Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@14:00:19 GMT

رونق در صنایع دستی به همت زوج کارآفرین

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۵۳۷۰۵۴

زوج مشهدی با همت و پشتکار خود توانسته اند که با بهره گیری از صنایع دستی و راه اندازی کارگاهی به اقتصاد خود و چندین خانوار مشهدی رونق دهند.۱۱:۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۵۳۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی» در رفسنجان برگزار و سه ایده برتر و یک ایده خلّاقانه شناخته و معرفی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در این آیین اظهار کرد:  رویداد ملی طراحی و بسته بندی صنایع خلّاق محصولات خانگی و صنایع دستی شهریورماه سال قبل آغاز به کار کرد و در دی‌ماه ضمن رونمایی از پوستر فراخوان ارسال ایده‌های بسته‌بندی هم منتشر و از سراسر کشور از جمله تهران، یزد، کرمان دیگر نقاط ۱۱۰ ایده ارسال شد.

رضا قدیری اناری با اشاره به اینکه نخستین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلّاق محصولات خانگی و صنایع دستی با مشارکت انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران، فرمانداری رفسنجان، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، مرکز نوآوری شهید ستاری و شرکت همگامان مس برگزار شد، افزود: نیمی از ایده‌ها برای داوری انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به حل مسئله؛ دغدغه مقام معظم رهبری بوده؛ از این رو یکی از چالش‌های کشور نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب برای محصولات و تولید در حوزه کشاورزی و صنایع‌دستی بود که دانشگاه باید در حل مسائل کمک می‌کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان بیان کرد: در این رویداد ملی بسته‌بندی، دانشگاه خود را با مشارکت ارگان‌ها نشان داده و وحدت بین دانشگاه و سازمان‌های شهرستان به‌خصوص فرمانداری قابل تقدیر است.

قدیری اناری گفت: نگاه ما به رفع مشکلات منطقه باز است و چنانچه ارگان‌ها مشکلی در هر زمینه‌ای داشته باشند به دانشگاه رجوع کنند تا با استفاده از روش‌های علمی راه‌حل‌های مناسبی پیدا شود.

فرماندار رفسنجان هم در آیین اختتامیه رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی» در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی مانند پسته، گیاهان دارویی، زعفران و سایر محصولات ارزشمند ضعیف است و باید به صورت شکیل بسته‌بندی و در بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شوند، گفت: می‌توان تنوع ایجاد کرد تا زمینه صادرات آن‌ها بیش از پیش به کشور‌های خارجی مهیا شود.

حسین رضایی با بیان اینکه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلّاق محصولات با کمک دانشگاه و روش‌های علمی این نهاد در راستای برطرف کردن معضل نبود بسته‌بندی برگزار شد، بیان کرد: با ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه توفیقات خوبی حاصل می‌شود، بنابراین باید تغییر نگرشی در دستگاه‌ها ایجاد شود و برای رفع مسائل مانند آسیب‌های اجتماعی و سایر مسائل محل رجوع به دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان در حال تدوین است و باید در سایر مسائل منطقه به دانشگاه‌ها رجوع کرد تا روش‌های علمی متناسب با رفع مسائل داشته باشیم.

۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته‌بندی رسید

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان هم بیان کرد: اهمیت موضوع بسته‌بندی مهم است، استراتژی تمایز در بسته‌بندی، مهمترین فاکتوری است که منجر به تمایز محصولات می‌شود؛ بنابراین تنوع در بسته‌بندی محصولات کشاورزی و خانگی امری مهم است.

سیدمحمدرضا حسینی افزود: از ۱۱۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلّاق محصولات خانگی و صنایع دستی ۴۷ ایده به مرحله داوری رسید.

وی تشریح کرد: سه دوره آموزشی عمومی را در فروردین و اوایل اردیبهشت برای صاحبان این ایده‌ها داشتیم؛ همچنین دو دوره تخصصی هم در تاریخ دوم و پنجم اردیبهشت برگزار شد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۰ داور پس از برگزاری این دوره‌ها، به صورت حضوری و مجازی از بین ایده‌ها، سه طرح برتر و یک طرح هم به‌عنوان خلّاقانه‌ترین ایده‌ها معرفی‌ کردند.

حسینی تشریح کرد: امیدواریم طرح‌های برتر مورد حمایت شرکت همگامان مس قرار گیرند تا با این اتفاق ایده‌ها مورد حمایت و به مرحله تجاری‌سازی برسند.

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران هم اظهار کرد: این انجمن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره و پژوهشی در حال فعالیت است.

مصطفی امامی افزود: در بحث آموزشی هم کارگاه‌های جمعی و انفرادی به صورت حضوری و نیز غیرحضوری با عناوین آشنایی مقدماتی بسته‌‌بندی، مواد بسته‌بندی، ماشین‌آلات مؤثر در فرآیند بسته‌بندی و در زمینه‌های موادغذایی، پوشاک، دارویی و ... برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این انجمن تنها مرجع رسمی علمی است که زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور است.

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران با اشاره به اینکه رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته‌بندی در رفسنجان کمکی به مجموعه آموزشی کشور در راستای برقراری و تدریس رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌ها باشد و زیرساخت آن مهیا شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم در این آیین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی و مهم ملی در رفسنجان که در طراحی و بسته‌بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته‌بندی پیشقدم بوده است، ادامه داد: بخش مهم تولیدات، تجاری‌سازی آنهاست و این تجاری‌سازی هم شامل بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته‌بندی است.

اعظم علیخانی همچنین پیام مریم جلالی معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را قرائت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر