 700 دختر عزیز اهدا شد تا این روز مبارک برای آنها به یادماندنی‌تر شود.

"پرواز پروانه‌ها"، فرصتی برای دختران نوگل مشهدی بود تا در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع)، با وظایف و تکالیف شرعی خود آشنا شده و این روز مهم را به عنوان نقطه عطفی در زندگی خود رقم بزنند. امیدواریم این دختران عزیز، مشمول دعا و عنایت خاص امام رضا (ع) قرار گرفته و در مسیر بندگی و اطاعت از خداوند متعال، گام‌های موفقی بردارند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • خاطره‌ای ماندگار از پرواز پروانه‌ها در حرم امام رضا (ع)
  • قابی ماندگار از دیدار اعضای تیم ملی فوتسال ایران با رهبر انقلاب | عکس
  • زوایای پنهان تاریخ در «هیس، هیچی نیس!»/ حضور استعدادهای شهرستان
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • «اخت الرضا» راهی شبکه نمایش خانگی شد
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • آیین تجلیل از معلمان بالای ۸۰ سال استان زنجان
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود